Föregående · 205 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Det ligger en del i det du säger. Men om Karlin haft lite stake skulle han ha bänkat/skeppat Jeppe efter uttalandena. Han bänkade heller inte Ranta som konsekvent sket i spelsystemet och bara körde solorace.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vi får nog ändå konstatera att det verkar finnas något som inte riktigt står rätt till i föreningen, när Carlsson väljer Djurgården framför Brynäs – trots att vi har spelare som Silfverberg, Larsson och Bäckström i laget.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det är i alla fall inte ovanligt att gamla spelare direkt hamnar i ett bås i A-laget som sitt första tränarjobb efter karriären. Daniel Rahimi är ett exempel, det finns säkert drösvis med fler namn som jag inte kommer på på rak arm just nu.
Nu har Danielsson ändå varit sportchef i två säsonger, så han är knappast helt grön i en ledarskapsroll runt ett A-lag. Men absolut, River Jump skulle nog ha en del att anmärka i hur denna typ av rekrytering gick till.
Nu har Danielsson ändå varit sportchef i två säsonger, så han är knappast helt grön i en ledarskapsroll runt ett A-lag. Men absolut, River Jump skulle nog ha en del att anmärka i hur denna typ av rekrytering gick till.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dexter : Det är klart att det blir lite av ett gisslandrama med tanke på att nya arenan aldrig hade blivit verklighet utan Forspro. Även om de inte syns mycket i media längre så har de garanterat mycket att säga till om. Annars hade såklart inte Hinken fått tre nya år.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Äre nån jävel jävel här som sitter inne med nå hockeykunskaper förutom mig?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Nästa NHL & VM för han! Levererar bara bättre och bättre med åren!
& kvick på rören som en oljad blixt!
& kvick på rören som en oljad blixt!
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo:
Både sellgren och aagard blev väll erbjudna bättre kontrakt än vad dem sitter på nu, men tackade nej så.
Både sellgren och aagard blev väll erbjudna bättre kontrakt än vad dem sitter på nu, men tackade nej så.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Intressant. Det blir spännande att läsa den artikeln, hoppas inte att ”sekten” lyckas stoppa honom från publicering.
Något som slår en är förresten hur få duktiga ledare Ö-vik får fram. Varför får man inte fram ledare som lyckas på hög nivå? Jag gissar att styrelsen fortfarande vänder sig till sådana som Kent Forsberg och före detta 70-talistspelare när de ska bolla idéer. Jämför det med Skellefteås organisation.
Något som slår en är förresten hur få duktiga ledare Ö-vik får fram. Varför får man inte fram ledare som lyckas på hög nivå? Jag gissar att styrelsen fortfarande vänder sig till sådana som Kent Forsberg och före detta 70-talistspelare när de ska bolla idéer. Jämför det med Skellefteås organisation.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: jag tycker vi blev ganska mkt bättre som lag efter Karlin försvann. Bättre kämparanda, vi tog oss nästan till final vilket överträffade förväntningarna i mitten av säsongen.
Sista tiden med Karlin så var vi på väg mot bottenträsket.
Sista tiden med Karlin så var vi på väg mot bottenträsket.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dexter : Jag har belägg men lita inte blint på mig, jag tror att Mattias på Expressen kommer nämna det när eller om han skriver den där artikeln han pratat om.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Någon som har nån länk till sändningen av finalen för U18-killarna? Kan inte hitta den på SVT play.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Om man tycker att våra sista sju matcher var en trist och energifattig tillställning, så är GIF Sundsvall 2026 en riktigt jävla ökenvandring. Man ångrar sig varje gång man väljer att lägga tid på att se dem. Fullständigt obefintligt anfallsspel i kombination med ett lamt försvarsspel är inget vägvinnande koncept direkt.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Jag har också misstänkt att Jeppe varit en av upprorsmakarna, tillsammans med Berglund och Rundblad som också råkar tillhöra en viss agentur. Men har du belägg för det eller spekulerar du bara?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Intressant är hur snabbt det kan gå utför. Säsong 2 i SHL. MoDo gör en första säsong som överträffar allas förväntningar och värvar en hemvändare som ska komma hem och leda laget. På försäsongen går han ut och mer eller mindre öppet kritiserar huvudtränaren. Redan där hade en seriös förening tagit honom åt sidan. Han lyckas sedan bryta upp en homogen trupp i olika läger där ena gruppen praktiskt taget slutar lyssna på huvudtränaren.
MoDo åker ur. Inte enbart därför. Vi vet att det fanns mer problem än så.
Spelaren är kvar i laget i allsvenskan. Även tränaren. När spelaren i fråga fortfarande mer eller mindre öppet är emot huvudtränaren och får med sig spelare på det tåget så går styrelsen emot sportchefens vilja och tar bort huvudtränaren. Visar sig att han inte var problemet. MoDo, bortsett box play som faktiskt blev klart bättre, är lika dåliga som innan.
Nu är båda borta, och MoDo står med en relativt färsk huvudtränare som många i hockey-Sverige ställer sig funderande till om han fungerar som huvudtränare och i rampljuset, senast Sanny och Svensson i deras podd. Stabiliteten som infann sig under några få säsonger är som bortblåst.
Hade Skellefteå låtit det gå så långt?
MoDo åker ur. Inte enbart därför. Vi vet att det fanns mer problem än så.
Spelaren är kvar i laget i allsvenskan. Även tränaren. När spelaren i fråga fortfarande mer eller mindre öppet är emot huvudtränaren och får med sig spelare på det tåget så går styrelsen emot sportchefens vilja och tar bort huvudtränaren. Visar sig att han inte var problemet. MoDo, bortsett box play som faktiskt blev klart bättre, är lika dåliga som innan.
Nu är båda borta, och MoDo står med en relativt färsk huvudtränare som många i hockey-Sverige ställer sig funderande till om han fungerar som huvudtränare och i rampljuset, senast Sanny och Svensson i deras podd. Stabiliteten som infann sig under några få säsonger är som bortblåst.
Hade Skellefteå låtit det gå så långt?
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Vi ska hårdsatsa till nästa säsong...
Munkas ska bli ass tränare o ta hand om PP
Berg får ta hand om bp...
Nu gävlar blir det bra.....
Munkas ska bli ass tränare o ta hand om PP
Berg får ta hand om bp...
Nu gävlar blir det bra.....
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: så alla dagar i veckan hade du valt 1 spelare som säger att det bara finns 1 förening han kommer att spela för när han kommer tillbaka...och som sedan väljer en annan klubb??
Nä hellre en spelare som Kinnvall som har ett genuint hjärta för klubben och dessutom är bra....
Nä hellre en spelare som Kinnvall som har ett genuint hjärta för klubben och dessutom är bra....
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Ni kan trösta er med att marklunds låt under le mat pokalen påminde om en pridefestival
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kenttäcam: Ja alltså jag hoppas det, även att vi lämnat grabbens grabb och allt vad vi hittat på senaste 10 åren
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Ja, precis. Det är MoDos vision: Toppbudget men utan krav. På så sätt kan man låta polarna få tjusiga titlar och höga löner utan krav på motprestation. Perfekt ju.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Problemet är att jag inte tror det hjälper längre så mycket vad som sägs eller inte. Vad hände efter Hinkens utskällning efter Malmö borta 2024? Idag kan ju ingen påstå det har påverkat ett smack. Ny tränare i december påverkade inte heller positivt. Och inför denna säsong skulle vi bli tuffare och jobbigare att möta. Det blev inte ett smack av det heller.
Någonstans måste man dra gränsen för vad man tror är rimligt att uppnå för sorts förändring. Bara för det skulle tas upp på årsmötet angående "glida in i närkamper" eller Berglunds speltid så vad kommer egentligen förändras? Vi har ju haft alla dom här sakerna uppe länge nu.
Inte ens Hinken tror längre på förbättring då vi har sänkt målsättningen och ska etablera oss topp sex eller vad det nu är för målsättning vi ska ha.
Någonstans måste man dra gränsen för vad man tror är rimligt att uppnå för sorts förändring. Bara för det skulle tas upp på årsmötet angående "glida in i närkamper" eller Berglunds speltid så vad kommer egentligen förändras? Vi har ju haft alla dom här sakerna uppe länge nu.
Inte ens Hinken tror längre på förbättring då vi har sänkt målsättningen och ska etablera oss topp sex eller vad det nu är för målsättning vi ska ha.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bössa 68: Det är du som får ge dig, jag skrev att dom kan komma att spela för Modo om vi går upp, då börjar du gaffla om att din chef sponsrar Modo och minsann sagt att det är en långsiktig satsning, vad fan har det med saken att göra?
Vad jag vet som för övrigt sponsrar Modo själv som företagare är att Modo satsar på att vara en utmanare varje år, sen om det tar 1 eller 4 år att gå upp är såklart helt omöjligt för någon att veta men vi kommer ha en toppbudget varje säsong och vi kommer vara en topp4 klubb varje säsong.
Vad jag vet som för övrigt sponsrar Modo själv som företagare är att Modo satsar på att vara en utmanare varje år, sen om det tar 1 eller 4 år att gå upp är såklart helt omöjligt för någon att veta men vi kommer ha en toppbudget varje säsong och vi kommer vara en topp4 klubb varje säsong.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Niikeliito: Haha. Adam Sälg kanske kikar in här förhoppningsvis. 😏😎
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Hoppas någon i föreningen ser dom där gardinerna så som kan säljas i shopen 😅
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Ok, nu sätter jag på mig dumstruten, för jag hade INGEN aning om att mamman till "The Heart of Hockey" även är mamma till Frida Karlsson. Så hon är förlåten för den skam hon orsakade oss.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: men nu får du faktiskt ge dig! Du skrev att dom ar givna om vi går upp/ när vi går upp .
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Löven gick upp och deras värsta rival vinner guld. Det händer inte varje säsong.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pudas vilken class act rakt igenom, och vilken spelare. Hade gärna sett han tillbaka i Brynäs men tyvärr lika sannolikt som att fiskarna börjar leva på land
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: håller med om att det känns sådär, men å andra sidan tror jag vi kan vara rätt säkra på att han kommer jobba röven av sig. Det här blir ju hans stora chans att etablera sig som Head coach.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
grimiss: Nej det gjorde han inte. Ja han värvade ett antal starka namn men mycket mer än så gjorde han inte. Han glömde bort backsidan. Och tränarna glömde bort ett grundspel. Klart det inte går att gå upp då
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kenttäcam:
Efter lite eftertanke tänkte du att det här inlägget nog skulle göra sig bra i vår silly season tråd.
Fö kräks jag alltid på slogans, ink heart of hockey. Ingen bryr sig mer än den som hittat på respektive slogan.
Efter lite eftertanke tänkte du att det här inlägget nog skulle göra sig bra i vår silly season tråd.
Fö kräks jag alltid på slogans, ink heart of hockey. Ingen bryr sig mer än den som hittat på respektive slogan.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Vi måste vara snabba att sätta gränser när det glids in i närkamper och flängs med klubben istället för att faktiskt checka. Tror inte det hade godkänts i någon annan klubb med ambitioner att spela Berglund i 52 omgångar och orubbad speltid hur han sett ut. Inte ens i 5. Och sen går man ut och säger att han hade varit bättre utan ryggskada. Det är så märkligt att jag tappar orden.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kenttäcam: Ungefär lika töntigt som att som Lövare påstå att man tillhör bigfive.
Sen ska inte vi yttra oss om Skellefteås slogan, vi hade The heart of hockey” och den får vi skämmas för under lång tid framöver.
Sen ska inte vi yttra oss om Skellefteås slogan, vi hade The heart of hockey” och den får vi skämmas för under lång tid framöver.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: det är faktiskt helt bisarrt. Han skulle inte bara lira i SHL utan shls bästa lag.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: År 2000 fanns det två norrlandslag i Elitserien (om vi räknar bort Brynäs): MoDo och Luleå
År 2026 finns det fyra norrlandslag i SHL: Timrå, Björklöven, Skellefteå och Luleå.
Detta trots att MoDo är Sveriges kanske mest kända klubb rent internationellt, har bäst arena, är en av de mest berömda plantskolorna, har varit bosatta i högsta ligan under en längre tid och har det överlägset bästa bortastödet ute i landet.
Den som förklarar detta med att vi har inte har tillräckligt med pengar eller att hockey är mycket "tur" behöver läggas in på dårhus.
År 2026 finns det fyra norrlandslag i SHL: Timrå, Björklöven, Skellefteå och Luleå.
Detta trots att MoDo är Sveriges kanske mest kända klubb rent internationellt, har bäst arena, är en av de mest berömda plantskolorna, har varit bosatta i högsta ligan under en längre tid och har det överlägset bästa bortastödet ute i landet.
Den som förklarar detta med att vi har inte har tillräckligt med pengar eller att hockey är mycket "tur" behöver läggas in på dårhus.
+ 3
Föregående · 205 · Nästa

























