Inlägg: 2299017
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Tingsryd 220225
KB: Med tanke på hur väl de allsvenska värvningarna har presterat de senaste åren så köper jag det inte till fullo. Klart Bernhardt skulle kunna tjäna bättre i SHL, t.ex. Djurgården, än vad han gör i MoDo.
Karlkvist tjänade mer hos oss än vad han fick i Oskarshamn inledningsvis. Nu förlängde/förhandlade han om kontraktet efter succén och det har förmodligen tryckt upp lönen ganska bra.
O. Ståhl-Lyrenäs, L. Larsson, F. Olofsson och många andra har tjänat typ 40-50k första året, dock med ganska fina bonusar som kan kicka in inför nästa säsong.