RE-building the future 2012/2013
Frisco:
Ok, my bad. Trodde du inte tyckte det var nödvändigt med mina inlägg bara.
Wayne Gresky: Och exakt VAD har er produktion av storspelare för ca 15 år sen med sakfrågan att göra?
Vi talar om spelare som idag enligt uppgift borde välja Modo om dom vill komma nånstans.
Tänker du/ni på Svedberg då, eller hur tänker du/ni?
Om du/ni öht tänkt menar jag?
Redigerad kommentar
Är det inte så att den högst tillfälliga modoproduktionen av goda hockeyspelare (fyra st sammanlagt) sammanfaller med en riktad statlig regionalpolitisk satsning på ett hockeygymnasium i Västernorrland? (Den andra satsningen förlas till stackars Dalarna). Om jag minns rätt handlade satsning om tio stockholmsfinansierade miljoner kronor fördelade på ett antal år. När en ändring av regelverket medförde mindre resurser landade Modos bidrag till svensk hockeykultur på den normala nivån, dvs. typ Arbogas eller Boros.
Och nu påstår dom att Foppa, Näslund och Sedinarna blev bra p.g.a pengar från stockholm och inte talang och en sinnessjuk träningsmoral.
Petey21: Det var just min poäng: inga föreningar, oavsett sport, har fått så mycket stockholmsstöd, läs regionalstöd, för sin idrottssatsning som Modo och Leksand. Nu är det riktade stödet borta. Kvar är den allmänna u-hjälpen för norra Sverige (EU:s regionalstöd). Blir intressant att se hur länge Foppa m.fl. kan hålla Modo under armarna.
(Kolla gärna hur Modos skrytbygge till ishall har finansierats.)
Ni gillar att snacka om att vi är så avis på eran jätte duktiga juniorverksamhet, men nu tkr jag det lyser igenom en stark avundsjuka från ditt håll om våra superstjärnor.
Att påstå att stockholms pengar gjort foppa till den han är idag är det dummaste jag hört. Gener, engagerade föräldrar, bra ledare och en jävla massa tur. Där har du nog mer anledningen till att örnsköldsvik fostrat 4 st superstjärnor inom ishockey.
Tror inte miljontals kronor från stockholm lagts på att genforska fram hockeyspelare i örnsköldsvik. Jag hade köpt dit resonemang om det rört spelar från annan ort. Men Sedinarna, Näslund och Foppa är alla 100% Ö-viks produkter, från födsel.
Det här är ju lite intressant och kul för Erik Nyström:
"Timmins said he first saw Nystrom early this season when making a trip with European scout Christer Rockstrom to watch Henrik Samuelsson play for MODO and claims he stood out at once."
Hoppas att Erik får chansen i A-laget i år, härlig fart på rören...
Headlines: Galchenyuk, Collberg, Thrower, Bozon, Vail, Hudon, Nystrom | All Habs Hockey Magazine
Kan inte vi alla, modoiter, och, som jag själv, brynäsare enas om åtminstone två saker?
1. Modo har verkligen fått fram flera superspelare under åren, där Peter Forsberg naturligtvis är en av de allra bästa spelarna genom tiderna.
2. Brynäs, å sin sida, har de senaste åren haft en föredömlig ungdoms-och juniorverksamhet som nu hjälpt klubben till ett nytt SM-guld.
Måste vi verkligen bråka om allt, bara för att vi råkar hålla på olika klubbar?
Zappaholic: Du glömde sista punkten som också vi alla kan enas kring.
3. BIF gillar att fuska, de drar sig inte för att använda några tricks och nu har de även börjat attraheras av doping.
spud: Glömde punkt 3:
3. Bittra troll är ingenting att bry sig om. De fortsätter spy galla, missnöjda som de är över sitt eget liv.
Anton Strålman är "likely heading to Sweden" enligt media i USA.
Du är välkommen i Modo, Anton.
Som jag fattat av det jag läst var han riktigt stabil i slutspelet för Rangers?
Knepigt att han vill åka hem när han lyckas ta en ordinarie plats? Familjen är alltid familjen dock.
Monno:
Såg rätt så många matcher med Rangers över hela säsongen. Han kom mer och mer in i spelet och var som bäst i slutspelet.
Icing-Ove:
HV 71 har dock ganska många offensiva backar på kontrakt. Jag undrar om det verkligen finns utrymme i deras budget.
Linköping känns väl annars som ett tänkbart alternativ. Johansson är Hävelid är ju snart 40 år gamla, och backarna i övrigt är inte speciellt imponerande.
T T: Läser man bloggen stod det redan initialt att han skulle få ett QO, men att han ändå troligtvis inte skulle spela med Rangers.
Expressen har dock kollat upp det hela och han verkar bli kvar.
Tyckte de va konstigt att han ville hem nu när det "äntligen" börjar gå bra.
Men man får ju alltid drömma :-)
Nybbe: Vet inte riktigt om jag skulle vara ute och gläfsa om vi hade den trupp och ekonomi som TIK har för tillfället.
Sen är det roligt att vi ofta får höra från just er att vi ska vara ödmjuka..