Föregående · 183 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: jag gillar hur laget är sammansatt! Sedan så har vi en orutinerad backsida! Men vem trodde att Freij skulle ha den utveckling som han hade? Kom från löven där han hade varit långtidsskadad. Och Genborg, platsade inte i ät ägg! Nä jag är optimistisk!
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
bengt88:
Har vi sett eller hört något konkret om vår nya första formation ännu, vi skulle ju få en ny vass sådan av Hinken?!
Har vi sett eller hört något konkret om vår nya första formation ännu, vi skulle ju få en ny vass sådan av Hinken?!
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Du slår verkligen in spiken på rätt ställe! Jag tror att alla i laget kommer att höja sig åtminstone två steg från förra säsongen iaf kanske mer för jag tror han kommer att krama ur mer ur dom som inte va så lyckade ifjol o gör dom inte de då får man ju nöta bänk!! Han Gath har stora krav på varje individ i de lag som han tränar!!😎🇱🇸🇱🇸
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Det lilla man sett så borde Falken vara gjuten i en 3dje ist för t.ex Måns,Mattsson osv för 1/3 av priset. Han visade mer på 2-3matcher än vad de gjorde på en hel säsong, plus div 1 produktion. Tror stenhårt på honom. En Sebbe O med offensiv uppsida
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: personligen anser jag att juniorer o hemmaspelare inte ska ha friplatser. Är de bra nog så "tar" de platsen. Det är som alla 43e platsare som skickas på sommar OS mm. Man ska inte va med om man inte är bra nog.
Sen kan man kanske ha den sista platsen öppen för dem att slåss om. Men att ha en uppställning där falkenhäll, sundström, hallin o norsken mfl ska få gott med speltid kan bli negativt för alla andra. Detta då vi sett hur de känner sig säkra på sina platser o småfuskar med försäsong o bara är 95% på matcherna.
Självklart ska de få chansen o enstaka plats kan va ok. Då skador o sjukdomsr kommer ge mer.
Hermansson bör väl ha 1 såklart. Men han räknar jag knappt in bland de andra.
Näh, det låter bra att satsa på de unga, men de är sällan bra hela säsonger. Flyttar snabbt så fort något bättre erbjuds (tur hermansson stanna) o numera så verkar få vända åter efter utlandet.
Och hinkens track record senaste säsongerna på förstärkningar mitt i säsongen har inte imponerat.
Mvh, sur gammal gubbe
Sen kan man kanske ha den sista platsen öppen för dem att slåss om. Men att ha en uppställning där falkenhäll, sundström, hallin o norsken mfl ska få gott med speltid kan bli negativt för alla andra. Detta då vi sett hur de känner sig säkra på sina platser o småfuskar med försäsong o bara är 95% på matcherna.
Självklart ska de få chansen o enstaka plats kan va ok. Då skador o sjukdomsr kommer ge mer.
Hermansson bör väl ha 1 såklart. Men han räknar jag knappt in bland de andra.
Näh, det låter bra att satsa på de unga, men de är sällan bra hela säsonger. Flyttar snabbt så fort något bättre erbjuds (tur hermansson stanna) o numera så verkar få vända åter efter utlandet.
Och hinkens track record senaste säsongerna på förstärkningar mitt i säsongen har inte imponerat.
Mvh, sur gammal gubbe
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Jag tror att om Gath får ihop laget som ett lag och att rätt personer spelar med varandra så tror jag att några kvarvarande spelare kommer att höja sig ganska ordentligt. Närmast att höja poängen borde Heikkinen, Genborg och kanske Lilja vara. Bland backar så är det nog Freij, Harde och Forsmark som det finns poäng att hämta från.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee: En fråga till dig som brukar ha trevliga o sunda svar på de mesta vad tycker du om våra värvningar till Timrå som nubben gjort??? Du brukar ju veta vad du snackar om iaf!!🤣😎🇱🇸
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
KRB: Vi har ju några säsonger haft en okej målvakt och ett såll. Nu törs man vila förstaspaden oftare.
Fotboll > Sv: Superettan
mattias - 74: Grattis till segern!
Ett riktigt bottennapp av Örebro i andra halvlek.
Ett riktigt bottennapp av Örebro i andra halvlek.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Knafus:
För att vinna HA finalen måste man ha den bästa målvakten i toppform
Vi har två bra målvakter i år, men ingen av dem sticker ut så att man får rysningar, eller att pungen drar ihop sig, långtifrån tyvärr
Sanslöst förhastat av Hinken att spontanköpa en målvakt när man ändå hade Werner som över tid är minst lika bra….
För att vinna HA finalen måste man ha den bästa målvakten i toppform
Vi har två bra målvakter i år, men ingen av dem sticker ut så att man får rysningar, eller att pungen drar ihop sig, långtifrån tyvärr
Sanslöst förhastat av Hinken att spontanköpa en målvakt när man ändå hade Werner som över tid är minst lika bra….
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Men de kan kanske komma en back längre fram som jag förstått snacket från rådet o nubben på artistkontrakt??? Bara undrar annars så har vi förhoppningsvis ett bra hopsatt lag ändå jag som TIMRÅIT e nöjd över dessa värvningar o är väldigt nyfiken på vad Kivenmäki kommer att ställa till med tillsammans med jänkarna!!🤣🤣🇱🇸😎
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
vonDöbeln: Tittar man på laget och utan att ha alla andra lags trupper klara, så tror jag att nånstans mellan 7:e och 12:e plats är en fullt rimlig förväntan. Sämre än så är ett misslyckande naturligtvis...
+ 1
Leksands IF > Sv: Silly season
Signature:
Hur menar du? Du låter bitter? Detta var ju väntat att han skulle lämna
Frågan är vart Strandell hamnar
Hur menar du? Du låter bitter? Detta var ju väntat att han skulle lämna
Frågan är vart Strandell hamnar
MoDo Hockey > James Keene
På tal om något helt annat så kommer james keene spela i Hägglunds IOFK.
Sjukt coolt ändå.
Sjukt coolt ändå.
Länkar:
Instagram
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Knafus: Det börjar bli lite löjligt med att målvakter måste vara 2 meter långa för att vara bra. Henrik Lundqvist är 185 cm, Hellsten är 183 cm. Juuse Saros är 179 cm och gör det rätt bra får man väl säga.
Att skjuta högt är ju hemligheten på 99% av alla butterfly-målvakter så det handlar väl snarare om att han måste få mer självförtroende att skära av vinklarna samt att försvaret inte får släppa till lika öppna lägen.
Att skjuta högt är ju hemligheten på 99% av alla butterfly-målvakter så det handlar väl snarare om att han måste få mer självförtroende att skära av vinklarna samt att försvaret inte får släppa till lika öppna lägen.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SpecterV2: Vilken klass det var på Anze Kopitar. Det kunde man inte säga om brodern.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee: Det vore tjänstefel att inte satsa på Hallin, 3:e backpar bör han gå in på förutsatt att han fortsätter utvecklas från förra säsongen.
Modo får inte fram bra backar och det var ett tag sedan nu (Wallinder) som vi fått fram en spelskicklig back och Hallin värderas nog högre än Wallinder när det begav sig så jag tror att inställningen för säsongen är att Hallin ska ha en plats i topp 6.
Sen säger Hinken att Modo ska satsa mer på sina fina talanger så jag räknar med att Hermanos,Sundström och Hallin är givna i startuppställningen samt att man ska försöka ha plats för Falken och Gästrin junior 2.
Det är ett vågat spel men samtidigt är det dessa spelare som vi förhoppningsvis får tillbaka senare i karriären och som kan stabilisera oss eller rent av ta Sm guld i framtiden som 06/07.
Däremot borde vi fundera på om vi behöver spelare som Carlsson, Op, Bjerselius och Mattsson, kanske är bättre att faktiskt köra våra talanger få deras platser och sen fylla på med klass.
Modo får inte fram bra backar och det var ett tag sedan nu (Wallinder) som vi fått fram en spelskicklig back och Hallin värderas nog högre än Wallinder när det begav sig så jag tror att inställningen för säsongen är att Hallin ska ha en plats i topp 6.
Sen säger Hinken att Modo ska satsa mer på sina fina talanger så jag räknar med att Hermanos,Sundström och Hallin är givna i startuppställningen samt att man ska försöka ha plats för Falken och Gästrin junior 2.
Det är ett vågat spel men samtidigt är det dessa spelare som vi förhoppningsvis får tillbaka senare i karriären och som kan stabilisera oss eller rent av ta Sm guld i framtiden som 06/07.
Däremot borde vi fundera på om vi behöver spelare som Carlsson, Op, Bjerselius och Mattsson, kanske är bättre att faktiskt köra våra talanger få deras platser och sen fylla på med klass.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Offside-Lennart: Werner är bra men jag är ganska övertygad om att Hellsten är en felsatsning. Det var tydligt att höga skott var tufft för honom. Bra längs isen dock men när BIK listat ut det där med höjden så var det kört.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
The great one: Och Göte Wiklund då? Han lurade väl ner Bulla till Husqvarna. Det är svårt att förlåta.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Ska man vara ett lag som är med där uppe samt sälja in en produkt till fans sponsorer osv. Så nog behöva det 3 backar av hög klass samt 4 forwards. Hallin är en 7e back han väger på tok för lätt. Och återigen ställ ett bra lag på isen direkt slipper man köpa grisen i säcken under säsongen.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Med laget nu fullt på pappret och inga andra rykten på väg in så skulle jag nog säga att betyget ändå är godkänt utifrån förutsättningarna.
Målsättningen ska givetvis dock vara att undvika kval och inget mer, men nog ska vi väl kunna sy ihop detta till att inte spela play-out?
Målsättningen ska givetvis dock vara att undvika kval och inget mer, men nog ska vi väl kunna sy ihop detta till att inte spela play-out?
+ 16
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Zup: Kan tänka mig att backarna blir såhär i början
Ny-Ny
Wahlberg-Berglund
Hallin-Berg
Knights-Norsken
För att ge Hallin en riktig chans att slå sig in på riktigt och få en trygg Berg bredvid sig.
Och så kommer det in en breddback under säsongen, någon som blir över från SHL kanske som kan gå in i ett backpar. Blir det träff på dom två nya så kan det bli bra.
Vet inte om det är Knights som står näst på tur hos juniorerna, men minns jag rätt har han spelat en hel del i landslaget.
Ny-Ny
Wahlberg-Berglund
Hallin-Berg
Knights-Norsken
För att ge Hallin en riktig chans att slå sig in på riktigt och få en trygg Berg bredvid sig.
Och så kommer det in en breddback under säsongen, någon som blir över från SHL kanske som kan gå in i ett backpar. Blir det träff på dom två nya så kan det bli bra.
Vet inte om det är Knights som står näst på tur hos juniorerna, men minns jag rätt har han spelat en hel del i landslaget.
+ 1
IF Björklöven > Sv: silly 25-26
k1m: Vore kul om Löven köttar in sig i SHL. Har inte mött nån som är emot detta. De har förtjänat sin plats till 100%
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kommer bli en spännande säsong att se fram emot.
Vi kommer kanske rent av att skrälla mot alla experter 😂😂
Vi kommer kanske rent av att skrälla mot alla experter 😂😂
+ 2
IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Klåparna: Ni kommer klara er med enkelhet. Kan säga det redan nu.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Där kom finnen, välkommen
vi har ett spännande LAG
Helgen räddad 👍
vi har ett spännande LAG
Helgen räddad 👍
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
x1-x2-x3
Hermansson-x4-Larsson
Andersson-Caderoth-Falkenhäll
Sebbe-Bjersa-OP
Mattsson,Sundström,Malcolm Gästrin, Öberg
x5-x6
x7-Berg
Wahlberg-Berglund
Hallin-Peder
Knights/Hägglöf
Något sånt? Mattsson/Falkenhäll känns 50/50. Lämnar nån av Andersson, Larsson och Mattsson blir det väl en ersättare där med.
Svårt att få in Måns, ska va i en tredje isåfall.
Hermansson-x4-Larsson
Andersson-Caderoth-Falkenhäll
Sebbe-Bjersa-OP
Mattsson,Sundström,Malcolm Gästrin, Öberg
x5-x6
x7-Berg
Wahlberg-Berglund
Hallin-Peder
Knights/Hägglöf
Något sånt? Mattsson/Falkenhäll känns 50/50. Lämnar nån av Andersson, Larsson och Mattsson blir det väl en ersättare där med.
Svårt att få in Måns, ska va i en tredje isåfall.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: förhoppningsvis så spenderar våran organisation det på rätt spelare denna säsong och gör något bra av säsongen som kommer ( vilket jag tvivlar på ) tror jag såg 2 matcher max förra året med HV71, för jag hade redan på känn att detta kommer gå åt pipan ;d
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: Bra. Med oss två går det inte att tjafsa. Vi begraver dem alla. Gillade att gräva och klippa gräs på Själevads kyrkogård. Faktiskt det bästa jobbet jag haft. Förvirrade unga själar. Ring chefen här och be om att få jobba. Bästa stället! Sedan är Kyrkan Själevad helt grym att ta hand om ungdomar. Resor, innebandy. Jag saknar detta så mycket. Tack för allt!
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jag tror det kan bli bra. De spelare vi får in känns mer välscoutade än de vi fick in förra säsongen där det känns som mycket var Nubbens magkänsla. Nu gäller det bara göra sig av med dököttet på ett smidigt sätt i ett hyfsat tidigt skede och sen kanske addera något ytterligare vad säsongen lider
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Funderar på att kontakta en trevlig snygg chef, Cecilia. Vi har haft intervju nyligen. Borde jag göra det eller ligga lågt. Kände att vi borde dela samma villa i Själevad och grogga på Mycklingsberget. Hur gör George nu..
Föregående · 183 · Nästa

























