MoDo - Leksand 26 / 11
Stackars motståndare som ska upp mot den kedjan..
zigge:
Grattis då, själv letar Salo i Österrike ;)
Bekräftar: Nordgren klar för Modo | Modo | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Nej men jag anser att Modo behöver en spelartyp av just det slaget, som dessutom ger 100% i varje match! Kan säkert anses naivt men i min mening är Nordgren som klippt och skuren för den hockey Modo spelar nu. Dessutom skulle Skröder bli glad över att återigen få en lekkamrat på isen!
ULTIMAVICI: Är du vän till han sagent, eller rent av agenten? :-) :-)
Du verkar så väldigt PÅ vad gäller Norda
ULTIMAVICI: Gällande 2veckorna så förutsätter ju det att hans kropp håller. Han vore ju inte den första som drabbar av en ny skada när man går upp i intensitet efter en lång frånvaro.
NuMo:
Jo det är säkert sant som du skriver, och/men det var inte många gånger jag såg honom ta mer än fyra fem skär på raken, mycket glida runt... i skarp kontrast till den offentliga Forbergska spelidén. Jag hoppas förstås att omgivningen på något sätt ska kratta manegen för honom så att hans tidigare bevisade förmågor kommer till sin rätt.... Alla lider som det är nu... Hur länge blir han kvar i detta läge tro?
Nordgren grillades hårt av Barry Smith, nu är alla tvivel iaf borta! Modo håller på att få Nordgren i matchform och kan upplysa om att den inte är långt borta.
Gissar på att kontraktet är underskrivet inom 2 veckor!
En kedja med öhnerud, hensick, Nordgren
Sen ritola, samme, Kempe
, Hedberg, Bengtsson, possler
Skröder, kfop, tambellini
Berka: Det syns att Hensick inte har något självförtroende nu. Det fanns flera bra chanser för honom där han kramade klubban för hårt. Enkla flipp-pass som gick efter isen osv.
Sedan kan det som vanligt aldrig vara lätt att spela med Spina...
ULTIMAVICI:
Tycker han spelar på otroligt små marginaler. De där chanspassningarna över centrallinjen är livsfarliga varje gång med nuvarande spelsystem. Kan tänka mig att de fungerar bättre i AHL med mindre avstånd och långsammare backar.
ULTIMAVICI:
Regehr gorde ett fjolårsmål i PP.
Fan, kan det vara ett koncept ändå?
ULTIMAVICI: Nu har vi vunnit. Det var ju skönt.
Hensick har som du säger svårt med spelare flåsande i nacken. På liten rink är det lättare att vända bort spelare och det lönar sig bättre med duttspel eftersom det är tätare mellan klubborna.
Redigerad kommentar
Sv: MoDo - Leksand 26 / 11
ULTIMAVICI: 2 bra målvakter och 2 ganska bra defensiver, frågan är väl om Leksand är sådär märkligt effektiv och gör 3-4 mål på 15 skott totalt som vi sett några gånger i vinter och skall Modo få utdelning i PP?
Jag hoppas Modo kan börja vinna hemma för vi är hiskeligt hemmasvaga.
Jag säger 4-2
Berka Svara | Gilla Idag kl. 17:46
Övrigt vill jag se 3 poäng till Ö-vik
Vem ansvarar för PP i modostaben?
Han har fått mängder med speltid och spelar med så många olika spelare utan att göra något speciellt intryck.
Jag hade iaf förvänta mig Myyyycket mera från den killen
Tambo är komplett en bättre spelare och just nu känner iaf jag av det jag sett av han tidigare är att mido inte utnyttjar hans offensiva talang , hans skott är hans signum och det är i en friare roll det är som bäst, nu blir han uppbunden att sköta defensiven och kan inte få ut sin offensiva kvalité, dessutom har han inte lirat center tidigare.
Hensick å sin sida ÄR center bland annat och han är för långsam och futtig för att vara ett hot framåt men med en strikt defensiv roll tror jag han kommer bli till större nytta för som han är nu deltar han knappt i spelet, jag tänker mig en Sundström roll typ.