+ 1
Inlägg: 2335988
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Golden boy :
Gradin verkar ha en annan analys och delar den med Kehller och Meranis hade vi varit mkt spetsigare framåt..
Gradin verkar ha en annan analys och delar den med Kehller och Meranis hade vi varit mkt spetsigare framåt..
+ 1
Sv: Silly season
Golden boy : Hinken drog ganska hårt i Colby Sissons men fick blankt nej trots en enligt uppgift hög ersättning.
Nu är väl Colby kanske ingen renodlad defensiv pjäs men iaf topp3 back i As.
Nu är väl Colby kanske ingen renodlad defensiv pjäs men iaf topp3 back i As.
Sv: Silly season
Golden boy : Jag tycker egentligen inte det. Vi hade en riktigt bra backsida, men man började tyvärr slarva lite mer i slutspelet. Vet inte varför, men en så pass stabili back under grundserien som Ingman tappade helt självförtroendet.
Hasa var väl det svaga kortet tillsammans med Styf, men jag tycker fortfarande att backsidan var vår starkaste lagdel. I alla fall när de presterade på normal nivå.
Rent konkret tror jag inte att vi hade så kopiöst dyrt lag, utan vi var nog väldigt långt under HV och förmodligen billigare än Löven. Skillnaden mot Löven är ju hur man redovisar kostnaderna. BIK räknar ju utan sociala avgifter och annat som boende, bil osv.
Hasa var väl det svaga kortet tillsammans med Styf, men jag tycker fortfarande att backsidan var vår starkaste lagdel. I alla fall när de presterade på normal nivå.
Rent konkret tror jag inte att vi hade så kopiöst dyrt lag, utan vi var nog väldigt långt under HV och förmodligen billigare än Löven. Skillnaden mot Löven är ju hur man redovisar kostnaderna. BIK räknar ju utan sociala avgifter och annat som boende, bil osv.
+ 2
Sv: Silly season
Golden boy : Under hela säsongen har det hetat att MoDo har HA’s starkaste backuppsättning. Var nu framförallt i semifinalen det började krackelera.
Tror vi talangsmässigt fortfarande är riktigt bra, men vi har några som är lite för mjuk/ung/slarvig.
Att de flesta hade noll erfarenhet av slutspel lär också ha spelat in.
Tror vi talangsmässigt fortfarande är riktigt bra, men vi har några som är lite för mjuk/ung/slarvig.
Att de flesta hade noll erfarenhet av slutspel lär också ha spelat in.
+ 1
Varför försökte aldrig MoDo värva in andra backar ( förutom Ingman) när det flesta verkar ha sett problemet?