MoDo - Brynäs 13-14
Ajja a.kempe och nyllet junior har återigen levererat ,
ULTIMAVICI Det är nästan obeskrivligt svårt att föreställa sig at Färjestad och HV är sämre än det vi presterar idag.
Fast nu skrödar vi in ett mål till. Viär kanske inte så usla ändå?
Iofs har det inte spelats någon hockey än, Modo har haft PP så Brynäs har haft några skott på mål då, annars ser det värdelöst ut.
Regehr är överjävligt dålig, klart sämst på banan, han tar inte ett skär mer än han måste för att åka en sväng i zon för att byta, sen har han missat mål hela perioden trots att han fått mycket speltid i periodens 7-8 PP'n.
Men vad gör Cumiskey vid Brynäs mål? Skiter helt i att försvara egen kasse så att Kempe åker på uppgiften att rensa framför mål. Hann inte positionera sig riktigt dock.
| 30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | |||||
| 49. Regehr, Richie | 50. Lööv, Viktor | ||||
| 10. Skröder, Per-Åge | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | |||
| 14. Hägg, Robert | 15. Cumiskey, Kyle | ||||
| 27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 18. Ritola, Mattias | |||
| 3. Lehtivuori, Joonas | 41. Hedman, Oscar | ||||
| 11. Önerud, Simon | 34. Bengtsson, Christopher | 88. Nylander Altelius, William | |||
| 38. Torp, Nichlas | |||||
| 36. Kempe, Adrian | 7. Tambellini, Jeff | 77. Hensick, Timothy | |||
En hel hög med Skador i båda lagen gör det extra svårtippat, men jag säger 2-3 och hoppas jag har fel i samma veva.
Sawchuk: Absolut. Det är den anledningen att jag tycker att det är ok att sära på Hedberg och Possler just att de drar upp tempot i sina respektive kedjor. Någonting som Skröder och Påhlsson absolut behöver mycket hjälp med för att ta ett exempel. (Tanken var nog att stor-Kempe skulle axla den rollen, men han var verkligen under isen sist).
Dock tror jag att det inte är den enda förklaringen, utan det var nog en kombination med att laget var tempofattigt generellt.
J F K:
Tycker avsaknaden av Possler och Hedberg var väldigt tydlig då Modo inte klarade av att ligga så nära i den offensiva pressen som man gjort då Possler och Hedberg varit med och checkat fast backarna.
Örebro fick relativt gott om tid att vända och Modoforwards hamnade på mellis.
zigge: Förhoppningsvis körde man riktigt hårt under uppehållet, när man för ovanlighetens skull låg så pass bra till i serien att man har råd med en liten svacka.
Jag kan tänka mig att man är lite nedtränade helt enkelt och att det tar ett tag innan man är så bra som man var innan HV-matchen. Vi har oavsett alltid en chans att vinna matcher numera tack vare målvakts- och försvarsspel.
Brynäs känns som förra året rätt ojämna. Ibland spelar de lysande, men lika ofta är de ganska mediokra.
Jaha, match ikväll, vad ska man tro? Det enda vi vet, just nu
Frånvaro
Gustav Possler
David Gunnarsson
Dave Spina
Edwin Hedberg
Sockan står väl sin 2:a match - men nog måste man snäppa upp rejält från Örebro-mötet , för att ha en chans? Brynäs är oftast effektiva på sina chanser, o Sockan kan ju inte ta allt.
Får vi nån laguppställn fr AF , eller är han sur än? :-)
Klassiskt Brynäs mål.