Kvartsfinal 5. Färgestad Bollklack vs MoDo Hockey.
NuMo:
Forsberg och Madsen med flera vattenbärare lirade massor i andra perioden. Undrar om Uffe vilade spelarna ska avgöra detta lite extra för att öka tempot nu i tredje?
Vanlig taktik i NHL att sänka och höja momentum i slutspelsmatcher.
Bra period, fbk lite närmare att göra mål men Ulla har varit jättebra!
Det som är så imponerande är att vi bara tagit en utvisning trots att Modo spelar tufft och lite på gränsen.
Blake: Att vi skall ha så svårt att göra mål. Men vi är med och vi är aningen bättre. En och annan miss kan avgöra det här om FBK är vaken.
Agående orken så ser vi ut att knäcka dem sakta men säkert. Som att bryta nacken av en lite för stor abborre.
NuKommer det där jävla gåbortig-stötningarna.
Vi får hoppas på fru fortuna.
Redigerad kommentar
Än sämre av den samma att ta ut spina som kompensation ?!
Berka:Påhlsson har ju en otrolig densitet Varför trycker han inte bara in pucken?
Nu har vi haft tur ett bra tag med utvisningarna, annars så är det ganske dålig densitet mellan chanserna.
Nu får vi en kompensationare emot oss.
Redigerad kommentar
Wikegård - "Men hur mycket orkar killen ÅKA!!?"
Modo har haft skröders friläge och läget i slottet i PP
Kempe hade en hyfsad chans
Nagy en bra chans
Cumiskey ett friläge
Osv.
Men skit sak samma det är 0-0 och hårt å bra jobb som gäller
Blake:
Cumiskey = Youngblood
Uffe kanske borde vara orolig.
Blake: Cumiskey får tydligen så lite istid så han måste jobba extra på en bondgård.
Monno: Modo gjorde en mycket bra period, men 0-0 är ändå rättvist då både FBK och Modo bränt chanser.
Dock äre 0-0 och det ser bra ut
Okej grabbs, så här ser Modos syndlista ut för första perioden, dvs solklara chanser att göra mål, och hela 3 st av dom:
första perioden
10:00 Cumiskey skott utanför friläge
11:00 Kempe skjuter men pucken rullar över klubban/missar skottet, också ren
17:05 Skröder kanonskott i pp men missar mål
Fan om vi kunde få in dom där puckarna, den flyten FBK normalt har. Om inte 3 mål, så gärna två mål på någon av ovanstående situationerna.
Födelsedagsfirande. När MoDo spelar kvartsfinal. Har ni hört något så korkat?
Monno: Varför kan du inte se den? Jobbar du?
Ullmark stabil och gjort några fina räddningar!
Berka:
Fy fan vad det kommer att bli krig ikväll!
Gäller att vara med första 10 för FBK lär komma ut som rabiessmittade hundar.
HEJA MODO!
Berka: Gör ju inget alls om det är vi som gör första målet.
3 nycklar som jag ser det
# Ullmark
# utvisningar
# tekningarna
Ullmark måste spela jättebra!
Modo måste undvika att ta utvisningar då fbk är grymma i PP
Måste vinna fler tekningar speciellt i egen zon så inte lee eller Nygren får skottläge direkt
| 22. Nagy, Ladislav | 35. Gunnarsson, David | 12. Spina, Dave | |||||
| 27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 17. Madsen, Morten | |||||
| 38. Torp, Nichlas | 88. Kousa, Mikko | ||||||
| 18. Ritola, Mattias | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | |||||
| 3. Lehtivuori, Joonas | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
| 10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 25. Müller, Marcel | |||||
| 51. Ahnelöv, Jonas | 49. Regehr, Richie | ||||||
| 29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
| 34. Bengtsson, Christopher (CE) | |||||||
| |||||||
Startar en tråd åt er. Kan tyvärr inte se kvällens match...
Ingen har någonsin vänt 0-3 i matcher. Men det är lugnt för vi behöver bara vända 1-3. :-)
För vi ses väl i ett kokande Fjällräven på fredag?!