Inlägg: 1294987
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud:
Jag skiter i om det inte är attraktivt att vara domare, drar man in 25.000 i veckan kan vi ställa krav på dem också. Det är inget jävla volontärarbete dom gör domarna.
Jag skiter i om det inte är attraktivt att vara domare, drar man in 25.000 i veckan kan vi ställa krav på dem också. Det är inget jävla volontärarbete dom gör domarna.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Som Robin Jonsson en gång sa: "det är bara att grina ner sig i armhålan och komma igen".
Allt går emot oss idag samtidigt som vi någonstans i början av andra perioden tappar alla koncept och börjar spela huvudlös Challe-hockey.
Nåja, vinstchans igen på torsdag.
Allt går emot oss idag samtidigt som vi någonstans i början av andra perioden tappar alla koncept och börjar spela huvudlös Challe-hockey.
Nåja, vinstchans igen på torsdag.
Jag har tidigare haft ett resonemang om att uppskattningsvis kommer 1/1000 unga spelare som satsar att bli ES spelare lyckas och ta sig fram till Elitserien.
När det gäller domare så kommer 1/50 av de som börjar i tid och satsar mot ES nå ända fram, om man då tror att domarna håller högsta klass och har det bästa spelsinnet är man antingen korkad eller saknar lite kunskaper i matte.
Så utifrån de förutsättningarna har vi så bra domare som vi förtjänar. Att de sen får löpa gatlopp vid misstag gör knappast rollen som domare mer attraktiv.