Silly season
« Föregående · 2705922 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season
Bössa 68: en back och en ytter.. Hinken bygger för kval. Inte ett dugg impad hittills av hans värvningar förutom möjligen Olofsson.
Sv: Silly season
Frontschwein: Ni räknar dåligt. Två backar ska in, en toppback + utfyllnad (exempelvis Byström).
Ny forward lär ansluta senare oavsett vad Hinken säger nu. Pengar lär finnas.
Ny forward lär ansluta senare oavsett vad Hinken säger nu. Pengar lär finnas.
+ 1
Sv: Silly season
Bad_Brett: känns lite grann att modo går efter en pudas back men hur lätt kan de va.
Sv: Silly season
Bössa 68: Vi kan göra precis som Brynäs/Skellefteå och plocka någon från Hockeyallsvenskan?
Sv: Silly season
Tarasov: Bernie gjorde lika mycket poäng som Pudas 1a shl-säsong. Ett mer mål och en mindre assist. Näsen stod för 25 poäng! Ännu bättre!
+ 7
Sv: Silly season
grimiss: Jasek och Big Sam tycker jag på papperet är bra värvningar av Hinken.
Trodde även verkligen på Marenis men den sket sig ju som vi alla vet.
Olofsson den sämre kan bli både bu eller bä, men en bra värvning i magen av Hinken även det.
Däremot tycker jag Eltonius , OEE , OP och AP är obegripliga
Trodde även verkligen på Marenis men den sket sig ju som vi alla vet.
Olofsson den sämre kan bli både bu eller bä, men en bra värvning i magen av Hinken även det.
Däremot tycker jag Eltonius , OEE , OP och AP är obegripliga
Sv: Silly season
Frontschwein: håller med gällande oeek. Hur kan vi behålla en målvakt med shls sämsta statistik? 87% och 3.48 gaa är otroligt dåligt. Blir jävligt jobbigt om Lassi blir skapad.
+ 1
Sv: Silly season
modomille: Nej nej, vår nya svenska toppback är förstås Ludwig Byström! Whoop whoop! 🙌
+ 2
Sv: Silly season
Det som talar emot att det skulle vara Norlinder är att han inte riktigt passar in på profilen man söker och att det har kommit uppgifter om att han vill stanna i Nordamerika. Tror inte det är han.
+ 1
Sv: Silly season
puffe: Såklart, han var en profil han var här sist. Önskar ju såklart att han får en plats i NA som han vill men helst ser jag honom i MoDo
Sv: Silly season
puffe: Jo men om det blir Norlinder så går man ifrån sitt ursprungliga tänk i alla fall för en stark defensiv toppback är han inte.
Sv: Silly season
{10015}: Jag vill också se honom i MoDo.
Kommer ihåg en intervju med Hinken ifjol under säsongen, där han fick frågan av en journalist vilken hemvändare han då trodde var \"lättast\" att få hem. Han svarade då Norris..
Men det var som sagt över ett år sedan🤪
Men där och då lät det som de hade ganska mycket kontakt.
Såg också huvudpersonen på match 7 ifjol. Hans hjärta klappar för MoDo det kan vi vara väldigt säker på..
Såg ut som han var beredd att slänga sig ut på isen vilken sekund som helst.
Kommer ihåg en intervju med Hinken ifjol under säsongen, där han fick frågan av en journalist vilken hemvändare han då trodde var \"lättast\" att få hem. Han svarade då Norris..
Men det var som sagt över ett år sedan🤪
Men där och då lät det som de hade ganska mycket kontakt.
Såg också huvudpersonen på match 7 ifjol. Hans hjärta klappar för MoDo det kan vi vara väldigt säker på..
Såg ut som han var beredd att slänga sig ut på isen vilken sekund som helst.
+ 2
Sv: Silly season
modomille: Vad har folk fått hans namn ifrån? Canadiens verkar ju vilja hålla hårt i grabben.
Sv: Silly season
Framnäs: Tror snarare Norris håller hårt i Canadiens än att Canadiens håller hårt i Norris.
Sv: Silly season
modomille: Näe, då tar vi in 2 backar, menade bara att det alltid borde finnas en plats för Norlinder
+ 3
Sv: Silly season
puffe: Vad har ni att säga om Linus Lindgren, J-20 killen som vi värvar från er?
Ärliga svar tack
Ärliga svar tack
Sv: Silly season
modomille:
Det har tidigare varit 1-2 backar så man kan tänka Norlinder plus en till. Utöver det så har Norlinder gjort bra med poäng i SHL slutspel så det kanske finns något där. Vi får se.
Det har tidigare varit 1-2 backar så man kan tänka Norlinder plus en till. Utöver det så har Norlinder gjort bra med poäng i SHL slutspel så det kanske finns något där. Vi får se.
Sv: Silly season
Kulltorp: Gillar Linus. Trevlig kille som var påväg upp till herrlaget men fastnade lite. Han är väldigt skridskoskicklig både i speed och i mobilitet och har en offensiv uppsida. Tror han var och nosade på landslaget. Enligt Svelander är han ”aldrig borta och alltid närvarande samt extremt nyfiken”
Tråkigt att vi tappar honom till er, men nu vill jag inte ha tillbaka honom.
Tråkigt att vi tappar honom till er, men nu vill jag inte ha tillbaka honom.
+ 2
Sv: Silly season
Framnäs: Jag vet bara att det var riktigt nära att Norlinder vände hem inför förra säsongen men då satte Montreal stopp. Tror att han gör en Näslund och harvar på i ahl några säsonger sen slår han sig in i NHL.
Sv: Silly season
{6870}: Aha, fattade aldrig att det var så nära. Då känns det ju märkligt att han inte vill komma hem nu efter ett supertungt år därborta?
Sv: Silly season
modomille: Verkligen, vår backsida är skral och skickat Rubins och Brickan krävs ersättare till dom.
Två tyngre backar måste in i en nu svag backsida på SHL-nivå.
Två tyngre backar måste in i en nu svag backsida på SHL-nivå.
Sv: Silly season
{10015}: okej! Ja men då vet jag.
Ska de vara så känsligt?
Nåja.
Okej! Ja men norlinder är väl inte den typen av back vi söker. Eller?
Jag känner för att ha en klass back som är defensiv.
Även om jag inte tackar nej till Mattias, då har Bernhard någon att lära sig av ;)
Ska de vara så känsligt?
Nåja.
Okej! Ja men norlinder är väl inte den typen av back vi söker. Eller?
Jag känner för att ha en klass back som är defensiv.
Även om jag inte tackar nej till Mattias, då har Bernhard någon att lära sig av ;)
Sv: Silly season
Koff: Jag gillar Norlinder så hade inte haft något emot att ta tillbaka honom, när som helst egentligen. Men ja vi behöver någon som är defensiv.
+ 1
Sv: Silly season
{10015}:
Nä inte jag heller.
Men med tanke på Karlins uttalande så kanske vi blir bättre defensiv och kan ha Norlinder ändå?
Ska bli intressant hur modos spel kommer bli nästa säsong. :)
Man ju gick ju på moln fram till november ifjol när Modo ångade på och vann en hel del.
Nä inte jag heller.
Men med tanke på Karlins uttalande så kanske vi blir bättre defensiv och kan ha Norlinder ändå?
Ska bli intressant hur modos spel kommer bli nästa säsong. :)
Man ju gick ju på moln fram till november ifjol när Modo ångade på och vann en hel del.
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: tycker inte det är något direkt tapp i kvalitet, båda var mediokra om man bortser från Brickleys start som var bra.
Sv: Silly season
erjo: Brickley blandade lite för mycket i kvalitéten. Ibland var det riktigt bra, för att nästa gång vara en svag insats.
Rubins ryktades väl till DIF, vilket säger en hel del faktiskt. Ett HA-lag.
Jag tror fortfarande att ledningen är viktigare än individuella spelare. Karlin och hans gäng är väldigt duktiga på att få spelare att prestera på en hög nivå tillsammans.
Rubins ryktades väl till DIF, vilket säger en hel del faktiskt. Ett HA-lag.
Jag tror fortfarande att ledningen är viktigare än individuella spelare. Karlin och hans gäng är väldigt duktiga på att få spelare att prestera på en hög nivå tillsammans.
+ 9
Sv: Silly season
{5647}: Rubins skulle vara en typisk Wikegård-värvning. Ta in honom bara för att han är stor som ett hus och kan tackla ibland. Det hjälper dock inte så mycket när han hanterar pucken som en handgranat.
Sv: Silly season
jonsson: Jag har mina aningar om att det snart är klart med en återvändare. Back.
(Och det är inte Hedman)
(Och det är inte Hedman)
Sv: Silly season
Blake: Peja har dock sagt att BIF betalar bättre stålares till Hägg, så vi får helt enkelt leta vidare. Norlinder har tuggat defensiv i AHL så kanske han vill lira bredvid Rundis.
+ 2
« Föregående · 2705922 · Nästa »
