+ 1
Inlägg: 3038454
Svarskommentarer
Sv: Silly Season
Frontschwein: Instämmer helt. Tänk om vi inte agerat så snabbt, och istället för Caderoth, hade fått in nån som Olofsson från Löven. Med "Supercenter" - Olofsson - EJK - Bjerse" hade centerlinjen kännts helt annorlunda.
Kan egentligen inte förstå hur vi lyckats missköta centerpositionen åter igen och varför vi inte har ekonomi till två toppcentrar i ligan... Inget topplag i SHL eller HA har så svaga toppcentrar (om vi inte värvar från NHL) i första + andra femman som vårt kära MoDo...
Kan egentligen inte förstå hur vi lyckats missköta centerpositionen åter igen och varför vi inte har ekonomi till två toppcentrar i ligan... Inget topplag i SHL eller HA har så svaga toppcentrar (om vi inte värvar från NHL) i första + andra femman som vårt kära MoDo...
Sv: Silly Season
Frontschwein: Du kommer bli besviken min vän. Karlberg är en högst högst begränsad spelare även på allsvensk nivå.
Han kommer nog blixtra till och göra sina matcher men klarar inte av att hålla en bra nivå över tid. Vi blev mer eller mindre chockade i Leksand när Tjomme valde att plocka in honom från division 1 vilket är hans rätta element.
Poängskörden från 2 säsonger sedan är oerhört smickrande. Han hade sitt livs stimm ett par månader, förra säsongen var han tillbaka på sin rätta nivå igen. Tycker ärligt det är en väldigt märklig värvning av Modo, känns som scoutingarbetet inte är gjort fullt ut här.
Han kommer nog blixtra till och göra sina matcher men klarar inte av att hålla en bra nivå över tid. Vi blev mer eller mindre chockade i Leksand när Tjomme valde att plocka in honom från division 1 vilket är hans rätta element.
Poängskörden från 2 säsonger sedan är oerhört smickrande. Han hade sitt livs stimm ett par månader, förra säsongen var han tillbaka på sin rätta nivå igen. Tycker ärligt det är en väldigt märklig värvning av Modo, känns som scoutingarbetet inte är gjort fullt ut här.
Sv: Silly Season
Frontschwein: Vi har inte haft en bra tekare sedan ev. Dickinson.
Med en bra tekare (samt utveckling) + backar som kan slå ett första pass en del kan det bli bra.
Du såg väl hur det såg ut förra säsongen. Katastroftekningar och tryck direkt från motståndaren. När vi väl vann någon i egen zon hade backarna jävligt svårt att spela sig loss
Med en bra tekare (samt utveckling) + backar som kan slå ett första pass en del kan det bli bra.
Du såg väl hur det såg ut förra säsongen. Katastroftekningar och tryck direkt från motståndaren. När vi väl vann någon i egen zon hade backarna jävligt svårt att spela sig loss
Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag hoppas inte Caderoth är tänkt som spets, då blir jag orolig.
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.
Jag tänker såhär
Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.
Jag tänker såhär
Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP
Två till superspets tror jag inte ens det räcker. Om vi inte får in grabbar som vispar fram 45 poäng var.
Men oddsen för dom är rätt otänkbara.
Bara ensån värvning som Caderoth som ska ersätta spets tyder ju på ett riktigt snålbygge utan nån som helst logik.
Obegriplig värvning.