Kvartsfinal 5. Färgestad Bollklack vs MoDo Hockey.
| 22. Nagy, Ladislav | 35. Gunnarsson, David | 12. Spina, Dave | |||||
| 27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 17. Madsen, Morten | |||||
| 38. Torp, Nichlas | 88. Kousa, Mikko | ||||||
| 18. Ritola, Mattias | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | |||||
| 3. Lehtivuori, Joonas | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
| 10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 25. Müller, Marcel | |||||
| 51. Ahnelöv, Jonas | 49. Regehr, Richie | ||||||
| 29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
| 34. Bengtsson, Christopher (CE) | |||||||
| |||||||
3 nycklar som jag ser det
# Ullmark
# utvisningar
# tekningarna
Ullmark måste spela jättebra!
Modo måste undvika att ta utvisningar då fbk är grymma i PP
Måste vinna fler tekningar speciellt i egen zon så inte lee eller Nygren får skottläge direkt
Berka: Gör ju inget alls om det är vi som gör första målet.
Berka:
Fy fan vad det kommer att bli krig ikväll!
Gäller att vara med första 10 för FBK lär komma ut som rabiessmittade hundar.
HEJA MODO!
Monno: Varför kan du inte se den? Jobbar du?
Ullmark stabil och gjort några fina räddningar!
Födelsedagsfirande. När MoDo spelar kvartsfinal. Har ni hört något så korkat?
Okej grabbs, så här ser Modos syndlista ut för första perioden, dvs solklara chanser att göra mål, och hela 3 st av dom:
första perioden
10:00 Cumiskey skott utanför friläge
11:00 Kempe skjuter men pucken rullar över klubban/missar skottet, också ren
17:05 Skröder kanonskott i pp men missar mål
Fan om vi kunde få in dom där puckarna, den flyten FBK normalt har. Om inte 3 mål, så gärna två mål på någon av ovanstående situationerna.
Dock äre 0-0 och det ser bra ut
Monno: Modo gjorde en mycket bra period, men 0-0 är ändå rättvist då både FBK och Modo bränt chanser.
Blake: Cumiskey får tydligen så lite istid så han måste jobba extra på en bondgård.
Blake:
Cumiskey = Youngblood
Uffe kanske borde vara orolig.
Modo har haft skröders friläge och läget i slottet i PP
Kempe hade en hyfsad chans
Nagy en bra chans
Cumiskey ett friläge
Osv.
Men skit sak samma det är 0-0 och hårt å bra jobb som gäller
Wikegård - "Men hur mycket orkar killen ÅKA!!?"
Berka:Påhlsson har ju en otrolig densitet Varför trycker han inte bara in pucken?
Nu har vi haft tur ett bra tag med utvisningarna, annars så är det ganske dålig densitet mellan chanserna.
Nu får vi en kompensationare emot oss.
Redigerad kommentar
Än sämre av den samma att ta ut spina som kompensation ?!
NuKommer det där jävla gåbortig-stötningarna.
Vi får hoppas på fru fortuna.
Redigerad kommentar
Blake: Att vi skall ha så svårt att göra mål. Men vi är med och vi är aningen bättre. En och annan miss kan avgöra det här om FBK är vaken.
Agående orken så ser vi ut att knäcka dem sakta men säkert. Som att bryta nacken av en lite för stor abborre.
Bra period, fbk lite närmare att göra mål men Ulla har varit jättebra!
Det som är så imponerande är att vi bara tagit en utvisning trots att Modo spelar tufft och lite på gränsen.
NuMo:
Forsberg och Madsen med flera vattenbärare lirade massor i andra perioden. Undrar om Uffe vilade spelarna ska avgöra detta lite extra för att öka tempot nu i tredje?
Vanlig taktik i NHL att sänka och höja momentum i slutspelsmatcher.
Redigerad kommentar
Startar en tråd åt er. Kan tyvärr inte se kvällens match...
Ingen har någonsin vänt 0-3 i matcher. Men det är lugnt för vi behöver bara vända 1-3. :-)
För vi ses väl i ett kokande Fjällräven på fredag?!