Inlägg: 1294962
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud: Det var du som sa att domaren har stöd i regelboken för sin bedömning, "checking to the head" som inte tar i huvudet?
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud: Nu har du totalt spårat ur. Försöker du vara "tvärsöver" bara för att hetsa till debatt eller vad?
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud:
I ett något så matchavgörande beslut som en 5 minuters utvisning är så bör han ju ha något på fötterna i varje fall.
Domarens uppgift är inte att döma en match efter vad han tycker och tänker utan att döma en match efter regelboken.
Den är ganska tydlig att man inte kan döma utvisning för något man inte såg.
I ett något så matchavgörande beslut som en 5 minuters utvisning är så bör han ju ha något på fötterna i varje fall.
Domarens uppgift är inte att döma en match efter vad han tycker och tänker utan att döma en match efter regelboken.
Den är ganska tydlig att man inte kan döma utvisning för något man inte såg.
Såg inte ditt svar på frågan vart det finns stöd för att domaren får använda repriser?
Att domarna sen gör felbedömningar i spelet, det ingår och är lika självklar som naturlig. Något som alltid skett och alltid kommer ske, nu kanske han gjorde en felbedömning när han kollar i efterhand. Men då domarens uppgift består i att döma matchen efter vad han tycker och tänker är det ju helt oväsentligt vad man kan se i efterhand, det gäller allt förutom mål.