MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
« Föregående · 1420906 · Nästa » Till forumet
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
Salle: Så härligt med hockey! Ikväll känns det som en avgörande match för båda lagen, eller åtminstone dess supportrar och perra Joh(a)nsson.
Tror på seger ikväll, det är helt omöjligt att vi även ska göra lillriddarn bra också. Vi kör!
Tror på seger ikväll, det är helt omöjligt att vi även ska göra lillriddarn bra också. Vi kör!
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
MODO Hockey
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
1st Line
34. Meyer, Frederick
55. Tollefsen, Ole Kristian
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge
2nd Line
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
33. Hannula, Mika
19. Schremp, Rob
17. Madsen, Morten
3rd Line
2. Westin, Jens
51. Ahnelöv, Jonas
35. Westin, John
26. Forsberg, Kristian
25. Hedman, Anton
4th Line
62. Hari, Janos
13. Andersson, Fredric
36. Nyström, Erik
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
Frisco:
| Referee(s) | Ulf Rönnmark, Thomas Andersson | |||||
| Linesmen | Johannes Käck, Per Sondell | |||||
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
spud: Kung på webradion så får MODO frislag. Där Schremp puckar höger puckar vänster och sen puckar höger igen och Ridderwall har ingen chans. Men tydligen så blev det straff som Schremp missade. Otroligt va roligt att lyssna på radion.
:(
:(
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
MorganaLefaey:
Undrade också över frislaget, tog den i muren?
Undrade också över frislaget, tog den i muren?
+ 1
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
yaqop: Tror nog det var så. Sen undrar jag vad puckar höger och puckar vänster är för något. Men det kanske är något som man gör på bandyplan.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
MorganaLefaey: öppna spjäll egen zon. Vi är otroligt sårbara när motståndarna vänder spel.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: Två tikar måste stängas av. Ingen lyfter blicken och båda kommer från blind side.
Vågar någon journalist föreslå 100 matcher, minst?
Vågar någon journalist föreslå 100 matcher, minst?
+ 8
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: Måste bli avstängning för Hedström. Man är ansvarig för sin kropp även om det inte var avsiktligt.
+ 2
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
Matchstraff och avstängning på Hedström för den där proppen!
+ 1
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: Nu blir väl Anton Hedman avstängd för den ..he he
+ 4
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
NuMo: Har ingen som helst aning om hur matchen är. Radioprataren är under all kritik. Tror jag får mer info från Swehockey eller Hockeyligan.
Men får väl se matchen i efterhand om man nu vinner. För på er så låter det inte som man skall se den för att det är en bra match.
Men får väl se matchen i efterhand om man nu vinner. För på er så låter det inte som man skall se den för att det är en bra match.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
MorganaLefaey: Det ser bra ut. det kan i alla fall inte bli sämre.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: DEt var välförtjänt. Men TIKs PP var då inte särskillt vasst.
Modo har dock inte scoutat särskillt väl, man släpper Vampola i 2 frilägen.
Modo har dock inte scoutat särskillt väl, man släpper Vampola i 2 frilägen.
+ 1
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: Daniel Larsson ser ut som en jävla finnpajsare.
Nu får man hoppas att Uffe inte är lika usel att prata i pausen, som laget spelat hittills. Annars är risken att ingen förstå vad han mummlar om.
Nu får man hoppas att Uffe inte är lika usel att prata i pausen, som laget spelat hittills. Annars är risken att ingen förstå vad han mummlar om.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
spud:
Både blindside tackling i huvudet samt rasist attack av Hedström samtidigt, måste ju bli livstidsavstängning, undras vad Nyström och Ek kan skriva om detta!
Både blindside tackling i huvudet samt rasist attack av Hedström samtidigt, måste ju bli livstidsavstängning, undras vad Nyström och Ek kan skriva om detta!
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
NuMo: Vart är laget som höll på att ta en trea mot LHC och DIF?
+ 1
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
NuMo: app,app app. Finnpajsare borde leda till att du blir avstängd ifrån hockeysnack i 3 matcher.
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: Ok. Ordvalet kanske var fel på en finnjävel. Jag blev provocerad, dessutom är finnpajsare ett kärvänligt ord. Fast han är väl en simpel svenne skulle jag tro.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
Lumber Jack: Tagit ledigt? Jag undrar själv. Hur kan Modo spela sämst när det gäller som mest? Och hur kan man vara så ostabil i sitt spel? År och efter år... och jag köper inte snacket att det är många nya spelare som ska spela ihop sig etc.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
Tur man jobbar. Då kan man skylla på det för att inte orka följa matchen längre än så här.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
TIK har en liten vana av att släppa puckar efter att de tagit TO. Tror jag. Hoppas jag. Vill jag.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
Gustafsson: Satsade nyss en hundring på att Schremp gör nästa mål. Han är inne i ett stim nu. (Stim är mer än noll.)
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
NuMo: Märklig taktik att låta räkan skjuta från alla dåliga vinklar som erbjuds.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
NuMo: Fan vad Pöck spelade bra det här bytet. Härligt Hannula.
+ 1
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
NuMo: Måste säga att Ahnelöv bara växer och växer. Han spelar jävligt bra och ser till att marginalerna med sig.
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
supertrött: Ja härligt, jag var bara tvungen att gå in och se till att det inte blev nåt troll när du tog ut segern i andra perioden för tidigt.
+ 3
Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2011-11-01
spud: Håller med om Ahnelöv. Klumpfoten verkar ha gått ner i vikt.
« Föregående · 1420906 · Nästa »

Headcoach Ulf Samuelsson
– Ska jag titta tillbaka på vår match mot Djurgården i lördags så kändes det naturligtvis oerhört tufft att lämna arenan som förlorare. Rent spelmässigt fanns det inte mycket man vill ändra på. Grabbarna gjorde en helhjärtad insats.
– I de senaste matcherna har vi presterat bra hockey. Så var det i lördags - och så var det också i torsdags i Linköping. Men fakta är att vi fått med oss totalt två poäng från dessa matcher och det är frustrerande. Det vi kan göra är att fortsätta jobba lika hårt.
– Timrå kommer att bli en häftig fight. Det känns speciellt när det vankas länsderby. Så är det bara. Det blir lite extra av allting. Media har mer fokus på matchen. Trycket på läktarna ökar. De här matcherna betyder mycket för fansen - och de betyder även mycket för oss.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 62 Hari, 67 Samuelsson