+ 1
Inlägg: 2505617
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P: Vet inte riktigt om jag håller med de som säger att man har en enorm fördel av att ha småjoggat sig genom slutspelet fram till final. Tänker då främst på MoDos guld 2007 då det var 14 täta matcher mot både Timrå och HV, samt att finalen gick till 6 matcher men man tog guldet ändå.
Känns som man är mer påkopplade och inne i slutspelsflow om det blir täta matchserier än att man halvsover fram till man kommer till final och PANG, där smäller det.
Känns som man är mer påkopplade och inne i slutspelsflow om det blir täta matchserier än att man halvsover fram till man kommer till final och PANG, där smäller det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P: Ja, 100%.Jag menar på att det är den enskilt största fördelen med att vinna serien. Att man även får välja och styra inför semifinalen med vilka som får mötas i den andra semifinalen. Lex HV.
+ 1
Ni får visserligen skadegläden om vi åker ut, den är guld värd men era chanser är nog bättre med ett tröttkört Löven/DIF i final.