+ 2
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Gavelo: Jo, det är oerhört viktigt att de två vi väntar in kvalar in som spets.
MC och Emil Larsson är helt klart spets i HA förutsatt att det studsar tillbaka. Hermansson och Sundström har definitivt verktygen för att vara riktigt bra i pp.
EJK var faktiskt förstecenter större delen av säsongen då Timrå gick upp. Stundtals andrecenter.
En skadefri Karlberg ska vara spets på den här nivån. Både Tappara (tror jag finska laget var) och AIK ville ha honom i en toppkedja i alla fall.
Sedan hänger en hel del på pappa Karlberg. Laget underpresterade rejält och det berodde mycket på uruselt ledarskap i en väldigt komplicerad grupp.
MC och Emil Larsson är helt klart spets i HA förutsatt att det studsar tillbaka. Hermansson och Sundström har definitivt verktygen för att vara riktigt bra i pp.
EJK var faktiskt förstecenter större delen av säsongen då Timrå gick upp. Stundtals andrecenter.
En skadefri Karlberg ska vara spets på den här nivån. Både Tappara (tror jag finska laget var) och AIK ville ha honom i en toppkedja i alla fall.
Sedan hänger en hel del på pappa Karlberg. Laget underpresterade rejält och det berodde mycket på uruselt ledarskap i en väldigt komplicerad grupp.
Sv: Silly Season
Gavelo: Så långt Hinken kommit hittills, så är INTE ambitionern SHL i alla fall.
Karberg är en bredd, så tre spetsar till så kanske vi får nya perspektiv .
Karberg är en bredd, så tre spetsar till så kanske vi får nya perspektiv .
Sv: Silly Season
SKiLMY: ingen försäsongsträning för Karlqvist? Hoppas han inte dyker upp med dålig fysik i augusti.
Sv: Silly Season
Framnäs: Jag tycker vi kan vänta tills laget är färdigbyggt för säsongsstart, sen kan vi utvärdera.
+ 3
Sv: Silly Season
Framnäs:
Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
M0ns Carlsson.
Elias Larsson
Och våran nya 3 ; e center räcker inte det?
Vad betyder det för vårat pp/BP att ha seriens bästa tekare?
www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderoth
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom på ett kontrakt över kommande två säsonger.
Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
M0ns Carlsson.
Elias Larsson
Och våran nya 3 ; e center räcker inte det?
Vad betyder det för vårat pp/BP att ha seriens bästa tekare?
www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderoth
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom på ett kontrakt över kommande två säsonger.
Sv: Silly Season
Gavelo: Jo, precis. Enligt Hinkens snack om bygget så är det ju uppenbart det som bör vara hans roll. Tror du att jag vill annorlunda eller hur tänker du nu?
Klart jag är inne på exakt samma bana där, men nu ser vi liksom ut att hamna någon annanstans. Lyssna på orden om Karlberg, och vad spelaren själv säger att han ska ha för roll, i samband med presentationen av honom.
Känns som önskedrömmande då att vi "bara ska testa lite", och inte räknar med honom från start som X-faktorn. Det är den feelingen jag har i alla fall.
Klart jag är inne på exakt samma bana där, men nu ser vi liksom ut att hamna någon annanstans. Lyssna på orden om Karlberg, och vad spelaren själv säger att han ska ha för roll, i samband med presentationen av honom.
Känns som önskedrömmande då att vi "bara ska testa lite", och inte räknar med honom från start som X-faktorn. Det är den feelingen jag har i alla fall.
Sv: Silly Season
Framnäs: Man kan definitivt argumentera för att Karlberg är den målskytten, skottet är ju hans styrka vilket dom underliggande siffrorna säger med. Sen har vi inte värvat klart ännu så fattar inte vad du klagar över nu. Vi får vänta till hinken är klar.
Sv: Silly Season
Framnäs: Tje Ejk kommer spela BP, det förstår man bara man inte är ute efter att trolla.
Karlberg har potential att spela PP, men eftersom han sällan spelat PP så vore det lustigt att helt plötsligt påstå att han ska vara spets i PP.
Larsson och Carlsson är spets i PP på Ha nivå, Hermansson och mest troligen Sundström kommer vara spets i PP.
Sen väntar vi på 2 centrar för topp 6 och jag gissar att någon av dem kommer vara spets i PP.
Rosén, Wahlberg, Hallin och Yoon är 4 givna alternativ som får räknas som offensivt hot i PP, är Berglund frisk lär han också vara påtänkt.
Sist så behöver man även spelare som gör annat än att vara spets även i PP så med det sagt så kommer inte EJK spela PP men Karlberg lär testas där.
Karlberg har potential att spela PP, men eftersom han sällan spelat PP så vore det lustigt att helt plötsligt påstå att han ska vara spets i PP.
Larsson och Carlsson är spets i PP på Ha nivå, Hermansson och mest troligen Sundström kommer vara spets i PP.
Sen väntar vi på 2 centrar för topp 6 och jag gissar att någon av dem kommer vara spets i PP.
Rosén, Wahlberg, Hallin och Yoon är 4 givna alternativ som får räknas som offensivt hot i PP, är Berglund frisk lär han också vara påtänkt.
Sist så behöver man även spelare som gör annat än att vara spets även i PP så med det sagt så kommer inte EJK spela PP men Karlberg lär testas där.
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: Var är målskytten som tas in för skottförmågan? Var är centern som är tvåvägs och ska leda laget? Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
Jag trodde ju också på det här pratet, som sagt. Litade på Hinken och hans förmåga med nordamerikaner... Därför man blir rätt uppgiven när tillskotten vi får inte alls rimmar med beskrivningarna.
Calder Cup är väl över redan så då hade han ingen på kroken där heller, det borde någon media ha kunnat luskat fram i så fall. Jag misstänker att Hinken är nöjd med sina nödlösningar, tyvärr.
Jag trodde ju också på det här pratet, som sagt. Litade på Hinken och hans förmåga med nordamerikaner... Därför man blir rätt uppgiven när tillskotten vi får inte alls rimmar med beskrivningarna.
Calder Cup är väl över redan så då hade han ingen på kroken där heller, det borde någon media ha kunnat luskat fram i så fall. Jag misstänker att Hinken är nöjd med sina nödlösningar, tyvärr.
Sv: Silly Season
Gavelo: Genom att se vad vi faktiskt tar in kontra vad som sagts att vi letar efter, vilka pusselbitar vi vill/behöver ha. Inget stämmer ju överens där, så hur ska man tolka saken?
Då får man väl anta att Hinken är nöjd med det här, och således hamnar de spelarna i en lite för stor roll än önskat, i brist på det som vi egentligen skulle ha tagit in enligt planen.
Då får man väl anta att Hinken är nöjd med det här, och således hamnar de spelarna i en lite för stor roll än önskat, i brist på det som vi egentligen skulle ha tagit in enligt planen.
Sv: Silly Season
Framnäs: Karlberg och Ejk som PP spets, hur har du lyckats komma fram till det?
+ 2
Sv: Silly Season
Frontschwein: Det ser otroligt trubbigt ut. Är på riktigt förvånad att Hinken inte klarat av det bättre än så här, jag trodde någonstans att han visste vad han gjorde med nordamerikaner osv.
Hur är det möjligt att han nöjer sig med att ta in Karlberg och Jinesjö Karlsson som PP-spets? Blir de som får styra och ställa där under säsongen. Inte en endaste riktig spetsvärvning framåt, för Caderoth är tredje värvningen och annars är ju alla kvar från senast.
Hur är det möjligt att han nöjer sig med att ta in Karlberg och Jinesjö Karlsson som PP-spets? Blir de som får styra och ställa där under säsongen. Inte en endaste riktig spetsvärvning framåt, för Caderoth är tredje värvningen och annars är ju alla kvar från senast.
Sv: Silly Season
Frontschwein: Du har rätt till din åsikt, men jag tror inte det. Vi får högre betyg av snubben på Hockeynews redan nu. Det tycker jag definitivt kan diskuteras när vi saknar två spetsforwards, men det säger en del när du skriver att vi slaktas och en neutral betraktare tycker att det är väldigt jämt.

Själv tror jag definitivt vi kommer topp fyra, men om vi rent av vinner serien har jag ingen aning om innan vi har en full trupp och då blir det som bäst en utbildad gissning