Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039588 inlägg i våra forum. Just nu är 45 användare inloggade.
· 184 ·

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Skyll allt på tung mat Mamma Mia och att George aldrig fick spela.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Det lär väl handla om hur vår relativt unga backsida utvecklas och klarar av SHL-tempot! Om en par stycken inte fixar det så måste det nog in en rutinerad pjäs!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Nubbens sorti var ju inte vackrare när han tog med sig Hahl och Pyörälä till Frölunda. Än idag svårsmält.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Zäta75: Kimmo är överskattad. Vill inte ha tillbaka honom. Sättet han stack på var fult gjort.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Men nog va de väl en artist/back som kanske skulle in innan de e spikat? Men bara undrar lite o har faktiskt en hyfsat bra känsla över detta lag än så länge!! 🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Haha ja, såg det precis efter jag skickade. Lyssnade på Aftonblaskans 60 minuter med Nubben.

Följande var väl de intressanta punkterna från intervjun med Nubben
- Zäta kommer inte bli sportchef, vill ej flytta
- Inga dörrar verkade stängda för att Kimmo ska ta över, de snackar ofta och Kimmo tycker fortfarande gott om Timrå
- Klarvärvat (surprise) MEN det lät på Nubben som att det finns pengar kvar
- Hållander hit och Hållander dit, kommer inte komma i år som det ser ut men han är hemma i hallen med spelarna nu tydligen. De snackar till och från men Nubben verkar som alla oss hoppas att det går bra för honom där borta

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Det luriga nu blir att fixa ihop 4 kedjor som samtliga kan producera hyfsat. Dvs en målskytt i varje, säsongens utmaning

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Äntligen får vi höra Säkkijärven polkka i SCA Arena igen!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Man känner sig taggad på försäsongen detta år. Blir spännande att se Gardinen, Kiwi och McFlurry samt vilka som kommer petas till seriestart. Kommer bli tävling gällande botten 6-platserna så försäsongen kanske inte blir så avslagen som brukligt

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Hossa var i Mora vid den tidigare lock-outen 2004. Ryan och Kopitar spelade där vid den senare lock-outen som bara varade en halv säsong. Samma säsong som vi tog in Alex Steen från nhl

Kopitar valde Mora då hans yngre bror spelade där den säsongen

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Ja den ser bra balanserad ut får vi önskad utveckling på spelare kan vi hamna i övre halvan och bli en överraskning..

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Att det här laget missade slutspel...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: jag är väl jävligt naiv, men jag får vibbar från säsongen 02-03! Jaja det är bättre att vara glad nu och sur sen, än att gå omkring och oroa sig hela tiden! 😉

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Koskenkorva klart å dä vi firt vi mä en SKÅL 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🎉🎉
HALLELUJA 🙏🙏🙏

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Fan vad MoDo pissade loss på topplagen i SHL med Pikka, Foppa, Näsan, Zucca. Ren förnedring i varje byte! Kanske därför George är avtrubbad gällande hockey. Redan sett allt..

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Lär vara O'Rourke

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Rätt skönt att även Otto verkar taggad på nästa säsong:
"Nu får sommaren gå fort så vi kan gå på is framför supportarna i SCA Arena”, säger Otto Kivenmäki till hemsidan.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Haha återigen tvåårskontrakten bara flödar in!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Och truppen är därmed klar. Efter att ha landat lite är jag faktiskt otroligt nöjd med sillyn. McLaughlin och Gardiner är beprövade spelare på denna nivå, det har inte värvats in chansningar (typ från AHL) på deras positioner, bra!

Av det jag sett besitter Kivenmäki en otrolig skicklighet, kommer inte minst vara en tillgång i PP vilket jag tror kommer vara otroligt viktigt att de funkar för oss i år. Gardiner och Kivenmäki är inga 5v5-spelare men bland de bättre i PP. Sätt upp dom två med Freij på blå, Eddie framför kassen och Heikki på högerkanten. Gardiner i slottet?

Barkemo på tre år känns riktigt fint. Hallquisth bland de bättre i HV första halvan av 2024 (kanske ingen merit att vara bäst i HV dock). Nedre halvan blir det absolut, men vi har goda möjligheter att undvika kval!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: och Arbetarbladet har numera sin redaktion i Sandviken.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Kiitos!!!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: underbart! Ursäkta sommaren, men jäklar vad jag är taggad på nästa säsong nu! 👍

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Zource: Klokt. Tycker att vi alla ska slappna av gällande MoDo och succé. Lövarna jag snackat med nu i stan är väldigt lugna och vet inte riktigt vad SHL är. Som att vi alla bara landat och börjar andas igen. Skönt tycker jag.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: Nordamerikanska backen är säkert Maione eller Teocharidis. Eller Orourke

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: det är ju det han blev. 🙄
Uppladdat:

500x0-screenshot2026-05-08-16-06-54-712-editcomandroidchrome.jpg


Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Zåsse klubban: Fan, Nubben är ju i Spanien och golfar! Det förklarar varför Otto aldrig blir presenterad!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Den utländska backen är antagligen Teräveinen, nordamerikanen kan va vem som helst. SHL spelaren kan väl vara Veronneau, Stevens eller Alba.

Tråkigt att Expressen skrev att Bernhardt kommer spela i LHC till hösten och att Stakkestad antagligen inte hamnar i MoDo.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Sedan1928: KNIVEN KLAR, SKÅL!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Sedan1928: Otto klar var det som väntat

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Händer det grejer? Måste kolla upp Vera närmare. Vet att han är bra. Karlberg borde ju vara med i värvningskaoset också.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: 👀👀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: De har en gemensam sportredaktion. De övriga delarna är inte samma. De slog ihop sportredaktionerna för 10-15 år sedan.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Patrick Polly: Timrå gör inlägg -happy friday- Kivenmäki på ingång???

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Randy Marsh: Spelaren från SHL vet vi ju redan är Veronneau.

Men undrar vem nordamerikanska backen är då.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Arbetarbladet är en röd tidning. Har du inte märkt det när du läst den?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
dempa: Lundberg fyller också 36 iår och har spelat 12 matcher på två år. Tror inte hinken skulle vilja göra den värvningen

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Zource: Bara känslan att jag har varit på samma pub och öltapp som PikkaRambo gör mig än mer villig att flytta hem snart.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: Samtidigt lär han få en bra slant av sin lön i pension som alla andra...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Känns bra med en finne i laget. Vi behöver alltid ha minst en finne. Nu vill jag ha in en galen östeurope i laget som lär Elton hur man sveper vodka!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:

Från Johan Svensson på expressens sillychatt ang Modo:

"Det finns. Bland annat har man bud på en nordamerikansk back, det finns en spelare från SHL man också budar på, och ytterligare en utländsk back. Men vi vill inte släppa ut saker som andra klubbar är med på. Hellre vänta till vi vet om att det blir av, eller att man är i slutfasen i en förhandling. Då bidrar man inte till saker som kan tolkas som ren ryktesspridning."

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: Du har så rätt. MoDo är störst i Hockeyvärlden. Ingen har huggit tillbaka i nåt forum. Inte ens internationellt där jag grisat runt. Det är ett bevis. MoDo är bäst!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Zåsse klubban: Vore underbart om så är fallet. Han har betytt mycket för Timrå den tid han var här och är lite mer modern i sitt tänk än Nubben.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rico01: Nån som läst artikeln på Aftonbladet? Verkar som Kimmo Kapanen kan var på väg tillbaka

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Kommande säsong ser jag som en "vad funkar/vad funkar inte". Efter säsongen gallras några bort och in med nya på dessa platser.

Säsong tre ser jag i spåkulan hur Milan, i sin sista säsong innan han drar till NHL, styr och ställer som center i förstalinan och i PP1.

Säsong fyra, då möter vi Färjestad borta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Är du från Gävle?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Är MoDo smarta nu så bygger de om vår klubb där de bästa juniorerna i Världen kan lira A-lagshockey i fin miljö. Skit i SHL. Studsar vi upp så firar vi. Vi värvar de bästa tjeck å slovakerna. Sockrar lönerna så ögonen står ut. Sen plockar vi cash vid NHL-sign. Jag kan hockey!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: sagt samma sak angående en trio spelare redan sen i höstas. Fick bara på käften om det och det lustiga är att jag fick höra om den här kärnan som dikterade villkoren från en person väldigt nära laget.

Sen att det kanske finns två stycken till som borde lämna / inte få förlängt är lite av en chansning. Dom kanske lyfter sig när vissa "stjärnor" är borta, eller så fortsätter dom på inslagen linje .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur kan Gävle ha två morgontidningar, GD och Arbetarbladet och det är samma reportrar och artiklar i båda dessa tidningar. Någon som kan förklara det?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: av allt som varit svinigt tungt att hantera den här säsongen så är dina jag sa ju det nog det värsta

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KaptenB : Bara spekulation men kan det vara så att tvillingarna Östberg inte är tillräckligt attraktiva för HA-klubbar att bränna sina lån på? Bättre för Mora att signa dem på juniorkontrakt och använda dem så lite eller mycket de vill och fortfarande kunna låna in mer etablerade spelare. Hade Brynäs signat dem med ambitionen att låna ut dem måste det ju finnas någon som vill låna dem, annars blir de ju fast i U20.


· 184 ·
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer