Föregående · 206 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: dom är starkare och snabbare! Stressar Rögle till misstag! Det är bara att lyfta på hatten för säsongens bästa lag!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Koblar har det
Surrats lite om härinne- klar för Rögle tydligen
Surrats lite om härinne- klar för Rögle tydligen
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Lite kul att Rundblad hoppades på att få ett kontraktserbjudande från detta lag. Apropå självbilden.
Skönt för Skellefteå att spela utan press. All press har ju legat på Rögle, eller hur?
Skönt för Skellefteå att spela utan press. All press har ju legat på Rögle, eller hur?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: 79 pers. på NP3. Centralt, nära till centrum. Det är ju nu det ska vara fullsatt för att stötta Giffarna eller nåt. Eller gäller det bara Timrå?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grattis SKAIK till ett välförtjänt guld. Gött att inte Dan Clownes får fira.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Någon som kan se ÖAs lista?? Börjar blir orolig. Vet att de vill sänka kravställan men vore ju tråkigt om målet bara är att hålla sig kvar i HA
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kan du beskriva en professionellt skött rekryteringsprocess där Brynäs letar efter en spelarutvecklare/assisterande tränare och landar i en person som varken har jobbat som just spelarutvecklare eller assisterande tränare, och som bara råkar vara en gammal bekant till sportchefen? Tror du på fullaste allvar att Brynäs har suttit och intervjuat massa personer och kommit fram till att Danielsson minsann besitter rätt kompetenser och är den absolut bästa kandidaten?
Brynäs är duktiga på att prata om att man vill leda utvecklingen inom svensk hockey, men ingenting som man gör på det sportsliga planet är ju i den riktningen. Danielsson kanske kan bli duktig på sikt, men det är ju i det närmaste att hån mot alla duktiga hockeymänniskor som skaffat sig relevant erfarenhet och gjort ett bra jobb på lägre nivå att första gången han ställer sig i ett bås är på SHL-nivå, deras goda jobb trumfar liksom inte kontakter när en klubb som Brynäs rekryterar ändå.
Brynäs är duktiga på att prata om att man vill leda utvecklingen inom svensk hockey, men ingenting som man gör på det sportsliga planet är ju i den riktningen. Danielsson kanske kan bli duktig på sikt, men det är ju i det närmaste att hån mot alla duktiga hockeymänniskor som skaffat sig relevant erfarenhet och gjort ett bra jobb på lägre nivå att första gången han ställer sig i ett bås är på SHL-nivå, deras goda jobb trumfar liksom inte kontakter när en klubb som Brynäs rekryterar ändå.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : HELT enig med dig, PP&BP har minst sagt vart undermåligt under lååång tid.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Jag hoppas de byter ut både molin o masken nya idéer måste in...
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Joaqino88: Håller med om dessa screeningar. Ett jävla sattyg som eskalerade under förra tränaren Ohlson och som han nu tagit vidare till Muteborg. Nu får domarkåren sommaren på sig att rannsaka sig själva och plugga regelbok
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Aagaard har alltid varit motiverad att vinna. Men hela laget samt föreningen måste ju vara det för att det ska fungera. Och det har ju Mikkel fattat efter fem säsonger här.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bössa 68: om vi ska vara lite seriösa om träning i laget modo så är vi grymt bra första perren. andra viker vi ner oss totalt( långt till båset bla) 3e då spelar vi i panik på ev ledning/ jagar håglöst . Äre det laget vi vill vara?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Är det ens någon utanför Zkellefteå/Ängelholm som ens vet om/bryr sig om finalen?
25 plus och sol ute på gräddhyllan, finns bättre saker att göra än att se dödgrävarhockey
25 plus och sol ute på gräddhyllan, finns bättre saker att göra än att se dödgrävarhockey
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Det kan vi unna honom. Och på ett sätt är det kanske positivt. Lite som när Salomonsson vann med Djurgården, dvs att när man väl har vunnit med ett annat lag så blir det mer lockande att vinna med "rätt" lag än att vinna en gång till med "fel".
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Kravställningen måste upp upp upp om vi ska kunna etablera oss långsiktigt i SHL. Det måste vara prio.
Vi kan inte spela spelare som Berglund, Olofsson, Jasek, True, Ranta, the list goes on som går på 60% 45 matcher för säsongen om vi vill spela en bra hockey
Vi kan inte spela spelare som Berglund, Olofsson, Jasek, True, Ranta, the list goes on som går på 60% 45 matcher för säsongen om vi vill spela en bra hockey
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Han är en spelare med sjukt mycket hjärta som alltid haft fina siffror, trots att man inte tycker att han bidrar med skitmycket utan puck. Klart som fan vi ska signa honom om chansen finns. Men han har familj och barn nu, och med det sagt värderar han definitivt dem över en enskild klubb.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Jesper Olofsson har också sin familj i Ö-vik. Det behöver inte vara en orsak till obligatorisk återvändo. Tror varken Sellgren, Aagaard eller Hägg någonsin återvänder. Hägg vill jag inte ha, tycker hans inställning till istid är misstänkt för att passa in hos oss.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Inte varit särskilt bidragande i slutspelshockeyn, mer av en grundserie-spelare uppe i Skellefteå.
Gjorde bara ett mål mer än i MoDo där också, trots att han nu fått ligans bästa medspelare och mer tid i offensiven. Inget vi borde ta tillbaka om vi går upp.
Med hans spelstil är det uppenbart att det kommer gå utför efter 30. Riskabel att signa när kontraktet med Skell går ut.
Gjorde bara ett mål mer än i MoDo där också, trots att han nu fått ligans bästa medspelare och mer tid i offensiven. Inget vi borde ta tillbaka om vi går upp.
Med hans spelstil är det uppenbart att det kommer gå utför efter 30. Riskabel att signa när kontraktet med Skell går ut.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: ha ha ha du tror på riktigt att aagard med flera ska komma till modo om OM vi går upp? Fan ditt knark är starkt verkligen.....
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Haha nä precis. Minns hur jag tänkte för bara typ ett år sen att "jaja Aagaard spelar två säsonger i Saik sen återvänder han hem till Modo". Jag underskattade hur långt efter Modo faktiskt är. Tom jag kan vara naiv.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Grundberg kan ju börja med att fråga ut Aagaard om Skellefteås kultur. Kör en rak copy paste på det så borde det gå bra.
Men nånstans grundar det sig på bra ledare i laget som ställer varandra till svars varje dag. Då ter det sig naturligt att det går skit när vi haft allehanda gamnackar som ledande spelare.
Men nånstans grundar det sig på bra ledare i laget som ställer varandra till svars varje dag. Då ter det sig naturligt att det går skit när vi haft allehanda gamnackar som ledande spelare.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: samma som jag har sagt länge, modo har haft dålig ork/ träning i flertalet år nu. Ta in snygg Hasse i träningen så kanske vi kan vinna en 3e perre ngn gång
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Han kommer återvända, dom har familjen och boendet i Övik.
Men givetvis kommer han spela i Saik så länge vi härjar i HA.
Går vi upp nästa säsong så är jag rätt säker på att Aagaard, Sellgren och kanske Hägg kommer återvända, men att vi ska gå upp är i dagsläget långsökt.
Men givetvis kommer han spela i Saik så länge vi härjar i HA.
Går vi upp nästa säsong så är jag rätt säker på att Aagaard, Sellgren och kanske Hägg kommer återvända, men att vi ska gå upp är i dagsläget långsökt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Retse: Nu lät det på Alcén som att Danielsson skulle vara med i båset också, sen är frågan vilken roll han ska ha där. Blir han mer en mentor och ett stöd för dom yngre spelarna även under match så kan det säkert vara bra att han finns med även på match. Annars skulle jag helst vilja se två helt nya namn istället för både Molin och Masken om man ska utveckla ledarsidan i nån riktning där man vill få in nya tankar.
Jag ser inte att man gör någon större förändring om man behåller Molin som ansvarig för forwards och PP. Lite alibilösning då kan jag tycka att ta in Danielsson som en till röst bara för att man inte vill bryta med någon av dom övriga ledarna.
Jag ser inte att man gör någon större förändring om man behåller Molin som ansvarig för forwards och PP. Lite alibilösning då kan jag tycka att ta in Danielsson som en till röst bara för att man inte vill bryta med någon av dom övriga ledarna.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det var väl ngt möte där vissa delar av rapporten offentliggjordes. Har för mig att det talades om dåligt underbyggda kravprofiler och snäva nätverk (där rekryteringen skedde inom).
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Allt talar för att Aagaard vinner SM-guld ikväll. Från att åka ur till guld säsongen efter. Han lär ha fått en del insikter, tror knappast han återvänder till oss.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Det jag säger är att rekryteringsprocessen inte är proffesionellt skött”
Har inte hängt med. Kan du beskriva processen?
Har inte hängt med. Kan du beskriva processen?
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla:
2004-05: Frölunda - Färjestad 4-1
2013-14: Skellefteå - Luleå 4-0
2014-15: Skellefteå - Färjestad 4-0
2017-18: Växjö - Skellefteå 4-0 (en viss EP40 gjorde ett märkbart avtryck)
2004-05: Frölunda - Färjestad 4-1
2013-14: Skellefteå - Luleå 4-0
2014-15: Skellefteå - Färjestad 4-0
2017-18: Växjö - Skellefteå 4-0 (en viss EP40 gjorde ett märkbart avtryck)
Länkar:
Svenska Ishockeyförbundet
Svenska Ishockeyförbundet
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Klart att det har delvis med träningen att göra. Utan tvekan. Tävlas det inte, tacklas det inte, hårda dueller på träning så görs det inte på match heller. Det är ju inte så att Modo har träningar som ser ut som de slåss för liv och död för att sen på match stå still och peta med klubban. Det vi ser på Modos matcher är till 100% som det ser ut på träning också. Ingen klubb kan göra saker på match de inte gjort på träning. Finns ingen knapp Modo kan trycka på när det är match. Rätt tydligt om man ser Modos tre senaste säsonger att knappen har inte gått att trycka på
Det måste bytas ut personer på många positioner i de sportsliga leden för att vi på riktigt ska se en förändring. Under nuvarande ledning så kommer vi kanske om vi har tur nå SHL igen men knappast mycket mer.
Det måste bytas ut personer på många positioner i de sportsliga leden för att vi på riktigt ska se en förändring. Under nuvarande ledning så kommer vi kanske om vi har tur nå SHL igen men knappast mycket mer.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Matchen inatt mellan Montreal-Tampa måste vara en av de bästa 0-0 matcher vid full tid!👊
Otroligt tempo och mycket chanser men otroligt målvaktsspel från bägge målvakter. Var en fröjd att se👍
Avgörande i Tampa imorgon natt då. Jag hoppas Habs kan ta det men blir nog tufft. Synd att Kapanen vart petad nu på slutet bara.
Otroligt tempo och mycket chanser men otroligt målvaktsspel från bägge målvakter. Var en fröjd att se👍
Avgörande i Tampa imorgon natt då. Jag hoppas Habs kan ta det men blir nog tufft. Synd att Kapanen vart petad nu på slutet bara.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Gör han verkligen de jag hoppas att han kommer till oss!!
Nu doftar de Guld i Boliden!! (Företaget grabben jobbar åt!!)🤣🤣😎🇱🇸
Nu doftar de Guld i Boliden!! (Företaget grabben jobbar åt!!)🤣🤣😎🇱🇸
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Ja, SAIK rusar mot guldet, har det hänt att det blivit 4-1 i matcher i finalen?
+ 2
Föregående · 206 · Nästa
























