1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen
« · 3038168 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Silly Season 2026-27
Jaha tråkigt! Låna ut Lilja till Bik Karlskoga och övertala Hållander att stanna hemma, då är i alla fall jag nöjd med truppen.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Eller är det så att Nubben har större förhoppningar om Hållander än vad vi övriga vet om?..

Sv: Silly Season 2026-27
Zäta75: Förändrad situation kring hans roll i spelidén osv. Han skrev ju ju kontrakt för inte så länge sedan så någon blixt från klar himmel gällande hemlängtan är inte huvudargumentet. Vill ha en nytändning då han kört fast osv.

Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: Hade hellre skeppat Lilja och Westfält före Hartmann, alla dar i veckan. Han producerade väl dessutom som dom 2 ihop..

Visst att Westfält har en defensiv uppsida. Men vi kan inte ha majoritet av spelare som tävlar om vem som är den bästa balansspelaren i laget, när truppen skriker efter kreativa och producerande spelare..

Sv: Silly Season 2026-27
Jadu: Hoppas Nubben kaxat till sig och tar bra betalt!
Personligen tycker jag det är vanskligt att bara gå in med 14 forwards, om Nubben även låter ytterligare en spelare röra på sig, som han dividerade om på hockeynews.

Som nämnts innan här inne så lär vi oss aldrig riktigt att gå in med en bred trupp. Lite konstigt då jag har för mig att Nubben själv sagt att tanken är att gå in med bredare trupper då marknaden är så pass stendöd in i säsongen och om det väl dyker upp nåt så är det ruskigt dyrt.

Hoppas han kör en luring och jobbar på nåt i bakgrunden.
För 2 ut mot 1 spetsigare in hade varit rätt mysigt ändå!

Sv: Silly Season 2026-27
Zäta75: Vad jag hör handlar det primärt om tilltagande hemlängtan.

Sv: Silly Season 2026-27
Labban: Har läst ikapp nu. Han ville till DIF och storstan tydligen. Tråkigt.

Sv: Silly Season 2026-27
Hartmann och Timrå går skilda vägar. Tråkigt. Någon som vet varför han inte trivdes? Inte lovad speltid med nya tränaren eller någon schism?

Antar att vi inte tar in någon ny spelare istället för honom då vi har rätt många forwards.

Tråkig nyhet.

Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: Då var det officiellt. Han ville lämna själv. Då ska han givetvis inte vara kvar.

Sv: Silly Season 2026-27
Labban: Kunde tagit Lilja istället. FAN. Men kul för han hoppas på nytändning och noll poäng mot oss.

Sv: Silly Season 2026-27
Tråkigt med Hartmann. Även om poängskörden sviktat på senare tid är han ändå en väldigt bra spelare på SHL-nivå. Inte bra om vi tappar för många spelare som är för bra för HA, men inte håller måttet för NHL. Skulle vara bra om vi kunde bygga en stomme av spelare som håller hög SHL-nivå och inte drar någon annanstans.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Om man jämför Hartmann så skulle det väl vara Heikkinen och då är jag ändå nöjd att vi behåller Heikkinen före Hartmann.

Sv: Silly Season 2026-27
Jadu: Så.

Typ så här då.

Genborg - McLaughlin - Kivenmäki
Wedin - Eriksson - Gardiner
Forsell - Lander - Heikkinen
Walli - Levinsson-Westfält - Lundmark/Lilja


Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ja det är till att satsa på ungdomarna och breddidrotten!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja man kan ju undra varför det tog sån tid att lyfta detta till ytan. Men reportrarna däruppe är väl kompisar med kusinerna och får gratis luncher i restaurangen om man inte rotar för mycket...

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: 14 miljoner per år till Modo!!! Man förstår att dom andra klubbarna i Övik är förbannade!

Sv: Apropå nånting...
Nu kommer kommundopingen upp till ytan i Banjolandet...

Sv: Apropå nånting...
Sanyet: Ja vad säger man, så länge Hinken är kvar så är Modo vs Töva Tigers inget orimligt scenario...

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Svårsnackad är han inte. Intressant bonusinfo att han och Kimmo var och drog i Forsell redan för några år sedan, under 24/25 då antar jag. Det sätter den värvningen i lite annat ljus, åtminstone för mig.

Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: men det var en rolig intervju med Nubben. Mycket snack om gamla spelare, och en del om dom nya också.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Hur kan en sån där expert kunna uttala sig om Timrå.
Han vet inte ens vart Jonathan och Emil ska spela nästa år, eller så tror han att Schweiz ligger i Nordamerika.
Har man inte bättre koll ska man vara tyst.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : 15 fw är normalt i dagens hockey. Det är bara vi som inte förstått det.

Det där dödar också all spekulation om ev. ersättare för en sån som Hartmann. Inte för att just det kom som en överraskning.

Sv: Silly Season 2026-27
En sen midsommarnubbe.

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Verkligen. Åtta i SM-liigas poängliga borde ge mer uppmärksamhet. Hans poäng där borde kunna motsvara minst 25-30 här. Tänker vi utifrån deras Lakerssejourer McLaughlin som värd 25 poäng och Gardiner som 30 har vi fått in 80-90 poäng. Inte så jävla långt från Dahlen och Pettersson.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Såg de just.
Undra vem den andra ev är?
Är de ett lån som man pratar om?


Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: känslan är att många experter ej verkar ha noterat att vi värvat poängmaskinen Kivenmäki.... den klart mest spännande värvningen inför säsongen.


Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Perfekt.
Knyta näven i fickan och försöka motbevisa experter och lugga motståndare på poäng här och var.
Allt enligt mäster LillKentas medicinering.

Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Han är jävla pajas.
Jag ger 5 av 5 plus i silly season för Timrå IK!

Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: men kan inte karln bara ta pension och sluta att killgissa!

Sv: Silly Season 2026-27
Wingelholm recenserar Silly i AB. Vi är jumbo och "illa ute".

14. TIMRÅ Betyg: 1 av 5 plus
Kommentar: Sportchefen Kent "Nubben" Norberg har fått slita under våren med en trupp under ombyggnad. Men väger jag det som försvinner mot det som kommit in, så står medelpadingarna på kraftigt minus. De är illa ute. Intressantaste nyförvärvet är utan tvekan tränaren Mikael Gath, som återvänder till svensk hockey efter sina år som dansk förbundskapten. Men att ersätta poängmaskiner som Jonathan Dahlén och Emil Pettersson är i stort sett omöjligt. Reid Gardiner och Dylan McLaughlin från Växjö ger rutin och målvakten Fredrik Dichow kan stå på huvudet, men är också väldigt skadedrabbad. Nej, Timrå känns som ett enda stort frågetecken.

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Det var hela gårdagens ämne här.

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Det är ju så här det är, Sverige målas upp som guldfavoriter av framför allt media när man slår "stornationen" Tunisien med 5-1 men när svårighetsgraden går upp så blir vi utspelade och jag är inte förvånad, jag förstår inte att folk lärt sig att det är så här det ser ut i det svenska fotbollslandslaget just nu och har så gjort i många år.

Vi är ingen stornation i fotboll och har inte varit på många många år.

Egentligen om man skall vara riktigt hård i sin kritik så ska inte ens Sverige spela VM med tanke på det usla kvalet man gjorde.

Det blir tuffa papper mot Japan också, sanna mina ord.


Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: föraktet mot Modo växer när deras supportrar skriver här. Så otroligt barnsligt att ge sig på J och alltid skriva om mamma/mormors köttbullar. Han bor ganska långt från släkten. Kan det vara avundsjuka som lyser igenom på dessa individer. Det är inte modo i sig som gjort mig att jag verkligen inte tycker om modo, men deras supportrar har det. Dom är ju hemska.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Nej, han är inte tillräckligt bra helt enkelt. Han har gett NHL en chans flera gånger. Så han är knappast rädd för att testa något annat.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : nej för ni har aldrig förlorat viktiga kval-matcher som ni borde vunnit med fullsatt hemma förr

Sv: Silly Season 2026-27
Marodören: Nä, vi vann match ett i Umeå. Sedan förlorade vi andra matchen hemma utan publik, en match då grin-Olle Hellkvist deklarerade inför laget att det var över och säsongen skulle ställas in. Vi hade aldrig förlorat den matchen med en fullsatt arena. Men de flesta insåg redan inför den matchen att säsongen skulle ställs in.

Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Vem tror på riktigt att Fille skulle ge upp sin dröm redan nu!? Han hade sjuk otur med sin skada men både Pittsburgh och alla TIK-supportrar vet ju hur bra han är. Sluta dröm allihopa och Fille förtjänar att få slåss bland dom bästa!!!

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : okej så var det men ni hade fått piss spö av löven ändå :) Löven hade ett sjukt bra lag då och ni hade garanterat förlorat finalen mot dom och förmodligen senare mot oss också ;) Kruxet med den där jäkla säsongen var att Oink fick leva vidare i SHL ett par extra säsonger och även Leksand lika med. Hur illa den än låter så hade Löven garanterat gått upp och så vi då när vi hade slagit ut er cykloper. Vi fick bara vänta ett tag till och onödig tid också.

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Lilla farbrorn tackarrr för supporten mot mordor!! Tycker inte att man får kalla folk för olika saker i vår bok de e inte okej de dom skriver om oss som individer mig får dom kalla vad dom vill men Jonte får man INTE kalla såna saker som dom skrev!!

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Gick ju dock bra säsongen 19/20 innan pandemin bröt ut. Slutade före Timrå bland annat. Norfällsviken-Toby och hans MoDo slutade före Timrå i tabellen. Fler kalorier i en Biteline-pizza?

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Men skönt att ni värvade hem Kapten Toby Enström, så han kunde sitta i norrfällsviken och pimpla bira 24/7.
Kan var den bästa värvning ni gjort på länge.

In Sweden we call him Conan-Rundningsmärket

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Modo hade varit i SHL och sluppit åka Gotlandsfärjan om ni inte varit så fat and happy och snackat prisskåp, vars guld snart är preskriberat.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Lägg bara ner ni är AVUNDSJUKA så de rinner ur öronen på er o sluta kalla folk fulla av skit, horungar,ärkegrisar o dyl!!!!!!! Lägg av vi kallar ingen när vi retas med er såna saker o vi säger aldrig fula saker om era spelare kom ihåg de!!!!!

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Han hade varit i NHL utan El Fuego-pizzorna på Biteline.

« · 3038168 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.