MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
« Föregående · 2650497 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
smyl: Tror andra klubbar, även i andra hockeyländer, fått upp ögonen rejält tyvärr. Just nu har det gått så långt att jag tror inte det blir någon förlängning.
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
jonsson: Det här kan vi väl för fan inte tappa? Lehtinen som gjort en sån jävla match.
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{10015}:
Nu börjar man tänka att vi kan vinna,. Sent om sider. Örebro har inte kunnat få Lehtinen att hamna utanför sin normala stans, det är en stor del av deras brist på mål.-
Nu jävlar gjorde de mål ändå.....SKIT!
Såklart så kan vi göra det svårt för oss ändå. Frågan är om det där målet ändå är Lehtinens.
Nu börjar man tänka att vi kan vinna,. Sent om sider. Örebro har inte kunnat få Lehtinen att hamna utanför sin normala stans, det är en stor del av deras brist på mål.-
Nu jävlar gjorde de mål ändå.....SKIT!
Såklart så kan vi göra det svårt för oss ändå. Frågan är om det där målet ändå är Lehtinens.
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
jonsson: Tack Walli. Ska vi gissa 2-2 istället för trygg 3-0-seger?
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
NuMo: Detta kunde undvikas om sopan Walli hade träffat målet. Istället får inte Lassi hålla nollan och vi riskerar att tappa poäng
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Skön och riktigt viktig vinst. Noll insläppta i BP, en stekhet Lassi, tungt mål av Woods och en vunnen andraperiod. Känns lite som jackpot snuvades enbart av att Lassi inte fick en riktigt välförtjänt nolla.
I övermorgon åker jag upp till Övik och ser oss spöa OINK live. Taggad nu!
I övermorgon åker jag upp till Övik och ser oss spöa OINK live. Taggad nu!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{10015}: Okej, vinst. Riktigt viktigt! Synd att Lassi inte får hålla nollan. Han är enorm.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{10322}:
Det finnas inga skönare segrar än 2-1 segrar
Det finnas inga skönare segrar än 2-1 segrar
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{5647}: Hopplöst kamp. Lite som de och dem eller var och vart.
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Greenwolper: Oerhört viktiga 3 poäng. Galet skön vinst. Lassi, gigant. Skönt att BP får hålla tätt också.
Vi summerar säsongen mot just Örebro med 9/12 poäng.
Vi summerar säsongen mot just Örebro med 9/12 poäng.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
modomille:
Jag blir lika glad varje gång jag ser Lassi eller någon annan göra en kullerbytta mot klacken. Otroligt fin seger!!
Jag blir lika glad varje gång jag ser Lassi eller någon annan göra en kullerbytta mot klacken. Otroligt fin seger!!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
modomille: Skönt att vinna matchen och att "vinna" stolpkampen med 2-3!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
jonsson:
otroligt glad över tre poäng, men glad vettefan om jag är ändå.
Känns lite som när vi blev utslagna ur SHL en gång i tiden, fast tvärtom. Vi dominerade då, men kunde inte vinna. Nu är det vi som är det laget. Leksand den gången.
Vi måste bli tätare och snabbare på andrapucken.
otroligt glad över tre poäng, men glad vettefan om jag är ändå.
Känns lite som när vi blev utslagna ur SHL en gång i tiden, fast tvärtom. Vi dominerade då, men kunde inte vinna. Nu är det vi som är det laget. Leksand den gången.
Vi måste bli tätare och snabbare på andrapucken.
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{7639}:
Vi spelar riktigt bra på bortaplan just nu. Solid hockey.
Vi spelar riktigt bra på bortaplan just nu. Solid hockey.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
KB: Man hatar inte när det droppar blod från hakan i segerintervjun.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{7639}: TJUGO blockerade skott. Där har vi förklaringen till segern. Äntligen spelade vi slutspelshockey.
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
NuMo: Det är som det är, vi är nykomlingar, bara att gilla läget. Kliv, kliv, överlev.
Blytunga poäng, härlig insats! Fortsätt nu på detta inslagna spår, tack.
Blytunga poäng, härlig insats! Fortsätt nu på detta inslagna spår, tack.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Frontschwein:
Så jäkla skönt att vi fick en till i virket så att det inte kan bli det stora samtalsämnet, även om man försökte i intervjun.
Så jäkla skönt att vi fick en till i virket så att det inte kan bli det stora samtalsämnet, även om man försökte i intervjun.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Majbrasan: vilken STÖLD! underbart! och alla andra bottenlag förlorade!
KÖR nu och ta tre poäng mot Oskarshamn på torsdag också
KÖR nu och ta tre poäng mot Oskarshamn på torsdag också
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Frontschwein: Skön seger. Men blir lika svårt på torsdag. Då är vi favoriter och ska föra matchen. Och alla kräver seger. Intressant att se hur dom ska klara det
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
NuMo: Ja, andrapucken är vi ruskigt långsamma på, precis som att alla tänker på positionsspelet först och inte riktigt våga satsa för att komma först. Det har retat mig länge.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Majbrasan:
Hoppas segern gör att vi kan få lite islossning önskar fler skott mot mål. Poängen är det viktigaste men vill ändå ha bättre anfall.
Hoppas segern gör att vi kan få lite islossning önskar fler skott mot mål. Poängen är det viktigaste men vill ändå ha bättre anfall.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Tarasov: Vilken jävla seger!!
De fanns dessutom bara en klack idag!
De fanns dessutom bara en klack idag!
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{9315}: Och kanske få lite hjälp av lillasyster som har Malmö hemma.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Gusse: Japp skulle inte alls förvåna mig om Oskarshamn gör en av sina bättre matcher den här säsongen på torsdag.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Bad_Brett: OINK är ju en medveten felskrivning (från mig åtminstone)
Ni vet, som grisar låter. Oink oink.
Ni vet, som grisar låter. Oink oink.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Tarasov: Om stjärnorna ligger rätt kan vi ha 8 poäng ner till kval på torsdag. Vilken vacker tanke!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
Tarasov: Såg bara delar av matchen. Jag tror Örebromålvakten övervägde att åka ut och slå iväg pucken, men inser att han inte kommer hinna. Det är liksom enda idén jag har varför han kommer så fel mot Ranta.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
{9315}: va var det verkligen en stöld? Tycker vi gör en nästan perfekt bortamatch
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
grimiss: Stöld vet jag inte men vi har tur med stolparna ikväll, tror inte vi stått upp och kämpat lika bra om Örebro sköt stolpe in i början.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-02-14 Borta
grimiss: Ja, jag är väldigt nöjd bortsett från sista 5 i första samt några dåliga beslut här och där.
Vi hade väl lika många i ramen som Örebro till slut?
Läser på HVs forum, lite intressant. Känslan är ju att de har ryckt upp sig rejält efter att de sparkade Montén men fansen skriver om Lindbom på ungefär samma sätt som Djurgårdsfansen skrev om Garpen.
Vi hade väl lika många i ramen som Örebro till slut?
Läser på HVs forum, lite intressant. Känslan är ju att de har ryckt upp sig rejält efter att de sparkade Montén men fansen skriver om Lindbom på ungefär samma sätt som Djurgårdsfansen skrev om Garpen.
« Föregående · 2650497 · Nästa »