Längdskidor
« Föregående · 1238816 · Nästa » Till forumet
Sv: Längdskidor
Lumber Jack: Just nu ser man verkligen fram emot Ferrys kommentarer. Citatmaskinen kommer slå till igen, var så säkra. :-)
Sv: Längdskidor
Poffa: Hahaha! Efter två minuters oavbruet förvirrat surr. "Inte ens jag kommer på något att säga."
Sv: Längdskidor
NuMo: Förvirrat vet jag inte. Han sa fler vettiga saker än vad svenska fotbollslandslaget har skrapat ihop sedan VM -58.
Sv: Längdskidor
Lumber Jack: När Region Norrland slutligen sjösätts så har vi en klar kandidat till regionråd, oavsett vilket parti han väljer att representera.
Låt han bara mala på så blir det Norrbotniabana, Kvarkenbro samt motorväg Haparanda-Gävle inom fem år. :-)
Låt han bara mala på så blir det Norrbotniabana, Kvarkenbro samt motorväg Haparanda-Gävle inom fem år. :-)
Sv: Längdskidor
Björn W: Man verkat missa nåt då man somnade i soffan.
Sån tur att man vaknade av Jakob Hårds ettriga och osköna röst på reprisen.
Sån tur att man vaknade av Jakob Hårds ettriga och osköna röst på reprisen.
Redigerad kommentar
Sv: Längdskidor
Lumber Jack: yep du hittar även övriga medaljlopp/tävlingar där.
Länkar:
Damernas 15 km jaktstart - Längdskidor | SVT PlayDamernas 10 km fristil - Längdskidor | SVT PlayHerrarnas jaktstart (12,5 km) - Skidskytte | SVT PlayDamernas kombination - störtlopp - Alpint | SVT PlayDamernas kombination - slalom - Alpint | SVT Play
Damernas 15 km jaktstart - Längdskidor | SVT PlayDamernas 10 km fristil - Längdskidor | SVT PlayHerrarnas jaktstart (12,5 km) - Skidskytte | SVT PlayDamernas kombination - störtlopp - Alpint | SVT PlayDamernas kombination - slalom - Alpint | SVT Play
Sv: Längdskidor
Lumber Jack: Nu börjar jag fatta varför ni var så exalterade igår. Utan att ha sett det var det ju kul men nu med ett varv kvar...
Även med resultat i hand har man lite ståpäls... :-)
Även med resultat i hand har man lite ståpäls... :-)
Sv: Längdskidor
Salle: Blomqvist blir heltokig, jag misstänker att rätt många kände så igår när dom följde loppet via TVn igår. Jag gjorde det iaf. Man blev halvtokig iaf när först Olsson svarade när Legkov kom där i backen och sedan heltokig när Hellner gick om och det var klart redan innan sista kurvan in mot mål att guldet var hans.
Sv: Längdskidor
Det här snacket från Nortugg att det är Hellner som sabbar staven tycker jag är lite konstigt. När Nortugg KLIVER in framför Hellner så tar/håller Hellner lätt i norskens vänstra stav. Men det är höger stav han byter några 100m efteråt?
Sv: Längdskidor
Salle: den bilden du tänker på är missvisande. Det Hellner gör där är för att inte åka in i honom. Det är en vanlig företelse i klungor. Nej det där med staven händer tydligen strax efter det. Hellner kliver tydligen på Northugs stav, det är dock inte medvetet.
Sv: Längdskidor
NuMo: Nu får Hellner köra som en idiot för att rädda det här.. kostar det för mycket krafter tro?
Sv: Längdskidor
Bissett19: Teodor tappar på sina sträckor och Hellner får köra ikapp, tror inte han orkar hela vägen faktiskt.. Det blir för jobbigt!
Sv: Längdskidor
MarcusElving: Grabben måste ha varit syrastinn innan han startade ens.
Redigerad kommentar
Sv: Längdskidor
NuMo: Varför kör man inte med Hellner på sista sträckan?
Vi får hoppas på damerna istället då! Haag och Kalla är starka! Och snygga!! :D
Vi får hoppas på damerna istället då! Haag och Kalla är starka! Och snygga!! :D
Sv: Längdskidor
MarcusElving:Vitryssen gjorde ingen succe heller, snacka om att känna sig som en svikare.
Sv: Längdskidor
Erika Holst ser ut som ett kylskåp när hon åker.. Seeeeg som kola!
2-0 nu! Nu rinner det nog iväg som vanligt!
2-0 nu! Nu rinner det nog iväg som vanligt!
Redigerad kommentar
Sv: Längdskidor
MarcusElving: Trots att du inte bryr dig och blir illamående av damhockey, så verkar du väldigt engagerad.
Sv: Längdskidor
Poffa: Finns inget annat att titta på så jag har på matchen i bakgrunden medans jag sitter vid datorn. Så engagerad är jag inte, kan jag lova! Men man slänger ett öga då och då eftersom det trots allt är en semifinal.
Men snart är det final för Haag och Kalla, då kan damhockeyn fara å flyga!
Men snart är det final för Haag och Kalla, då kan damhockeyn fara å flyga!
Redigerad kommentar
Sv: Längdskidor
NuMo: Det går så långsamt. Det är pinsamt att se. Och så är det jättemycket folk och tittar.
Sv: Längdskidor
Frisco: Jag satte personligt rekord över 10km förra vintern. Det var fantastiskt roligt, trots att jag blev distanserad med 1½ timme av Hellner.
Sv: Längdskidor
Frisco: Ja, vem gillar en tvåa? Sverige kom tvåa nu, men det bryr vi oss inte om. Den här sporten borde bort från OS-programmet, hur kul är det för Tyskland att vinna helt utan motstånd och hur kul är det för Sverige att få stryk inför så stor publik.
Fruktansvärt dåligt.
Sv: Längdskidor
Berka: Loppet påminner om när jag var ute och trollade på Betarsjön häromåret när båtmotorns gasvajer hakade upp sig. Efter fem varv runt sjön med gasen i botten började man inse att sjön var fisktom.
Sv: Längdskidor
Poffa: Ja, jag förstår han.
Den dagen man jämför längdskidor med ishockey på damsidan så har man inte många rätt.
Den dagen man jämför längdskidor med ishockey på damsidan så har man inte många rätt.
Sv: Längdskidor
Det är en sak att hålla Modo varmt om hjärtat, men vissas inlägg härinne är verkligen rent idiotiska. Mys att se att det kombineras. Vatten på kvarn, typ...
Ett stort grattis till tjejerna och framförallt till Haag!
Ett stort grattis till tjejerna och framförallt till Haag!
Sv: Längdskidor
Poffa: befängt??
skidsporten är kanske den jämnaste på både dam och herrsidan där det finns 7-8 pontensiella vinnarnationer + att den är väldigt poppulär världen över.
Damhockeyn är ojämn i de grövsta och bara poppulär i usa/canada- Matcher som slutar 82-0,18-0,12-1 osv. är väl allt annat än jäma eller roliga att se på eller ens spela.
skidsporten är kanske den jämnaste på både dam och herrsidan där det finns 7-8 pontensiella vinnarnationer + att den är väldigt poppulär världen över.
Damhockeyn är ojämn i de grövsta och bara poppulär i usa/canada- Matcher som slutar 82-0,18-0,12-1 osv. är väl allt annat än jäma eller roliga att se på eller ens spela.
Sv: Längdskidor
Lumber Jack:
Inte lika fnittrig idag,tyvärr så rök nog en given medalj på damstafetten med detta besked:
"Anna Haag, Charlotte Kalla och Magdalena Pajala har flyttats från svenskhuset i OS-byn. Klart är att Haag missar stafetten på grund av sjukdom. Risken är stor att även Kalla missar damstafetten sent på torsdagskvällen svensk tid. Det var efter prisutdelningen på sprintstafetten natten till tisdagen svensk tid som sjukdomarna slog till. Anna Haag kände sig tjock i halsen och hade lätt feber på tisdagen. Kalla var täppt i näsan liksom sprintern Magdalena Pajala. Alla tre flyttades till ett hus i Whistler en mil från OS-byn, som Sveriges olympiska kommitté har i beredskap."
Inte lika fnittrig idag,tyvärr så rök nog en given medalj på damstafetten med detta besked:
"Anna Haag, Charlotte Kalla och Magdalena Pajala har flyttats från svenskhuset i OS-byn. Klart är att Haag missar stafetten på grund av sjukdom. Risken är stor att även Kalla missar damstafetten sent på torsdagskvällen svensk tid. Det var efter prisutdelningen på sprintstafetten natten till tisdagen svensk tid som sjukdomarna slog till. Anna Haag kände sig tjock i halsen och hade lätt feber på tisdagen. Kalla var täppt i näsan liksom sprintern Magdalena Pajala. Alla tre flyttades till ett hus i Whistler en mil från OS-byn, som Sveriges olympiska kommitté har i beredskap."
Sv: Längdskidor
Anette Norberg och co har hämtat sig från kanadasmällen och leder nu mot japaneserna med 5-1.. 4:e omgången pågår! :P
Sv: Längdskidor
Bissett19: Var väl vinddraget från tyskarna som slog bort deras imunförsvar. Tänk att de där brunskjortorna ska hålla på hela tiden.
« Föregående · 1238816 · Nästa »