spud: Så du tycker att efter den senaste bedömningen, att man bara ska rycka på axlarna och säga att domaren bara gör sitt jobb?
Inlägg: 1294980
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Nenne: Ja vad har du för alternativ?
Jag har tidigare haft ett resonemang om att uppskattningsvis kommer 1/1000 unga spelare som satsar att bli ES spelare lyckas och ta sig fram till Elitserien.
När det gäller domare så kommer 1/50 av de som börjar i tid och satsar mot ES nå ända fram, om man då tror att domarna håller högsta klass och har det bästa spelsinnet är man antingen korkad eller saknar lite kunskaper i matte.
Så utifrån de förutsättningarna har vi så bra domare som vi förtjänar. Att de sen får löpa gatlopp vid misstag gör knappast rollen som domare mer attraktiv.
Jag har tidigare haft ett resonemang om att uppskattningsvis kommer 1/1000 unga spelare som satsar att bli ES spelare lyckas och ta sig fram till Elitserien.
När det gäller domare så kommer 1/50 av de som börjar i tid och satsar mot ES nå ända fram, om man då tror att domarna håller högsta klass och har det bästa spelsinnet är man antingen korkad eller saknar lite kunskaper i matte.
Så utifrån de förutsättningarna har vi så bra domare som vi förtjänar. Att de sen får löpa gatlopp vid misstag gör knappast rollen som domare mer attraktiv.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Nenne: jag tycker att man öppet skall kritisera domarna för deras bleka och dåliga insattser.
Utbillda dessa randiga herrar bättre.
Utbillda dessa randiga herrar bättre.