MoDo - Färjestad 20/10 2005
Och i tvärrandigt i kväll kommer vi se:
MODO Hockey - Färjestads BK
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Daniel Winge Björklinge
scim:
I det här fallet gör jag inte det. Dahlberg måste få chansen. Vi behöver en spelare som kan åka omring och proppa folk. Molinder är duktig, men definitivt inte det vi behöver för tillfället.
Paddan:
En Dahlberg som tacklar allt och alla kan väcka döda. Bättre katalysator än så tror jag inte man kan hitta. Timander, Gästrin och övriga som icke-tacklas kanske skulle lära sig något på kuppen.
Håller med till 100%. Synd när vi har en del spelare som är stora och tunga men helt verkar sakna förmågan att tackla.
Själv tycker jag att Dahlberg är lite väl hypad, bara för att han kör över folk i J20 innebär inte att det per automatik fungerar i elitserien.
scim:
Oh nej, men får han inte chansen kommer vi aldrig få veta. Och Dahlberg har med sin fart, tyngd och timing ett perfekt utgångsläge för att bli den "elaka" powerforward vi behöver. Dessutom så går han gärna på mål och har ett bra handledsskott.
Det gäller väl alla spelare, inklusive den här Molinder som fick chansen istället för Dahlberg.
Nu bär det av mot kempis, du kommer ha värsta huliganen bakom dig idag.
Om han inte stannar hos farmor i stället....
scim:
Problemet är bara att Molinder inte är av den spelartypen. Han är mycket lugnare och mer skolad som Svartvadet. Dock är han långt ifrån så bra att han kan klara av det spelet i ES. Däremot så kan Dahlberg klara sig bra i ES redan nu, tack vare att hans spel inte handlar om finess utan om brutal jefla hockey.
AM:
Abbe kommer aldrig mer att vilja träffa mig om han sitter där bakom. Han kommer bli rädd för mig. Dessutom kommer jag behöva fokusera mig på att inte häva ur mig en massa dumma saker som han kan ta efter.
Hahaha! Nu får du problem ikväll. Abbe kommer naturligtvis att vilja sitta kvar på raden bakom dig hela matchen... Jag ser fram emot att få honom som nästanstolsgranne, jag.
knaskamilla:
Jag får ta med mig hörselproppar och kåpor till honom. Då kanske det funkar...
Hawerchuk:
Va?! Är du en medgångssupporter? Det trodde jag inte om dig.
Frisco:
Dessutom kommer Färjestad fuska i bytena 23 gånger. De kommer inte åka dit för det en enda gång.
Jag synar din gissning kring fuskbyten och höjer med att domaren kommer att vara kass också.
knaskamilla:
Då går jag all-in med att linjemännen kommer missa minst fem solklara offsider under matchen.
Sökte lite upplyftande och moraliskt stöd. Matchen är beställd. Det bränner i fickorna.
Kom att tänka på en text när jag ser Rundvägen.
home.swipnet.se/ebba_gron/texter/texter/blod.htm
Mot Kempis (om en stund)!
Mer gammal Punk åt folket! Mot Templet!
Jaha, där blev vi blåsta på ett solklart straffslag, bra uppmärksammat domarj*vel.
kan färjestad ha tagit över matchen efter 1-1
vad tror ni?
Annars kan vi notera att Harald var besviken på publiksiffran, Hento tyckte att det var bra stämning på läktarna (?) och att Timander bara hade väntat på ett mål i baken i PP eftersom man inte ska ha backar längst fram.
Domare Sjöberg måste gjort sin bästa match i Kempis någonsin.
Ledin skulle kunna klicka på det nedersta alternativet om vi hade haft en omröstning här.
#39 betyder mycket.
Straff [Avd Straff]
569 - Kasta en klubba eller något föremål på banan
Varje spelare eller målvakt, som befinner sig på isen, som kastar sin klubba, någon
del av klubban eller något annat föremål i riktning mot pucken i sin anfallszon eller i
den neutrala zonen skall ådömas:
Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty (5+GM)
Om en spelare, målvakt eller ledare i det försvarande laget, som befinner sig på isen,
kastar sin klubba, någon del av klubban eller något annat föremål i riktning mot
pucken i sin försvarszon skall det icke felande laget tilldelas ett:
Straffslag
Om målvakten avsiktligt lämnar sin klubba, någon del av klubban eller något annat
föremål framför sitt mål, och om pucken träffar ett sådant föremål när målvakten är
på eller inte på isen, skall domaren tilldöma det icke felande laget ett:
Mål
Om man tolkar regeln felaktigt så ska det inte vara straff. Frågan är ju hur många av kempis kunniga publik som ens känner till regeln. Tobbe Viklund *klapp klapp klapp*
Kastar man klubban så är det straff. Sen att klubban inte träffar är ovesentligt.
Vilken otur att tappa klubban i en kaströrelse mot pucken, verkligen. Och det stör vis Pavlikovski men inte tillräckligt mycket för att han inte ska kunna avsluta, vilket hursomhelst är helt irrelevant.
Jaja, det spelar ingen roll, klarar man inte av att göra mål på sina chanser så vinner man oftast inte. Så var fallet idag.
Håller med om sista dock. Om Modo hade satt sina chanser idag hade man vunnit stort.
Jäkligt irriterande att Molinder är med som extraspelare medan Dahlberg som så sent som för en vecka sedan LOVADES istid helt plötsligt står utanför truppen igen...