+ 1
Inlägg: 2299010
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Tingsryd 220225
Bad_Brett: Allsvenska toppspelare som går till etablerade klubbar i SHL tjänar extremt sällan några större summor första året. Förstår hur du tänker, men situationen du beskriver händer inte riktigt.
Karlkvist tjänade mer hos oss än vad han fick i Oskarshamn inledningsvis. Nu förlängde/förhandlade han om kontraktet efter succén och det har förmodligen tryckt upp lönen ganska bra.
O. Ståhl-Lyrenäs, L. Larsson, F. Olofsson och många andra har tjänat typ 40-50k första året, dock med ganska fina bonusar som kan kicka in inför nästa säsong.
Karlkvist tjänade mer hos oss än vad han fick i Oskarshamn inledningsvis. Nu förlängde/förhandlade han om kontraktet efter succén och det har förmodligen tryckt upp lönen ganska bra.
O. Ståhl-Lyrenäs, L. Larsson, F. Olofsson och många andra har tjänat typ 40-50k första året, dock med ganska fina bonusar som kan kicka in inför nästa säsong.
Rimligtvis skapar detta en bisarr situation, där spelaren i princip kan paja sin egen ekonomi genom att spela på topp.
Nu gissar jag att det här är sådant man diskuterar kontinuerligt och att Hinken utlovar bonusar vid avancemang etc., men likväl känns det som att detta är något som skulle kunna ställa till det. Det här avtalet måste ändras.