Slutspelet
Flyers, Rangers, Maple Leafs har dom där i mot visat om och om och om igen....
El Maco:
Klart det finns anledningen att nollställa. Jag har sagt att jag ska nollställa i samband med att lag slås ut, och det tänker jag hålla.
Forsberg - Buffalo 9-1
Inatt, med kniven på strupen, så var Foppa och hans femma -4 i 1-7 förlusten.
Henrik Tallinder spelade +6!
Philadelphia som via värvningen av Peter Forsberg skrevs upp som den största favoriten någonsin. Eller något. Åkte alltså ut i första omgången och var egentligen ett nummer mindre hela vägen.
Nu blev totalt utklassat av ett homogent Buffalo. Ett lag där alla jobbar stenhåret för varandra och det blir fruktansvärt tunga att möta då de får allt att stämma. Otrolig speed och tyngd. Laget före jaget.
Buffalo har för tok för lite röster till höger här. De har defenitivt inte vunnit sin sista match.
Sabres är extremt underskattade av någon outgrundlig anledning.
Dom har bevisat att dom kan gå hela vägen i seriespelet.
Endast 4 lag tog fler poäng.
2:a i pp och bp i hela NHL, vilket är matchavgörande moment.
Grym moral och karaktär vilket mkt beror på att man sällan tradar spelare.
Dom flesta har spelat tillsammans i många år vilket sammansvetsat laget.
Favoriter mot Ottawa hos alla som har koll.
Men visst är det en öppen serie!
Flyers är för mycket beroende av Gagne-Forsberg-Knuble,dem blev totalt bortplockade i nattens match.Sen när man har en målvakt som underpresterar som Esche gjorde så är det omöjligt att vinna,0-3 målet är ju en riktig tavla,att han inte då blev utplockad av Hitchkock tycker jag är ett tjänstefel ,utan han får stå kvar tills Sabres gör femman,då får Nitty komma in,snacka om otacksam uppgift för finnen.......
Givetvis inte i Sverige, där nollkolljournalister som Wennerholm tycker åt folket.
Sabres är ett av få (kanske det enda) lag som har plusstatistik på Senators i år.
Sabres har också superforwards i alla kedjor.
Dock ej lika kända hos svenskar, återigen pga medias dåliga koll.
Dessutom är Lydman, Tallinder, McKee och Kalinin grymma i defensiven, medans Campbell och Numminen har sin styrka i offensiven.
Buffalo har dessutom bättre målvakt.
Jag blir mycket förvånad om inte Sabres-Devils spelar Conference-final.
Jag vet att Sabres är grymma men då du säger superforwards överdriver du. De har väldigt bra forwards, men inte i samma klass som Heatley, Affe och kanske framförallt Spezza och Havlat. Just dessa har, såklart, högre anseende även i Amerikansk/Kanadensisk media :)
Vi kan ju låta The Hockey News' världsranking efter säsongen avgöra om inte annat ;)
Jag säger dock inget annat än att det är en helt öppen serie! Samt att Sabres har mer speed överlag på forwardssidan.
Foppa får offra en golfsäsong till för att fixa till sina skador, kan det vara värt att fortsätta kämpa och spela hockey i hans ålder, jag är tveksam.
Ska bli mycket intressant att följa ankornas framfart i matchserien mot Colorado!
5 poäng av "mediokre" Roy.
Vad producerade Senators sk "superstars"?
Förutom att släppa in 2 med en man mer.
Långt kvar, men att vinna första matchen borta var viktigt.
Haha, vad löjligt du argumenterar efter en seger i OT =) Jag sa också att serien var öppen. Men nej, Roy är inte bättre eller lika bra som Havlat, Spezza, Affe eller Heatley. Vilket amerikansk media heller aldrig skulle påstå ;)
Och ja, samtliga producerade faktiskt, så det var inte svårt att svara på den frågan. Spezza och Heatley måste varit +2 i 5 mot 5 då om de släppte in två i PP.
Inte Roy kanske, men definitivt Briere och Drury åtminstone.
Anaheim höll nollan på nytt ikväll. 3-0 mot Colorado, och Bryzgalov växer till det spöke som Avalanche nog får skäl att drömma mardrömmar om. Rookiemålvakten är nu fjärde bäst genom tiderna i antal minuter i sträck som en målis hållt nollan. Han har knappa 50 minuter kvar till rekordet. Vem vet, han kan mycket väl spika igen i ytterligare en match. Colorado tillåts inte komma speciellt långt när Anaheims effektiva försvar ställer upp. Men nu åker ju matchserien till Denver. Det lär väl bli annorlunda då kanske.
Det stod på svt text att San Jose och Edmonton skall spela 7 / 5 och det är väl ikväll??
avalanche vänder inte detta, 4 - 0 till Ducks!! =)
2 - 1 förlust för Oilers i natt men man får hoppas dom kan skaka San Jose också även om jag har röstat på dom som slutsegrare i NHL Slutspelet men naturligtvis skulle jag bli överlycklig om edmonton vann Stanley Cup men det lär inte hända!!
Jag tycker Avalanche verkar rätt uddlösa faktiskt. Visst skapar de ett par hyfsade chanser men det är egentligen bara när förstalinan är inne.
I övrigt dominerar Ducks totalt. Finalrevansch mot Devils tack!!:)
Det blir 2-2 i matcher efter svängen till Denver, sen kan allt hända, pucken är rund och matcherna kommer vara i (minst) 60min.
Ja, nyckeln ligger i att ta de två kommande hemmamatcherna, tappar vi en där så ser det mörkt ut. En annan nyckel är att överhuvudtaget få in en puck bakom Bryzgalov som varit grym, ett tidigt mål bakom honom i match tre kan lösa upp en del knutar.
Portello:
Carolina är på god väg att slå ut Devils. 2-0 i matcher efter en SD-vinst i natt med 3-2. Målskytt 3.09 in i SD var Niclas Wallin.
Ottawa, som många ser som storfavoriter, är också på väg att få lämna. Buffalo leder serien med 2-0 efter en 2-1-vinst i natt.
San Jose leder efter två perioder med 2-1 mot Edmonton och är på väg mot 2-0 även i den matchserien. Det skulle innebära att alla fyra matchserierna står 2-0 i matcher.
Stor matchjälte i Anaheim blev Jeffrey Lupul som hängde alla fyra baljor för Ducksen,det sista i 17 minuter in i förlängningen!!
Nu väntar en medvetslös dag på jobbet efter en helnatt med slutspelshockey,men det är det värt......
Lupul - Crosby - Armstrong
Kessel - Malkin - Staal
Fy fan :P Jag ska inte börja, aldrig bra att vara frustrerad över tidigare draftval. Whitney gjorde en mkt bra rookiesäsong och kan nog bli den storback som många tror och hoppas på. Och lever Fleury upp till sin potential så struntar jag i hur bra Staal är.
Bissett19: Ja, det var väl så jag trodde det skulle gå. Ja, att Anaheim skulle stjäla minst en match i Denver. Nu lär det bli riktigt svårt för Colorado att vända på det här. Nu fick man ändå ledningen i matchen, det har ju inte hänt innan. Nu gjorde väl Lupul i Anaheim sitt livs match, för fyra baljor i en slutspelsmatch är det inte många som lyckats med tidigare. Någon som har stats på detta?
Tipset 4-1 i matcher till Anaheim står fast!
Det var värt att stanna uppe och paja hela dygnsrymten. Ducks är heta nu!
Final kanske?
Snackar vi iof världens bästa forwards skulle man ju lätt kunna ta ut 6 som funkar bra som backar. Fast det blir sämre på målvaktssidan ^^
Men men, då Fleury spikar igen i slutspelet 2009 är det ingen som gnäller ;)
Till exempel så fick Hartford en enorm kritik att man valde Chris Pronger då man kunde ha tagit Paul Kariya. Hartford klarade dock inte pressen att behålla tålamodet och bytte bort Pronger mot Brendan Shanahan, då i St Louis. Några år senare vann St Louis President Trophy och Pronger Norris + Hart.