+ 1
Inlägg: 2715791
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Sedan sponsrar ju Skellefteåkraft (som är helägt av kommunen) laget och senaste vinsten där var 1.26 miljarder. Via sitt helägda elbolag kan Skellefteå kommun sätta in så mycket pengar som man tycker behövs i hockeylaget.
norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/miljardvinst-for-skelleftea-kraft-2023/r3o664kr
norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/miljardvinst-for-skelleftea-kraft-2023/r3o664kr
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Så länge både kommun och klubb spelar med öppna kort är det fine tycker jag.
Så länge både kommun och klubb spelar med öppna kort är det fine tycker jag.
+ 1
Där ser skwllefteå ut att gynnas mest. Modo 4a och brynäs 5a
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8wXe0w/lista-de-gynnas-mest--och-minst