Tingsryd - Modo
« Föregående · 1940684 · Nästa » Till forumet
Sv: Tingsryd - Modo
Tarasov: Dessa skitförluster kan bli kostsamma då plaseringarna är grymt viktiga. Skillnaden mellan en femte och en sjätteplats är enorm. Modo har ju kastat bort en god del poäng på ren lathet, skärpning där.
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
Från Hörnefors:
Inte för att vi kommer nå någon form av samförstånd men man har ju ett antal lägen framför nål som man inte lyckas få dit. Tex - mex gör ett par rätt bea räddningar. Man spenderar mkt tid i motståndarnas zon men får inte till det, problemet är att man inte riktigt har en andrakedja som kan hjälpa till, Jellvert-linan har mkt i sig men tyvärr har det inte lärt sig göra mål på denna nivå än.
Vari tycker du ensteöm brister? Postionspel, passningsspel eller är det att han inte kan ta puck från egen zon och snärta in den 1gång/match?
Inte för att vi kommer nå någon form av samförstånd men man har ju ett antal lägen framför nål som man inte lyckas få dit. Tex - mex gör ett par rätt bea räddningar. Man spenderar mkt tid i motståndarnas zon men får inte till det, problemet är att man inte riktigt har en andrakedja som kan hjälpa till, Jellvert-linan har mkt i sig men tyvärr har det inte lärt sig göra mål på denna nivå än.
Vari tycker du ensteöm brister? Postionspel, passningsspel eller är det att han inte kan ta puck från egen zon och snärta in den 1gång/match?
+ 3
Sv: Tingsryd - Modo
Det är mitt fel. Varje gång Modo mött Tingsryd borta dessa tre säsonger i HA och jag har varit på plats så har Modo vunnit. Varje gång jag inte varit där har Tingsryd vunnit. Jag var inte på plats idag så jag tar på mig detta.
+ 4
Sv: Tingsryd - Modo
greykarn: Vilken djävla skit match dålig fart dålig glöd dåliga pass och dåliga beslut. 31 skott på mål men väldigt många är lösa skott från dåliga lägen utan skymning. Tobias Enström blir bara sämre och sämre, snart är han en dussin spelare precis som resten av laget.
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
modomille: Trött man blir på detta jävla säckgäng, när fan ska man köra sig att spela 100% i minst 60 minuter per match, är ju något psykologiskt fel i denna förening!
+ 2
Sv: Tingsryd - Modo
dempa:
Jakobsson tror jag inte riktigt hinner, däremot så tkr jag Hedberg skulle haft huvudet mot mitten då backpartner redan har koll på puckföraren.
Edit: kan inte varit Jakobsson då gan inte var inne.
Jakobsson tror jag inte riktigt hinner, däremot så tkr jag Hedberg skulle haft huvudet mot mitten då backpartner redan har koll på puckföraren.
Edit: kan inte varit Jakobsson då gan inte var inne.
Sv: Tingsryd - Modo
{7639}: Vet inte om det är Björklund du menar men självklart så gjorde han en sådan på slutet. Tkr han ska fokusera lite mer på det han behärskar och är bra på, så kanske det går bättre för honom. I detta ingår även det taktiska.
+ 2
Sv: Tingsryd - Modo
modomille:
Det tycker jag inte. Tingsryd borta är en knepig motståndare och man spelar rätt bra idag. Ett litet misstag av 26 i samband med 2-1.
Vad hände det här med att tänka positivt och att de skulle sprida sig ner till spelarna? Om du skriver pinsamt riskerar inte det ge negativa vibbar till spelarna nästa match?
Det tycker jag inte. Tingsryd borta är en knepig motståndare och man spelar rätt bra idag. Ett litet misstag av 26 i samband med 2-1.
Vad hände det här med att tänka positivt och att de skulle sprida sig ner till spelarna? Om du skriver pinsamt riskerar inte det ge negativa vibbar till spelarna nästa match?
+ 2
Sv: Tingsryd - Modo
{8384}:
Precis dom här förlusterna man vill ha.
31-14 skott till Modo. Vi ska inte skämmas överhuvudtaget.
Hellre detta än förlora tighta matcher mot Leksand, etc.
Precis dom här förlusterna man vill ha.
31-14 skott till Modo. Vi ska inte skämmas överhuvudtaget.
Hellre detta än förlora tighta matcher mot Leksand, etc.
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
Gusse: Dom spelade inte ens i tredje periode. Hur kan man vara så jävla rädda för att vinna?
Sv: Tingsryd - Modo
{8384}: vem är det som helt tappar han som gör 2-1??? ser ju ut som vi är med hemåt men så dyker han upp helt ren! förbannat dåligt o förlora såhär, hade ju pp med 5 min kvar... Suck..
Sv: Tingsryd - Modo
modomille: Uselt. Nu behövs vinst på onsdag annars bjuder vi in Löven och Västervik i matchen..
Sv: Tingsryd - Modo
Webmaster:
Ja gör man inte fler än 1 mål på de lägen man haft riskerar det tyvärr att bli så här.
Ja gör man inte fler än 1 mål på de lägen man haft riskerar det tyvärr att bli så här.
Sv: Tingsryd - Modo
modomille: Man kan ju faktiskt kräva lite mer i offensiv zon men defensivt är han ganska överlägsen ju. Sedan att han inte kan skjuta eller ta emot ett pass utan att ändra klubbfattning och tappa massa tid är en annan femma.
+ 3
Sv: Tingsryd - Modo
modomille: Toby är ju också sjukt lätt att spela med. Så djävla överkvalificerad för den här serien så hade han sökt jobb skulle han aldrig fått det med motiveringen "varför ska du spela på en nivå så långt under din kapacitet för?"...
+ 2
Sv: Tingsryd - Modo
Underbar koll på Swestats, såg att dom ändrat till rätt nu, men hade länge Linus Lundin som målskytt på 1-1 målet, Modo måste gjort någon sorts Mighty ducks variant :)
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
Tarasov: Vi är ju det klart spelförande laget men har våldsamt svårt att sätta tryck mot kassen, blir inga jättelägen.
Det som ser bättre ut är vårt pp, nu kan vi i alla fall hålla pucken i offensiv zon längre än 10 sekunder
Det som ser bättre ut är vårt pp, nu kan vi i alla fall hålla pucken i offensiv zon längre än 10 sekunder
Sv: Tingsryd - Modo
pean:
Dessutom så har han uppenbarligen en tränare som litar på honom, möjlighet till en hel säsong i alla spelformer osv så är rätt säker på att han kör en säsong till.
Dessutom så har han uppenbarligen en tränare som litar på honom, möjlighet till en hel säsong i alla spelformer osv så är rätt säker på att han kör en säsong till.
Sv: Tingsryd - Modo
modomille: Han har ju bra anledningar att stanna! Får lära av ett riktigt proffs till backkollega och logga mycket istid! Ska vara av ekonomiska skäl isåfall.
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
{5647}:
Har man bara tålamod nu skall det nog kunna trilla in en puck, men först fixa BP....
Har man bara tålamod nu skall det nog kunna trilla in en puck, men först fixa BP....
Sv: Tingsryd - Modo
{5647}: hade alla mitten och topplag bedtämt sig för att spela tråkhockey mot oss hade vi legat sist i tabellen. Oerhört vad svårt vi har för defensiva lag.
Sv: Tingsryd - Modo
Monno: Nog känns det som att TAIF har det ganska jobbigt. Vi skapar väl inte knivskarpa chanser hela tiden, men vi lyckas ofta gålla pucken i deras zon under långa stunder. De har det nog svettigt om de bara ska lägga ut pucken. de bör vara rätt trötta snart.
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
{5647}: LP är grymt duktig på få med sig utvisningar. Tydligen så duktig att han får med sig dom även när han ramlar av egen maskin...
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
{5647}: Ja, bytet av Eriksson till Björklund i powerplay har gjort stor skillnad. Björklund rör sig mycket mer i slottet än vad Eriksson gjorde.
Sv: Tingsryd - Modo
modomille: Kändes som en felaktig utvisning som vi fick med oss. Händer rätt sällan...
Sv: Tingsryd - Modo
Rytter: Gäller att man utnyttjar farten igenom mittzon i anfallszon. Man kan inte bromsa ner spelet i anfallszon som Wernblom gjort några gånger, han kommer med bra fart för att sedan tvärstanna i anfallszon.
Sv: Tingsryd - Modo
{5647}:
Tycker ändå att det ser bättre ut än i tidigare matcher mot taif. Dom spelar tight och har alltid dödat vår fart. Idag tycker jag vi betydligt oftare kommer genom mittzon med fart än tidigare matcher mot taif. Visst vi kan spela betydligt bättre, men jag tror vi har goda chanser idag faktiskt om vi inte dippar.
Tycker ändå att det ser bättre ut än i tidigare matcher mot taif. Dom spelar tight och har alltid dödat vår fart. Idag tycker jag vi betydligt oftare kommer genom mittzon med fart än tidigare matcher mot taif. Visst vi kan spela betydligt bättre, men jag tror vi har goda chanser idag faktiskt om vi inte dippar.
+ 2
Sv: Tingsryd - Modo
Webmaster: Oavsett hur det går så kan vi njuta av vår Norlinder, bäste Modoit, som vanligt.
Han lär inte bli kvar i Modo särskilt länge...han är nog borta redan till nästa säsong, han är för bra för denna serie
Han lär inte bli kvar i Modo särskilt länge...han är nog borta redan till nästa säsong, han är för bra för denna serie
+ 1
Sv: Tingsryd - Modo
{5647}: Vi spelade upp oss lite, men det måste bli bättre om vi ska vinna.
Jag tycker att det är påfallande ofta vi missar markeringar när de byter kant. Vi överbelastad lite för hårt då vi verkar glömma bort vårt deras andra spelare är.
Men, det här bör vi absolut kunna vända.
Jag tycker att det är påfallande ofta vi missar markeringar när de byter kant. Vi överbelastad lite för hårt då vi verkar glömma bort vårt deras andra spelare är.
Men, det här bör vi absolut kunna vända.
Sv: Tingsryd - Modo
Webmaster: Nu spelas det ganska krångligt och omständligt. Rakare spel och lite fler avslutningar önskas.
+ 3
Sv: Tingsryd - Modo
Robin Ztorken L: Nej. Så länge som vi deltar i matchen så finns chansen. Om vi spelar som mot KHK så vinner vi 9 av 10 matcher mot Tingsryd.
« Föregående · 1940684 · Nästa »
Ja en del pga lathet, men just idag kändes faktiskt inte så. Däremot VH borta den man förlorar med 6-3 även Södertälje borta senaste gången tycker jag man slarvar bort.