Inlägg: 2505667
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Vi ska först städa av AIK vilket inte visat sig vara jättelätt, lär sedan välja Mora i semi vilket kommer bli sjukt hårt så jag tror inte vi behöver vara ”rädd” för en för enkel väg till final
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Går ju ändå att konstatera att både Timrå och HV71 har haft en enklare väg till finalen än Löven och sedermera gått upp de här åren då vi haft slutspel i HA.
Skulle säga att vår resa 06/07 sticker ut litegrann om man kollar slutspel i SHL åren därefter. Hittar inte många andra exempel där guldlaget har haft en längre väg dit.
Skulle säga att vår resa 06/07 sticker ut litegrann om man kollar slutspel i SHL åren därefter. Hittar inte många andra exempel där guldlaget har haft en längre väg dit.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Du kan ju vända på det och se på finalen 2002 som Färjestad vann I raka matcher mot oss och de hade en enklare väg till finalen medan vi körde slut på oss i en tät semifinal mot Frölunda.
Känns som man är mer påkopplade och inne i slutspelsflow om det blir täta matchserier än att man halvsover fram till man kommer till final och PANG, där smäller det.