MoDo - Hv71 2021-10-13
« Föregående · 2237345 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Modo-Målet: Nog för att Hv är dominant i BP, men herregud vårat PP är osannolikt dåligt.
+ 1
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Modo-Målet: Kan dom inte sluta att ge Svenningssin chansen nu i PP.
Han har skänkt/Drällt bort pucken nu vid 10 minst tillfällen.
Ännu en gång nu i 3 mot 2 läge när jag sitter och skriver .
väldigt mycket felval nu på honom? 😥
Han har skänkt/Drällt bort pucken nu vid 10 minst tillfällen.
Ännu en gång nu i 3 mot 2 läge när jag sitter och skriver .
väldigt mycket felval nu på honom? 😥
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Silly: Vi är obehagligt trubbiga i anfallszon. Blir aldrig riktigt farligt. Vi behöver 2spets forwards. 2 skäggiga gubbar med bra bössor och bra skott.
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: För Hv del spelar det ingen roll om man vinner med 2-1 eller 8-1 det är segrarna och poängen som räknas.
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
{5647}:
Torp har en egen regelbok där man får crosschecka en motståndare 4-5 gånger över armarna efter avblåsning utan att denna ger igen.
Svagt att inte skicka ut Torp där på en 2:a.
Torp har en egen regelbok där man får crosschecka en motståndare 4-5 gånger över armarna efter avblåsning utan att denna ger igen.
Svagt att inte skicka ut Torp där på en 2:a.
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo:
Hur än det nu slutar i kväll, jag tycker MoDo står upp bra mot HV!
De påstår att HV inte har kommit upp till sin ”nivå”, jag tycker nog det är MoDo som stört HV och stundtals fört spelet i kväll, (y)
Hur än det nu slutar i kväll, jag tycker MoDo står upp bra mot HV!
De påstår att HV inte har kommit upp till sin ”nivå”, jag tycker nog det är MoDo som stört HV och stundtals fört spelet i kväll, (y)
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
DrCox: För Modos del är det spelet som räknas om vi ska kunna ta steget upp i vår, då det betyder något.
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
{5647}:
Kommentatorn: "Detta är första riktiga testet för modo, man har ju bara mött lag på undre halvan av tabellen"
Kan någon upplysa honom att vi mött Västervik 2 gånger och de ligger 5:a just nu.
Kommentatorn: "Detta är första riktiga testet för modo, man har ju bara mött lag på undre halvan av tabellen"
Kan någon upplysa honom att vi mött Västervik 2 gånger och de ligger 5:a just nu.
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Men poängen är alltid det viktigaste bra spel är en klen tröst om det inte får med sig poäng också.
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Kul för Wahlberg. Han har varit en besvikelse hittills, för många misstag. Hoppas det lossnar nu.
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
henkeiskogen: Hoppas dom kan hålla detta nu eller ännu heller göra ett till mål och vinna denna match.
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
DrCox: Såklart är poängen viktiga, men Modo har byggg ett nytt lag och man räknar nog inte med att vinna serien, man siktar på att spela ihop laget och vara redo när slutspelet drar igång, för Modo är poängen viktiga men att få ihop laget, spelet, BP och PP nog viktigare, samt att kunna spela sitt spel mot HV71
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
{5647}:
Är det inter interference på MAtson när han trycker omkull EKJ långt från spelet?
Är det inter interference på MAtson när han trycker omkull EKJ långt från spelet?
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
jonsson: Svenningson har pucken under kontroll men tappar den på offensiv blå för att han aldrig kan göra det kloka beslutet! Sen gör HV 2-3.
Så sjukt less på situationer han ställer till gång på gång.
Så sjukt less på situationer han ställer till gång på gång.
+ 1
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Bergman det jävla puckot. Skaplig hakning innan å... men nära iallafall. Surt när vi skulle haft ett solklart pp 2 min innan. Men äckel hv71 måste ju ha handikapp
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
{7639}: Ganska sjukt!
20 sekunder före målet så sa jag för mig själv, wessel kommer göra 3-2 i nästa anfall.
Wessel gör 3-2 i nästa anfall.
Haha
20 sekunder före målet så sa jag för mig själv, wessel kommer göra 3-2 i nästa anfall.
Wessel gör 3-2 i nästa anfall.
Haha
+ 1
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Studs hit och studs dit. Hv har tur med sina studsar. Sen gör inte Sveningsson det smarta.
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Bössa 68: En av våra bättre spelare, DÄREMOT kan man lära honom att ta bättre beslut!
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Bössa 68: Är du rolig? Han täckte 2 skott i samma byte, bytet efter är han högst upp i anfallszon sen vips längst ner i egen zon å bryter en passning. Sveningsson är en gigant idag
+ 3
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Bössa 68: Så jävla less på Svenningsson. Har han inte spelat för mycket seniorhockey för att inte begripa när man ska spela safe eller vara en idiot?
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Monno:
Helt ok insats. Men vi behöver hitta en eller två vassa ytterforwards på allsvensk nivå. Målvaktssidan känns bra nu. Man behöver även lösa PP. Gör man det utmanar vi HV till våren.
Helt ok insats. Men vi behöver hitta en eller två vassa ytterforwards på allsvensk nivå. Målvaktssidan känns bra nu. Man behöver även lösa PP. Gör man det utmanar vi HV till våren.
+ 12
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Inte imponerad av HVs anfallsspel där allt går ut på att spela back back och lägga puckar mot mål.
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Randy Marsh: Aja, man vek inte ner sig vilket jag är glad att se. Helt OK. Snöpligt slut dock, såklart.
Större frågetecken om man är lövare ikväll.
Större frågetecken om man är lövare ikväll.
+ 1
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: tråkigt då modo verkligen gjort sig förtjänt av poäng. Spännande och kämpatakter, men inte den roligaste att titta på.
+ 1
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Randy Marsh: Tycker grymt synd om er nu. Säkert idioten Wallsons fel att Vesel drog från Löven..
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Randy Marsh: Förbannat surt för idag spelar vi fan ner Hv på jorden igen.
Hade varit så underbart med vinst.
Offensiven finns där. Måste spetsa till special teams rejält o lära oss försvara
Hade varit så underbart med vinst.
Offensiven finns där. Måste spetsa till special teams rejält o lära oss försvara
+ 2
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Tarasov: Helt korrekt analys. Vi är bättre än HV idag men inga spelare som trycker dit puckarna när det behövs. Vilket HV visar prov på. Farligt varje gång de var nere i vår anfallszon
+ 1
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Vad skrev jag innan matchen, vi kommer bjuda på 3 mål.
Visserligen tippade jag 1-3 så helt 100% var jag inte, men bra nära.
Tänk vad svårslagna Modo skulle vara om man slutade bjuda motståndare på mål gång på gång!
Visserligen tippade jag 1-3 så helt 100% var jag inte, men bra nära.
Tänk vad svårslagna Modo skulle vara om man slutade bjuda motståndare på mål gång på gång!
+ 2
« Föregående · 2237345 · Nästa »
Nu lär vi klappa ihop och förlora sista med 0-4