Västervik - MoDo 22-10-26
« Föregående · 2397316 · Nästa » Till forumet
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Trilske: Japp, så fort Gradin tar in den där spetsforwarden så kommer man återförena andra kedjan från ifjol. Hade behövts för den är rätt blek som den är nu.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Confusius: Varför finns ens andraperioder, hatar dom. Men smart drag att ta 2 onödiga utvisningar i rad. Vi är betydligt bättre i 3 mot 5 , än 4 mot 5. Genidrag av arkitekten bakom det
+ 4
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Gavelo: Stämmer bra, han och södergran är inga vidare värvningar.
Vi måste ersätra dom två snarast och Hästen kanskeär sugna på Marenis igen Södergran får vi nog dras med, tror ingen klubb vill ta honom.
.
Vi måste ersätra dom två snarast och Hästen kanskeär sugna på Marenis igen Södergran får vi nog dras med, tror ingen klubb vill ta honom.
.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Idbyn: Återigen en svag andra period, 17-6 i skott till Västervik, det positiva är att vi inte förlorade den.
Varför är vi så svaga i andra? Är det så enkelt att det är längre till båsen, och vi har dålig kondis? För det är ju lika långt till båset för motståndarna.
Gudlevskis ser riktigt stabil ut i kassen ikväll, fortsätt så.
Varför är vi så svaga i andra? Är det så enkelt att det är längre till båsen, och vi har dålig kondis? För det är ju lika långt till båset för motståndarna.
Gudlevskis ser riktigt stabil ut i kassen ikväll, fortsätt så.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Gavelo: Det är därför han ska spela i tredje. Han är gubben i lådan, inte en lagspelare.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Tyler Durden: Tycker det är trist att man har blivit tvungen att sära på andrakedjan från ifjol. Fungerade stundtals riktigt bra.
Aagaard är knappast cementerad i första, känns som en temporär lösning för att man har brist på alternativ.
Aagaard är knappast cementerad i första, känns som en temporär lösning för att man har brist på alternativ.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Tyler Durden: Marenis känns mer och mer som en felrekrytering, dåligt tempo och hittar absolut ingen kemi med sina 2 kedjekamrater.
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Robin Ztorken L: Giganten leder serien. Två trissor i Kryllan nu i tredje.
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
{9233}: Marenis ser fortfarande sjukt seg ut. Hans kedja fungerar inte men den får fortsätta match på match.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Sigge: Inte våran bästa andra period.. men samtidigt inte våran sämsta. Spelet funkade inte men tycker inställningen är där.
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Smurfen: Nej en enda pinne är inte ok, någonsin , som forward, men han ser piggare ut i kväll
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Gör vi inte mål mot såna här köttmurlag så får man förr eller senare spela 3-5. Detta kommer eskalera i tredje. Underskatta aldrig kreativiteten hos domarna i hockeyallsvenskan
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Sigge: Inte lätt att spika igen nere i Västervik...
Är ju dock mer eller mindre NHL-size på rinken, kanske passar guden ;-)
Är ju dock mer eller mindre NHL-size på rinken, kanske passar guden ;-)
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Gavelo: matchen verkar inte streama på några (superlagliga) hemsidor heller.
+ 2
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Vela är grym på tekningar. Han och Brickley hade man ju inte tackat nej till
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Robin Ztorken L: Vet att vi avhandlat detta men är det någon som hittat matchen på ip tv?
Jag hittar den i appen på mobilen men inte på tv’n?
Jag hittar den i appen på mobilen men inte på tv’n?
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Robin Ztorken L: Nätade väl i premiären.
Vet inte vad han har för självbild men tror vi skulle ha stor nytta av honom om han accepterade en roll i tredje, verkar dock som att han "vill producera" och siktar på en topp-6 roll.
Vet inte vad han har för självbild men tror vi skulle ha stor nytta av honom om han accepterade en roll i tredje, verkar dock som att han "vill producera" och siktar på en topp-6 roll.
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Robin Ztorken L: jo han nätade mot AIK i premiären det är ända poängen
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Sigge: Södergran ser piggare ut än vanligt, vore kul om han fick näta, för han har väl inte gjort en poäng ännu?
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Sigge: Nån i Modo-klacken har en stor och otroligt fin 2-pinnars föreställande en MoDo-tröja från 91-ish. Eloge till dig!
+ 3
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Passiv och loj inledning av andra perioden i vanlig ordning, men guden ser stabil ut än så länge
+ 1
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Bad_Brett: Ja, oroväckande bara att det alltid kommer en andra-period. När förstafemman får till det är det njutbart
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Bad_Brett:
3 kedjan är riktigt bra på att störa motståndarnas uppspel. Är imponerad av Marenis spelintelligens!
3 kedjan är riktigt bra på att störa motståndarnas uppspel. Är imponerad av Marenis spelintelligens!
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Heyerdal: Tycker vi som vanligt är grymt bra i första. Trots att skotten är jämna är det verkligen klasskillnad.
+ 5
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
{5647}: Han har ju räddat, det är väl det primära, men jisses vad stökig han är i kassen, ligger på rygg, rullar runt, sprattlar med benskydden och har sig, längesedanmman sett en så Oortodox spelstil.
Men så länge han motar puckarna så tänker jag inte jag klaga iaf.
Men så länge han motar puckarna så tänker jag inte jag klaga iaf.
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
jonsson: Jag tycker att Guden varit sjukt bra idag, även om han inte haft mycket att göra så har han gjort allt riktigt bra.
+ 2
« Föregående · 2397316 · Nästa »
Trots att Västervik leder skotten tycker jag vi över 40 minuter har haft de bästa chanserna. Vi kommer mycket närmare målet och våra avslut tas i farliga lägen.
Hälften av Västerviks skott och skottförsök måste ju komma från att Brickley haft pucken vid blålinjen ute mot sargen, fintat pass och flyttat lite i sidled förbi forward och lagt in mot mål.
Jag tycker vi gör det bra, Västervik är ett hårt jobbande lag och vi matchar deras fart och intensitet. Sedan hade vi en dipp delar av andra där Västervik fick lite längre anfall samt ett 5 mot 3.
Men sett till farliga chanser tycker jag inte vi leder orättvist.