1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614802 inlägg · 6214 ämnen
3038440 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Vill poängtera att en sportchef inte brukar gå ut med att man har pengar kvar. Visst, Nubben har gjort det ett par gånger tidigare, men det är extremt dumt för det kan agenter snappa upp på och säkerligen förhandla bättre löner för sig och sina spelare. En del har säkert gått till jänkarna, men inte allt. Det ska finnas utrymme kvar att röra sig om.

En annan teori kan också vara att Nubben tappat det helt och erbjudit överpriser på spelare. Att en sådan som Forsell drar in 180k t ex.

Sv: Silly Season 2026-27
jk:

Jag kan köpa till fullo att Tkachuk blir invald

19 säsonger i NHL och en legend borta i NHL

Dessutom är han enligt många ansedd som en av de bästa amerikanske spelarna någonsin i ligan.

Dock håller jag med dig om Zäta och Rod att de såklart också skall bli invalda men det kommer nog med största sannolikhet att ske också.

Sv: Apropå nånting...
En ex-tikare som på riktigt har bränt återstoden av sin hockeykarriär.

Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Ge oss ett tydligt besked Tack! Finns det nått hopp om nödvändig spetsvärvning? Hur ser budgeten ut?
Känns inte bra alls att dif, snor kontrakterade spelare av oss.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: En 7/8 back på sin höjd.

Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: Komiskt vilken nyhetstorka det är på Expressen. Där Barklund får en helt egen artikel med djupgående analys hur han skall användas etc.

De gör verkligen allt för att försöka hypa upp Löven.

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: ja med tanke på vilka löneposter som lämnat och vilka som tillkommit så borde det enligt all logik finnas gott om utrymme i lönebudgeten... om det inte är så att att lönebudgeten har sänkts och ledningen försöker mörka detta, eftersom de tror att alla fans är dumma i huvudet och inte kan addition och subtraktion

Sv: Silly Season 2026-27
AIK får 600.000:- av Löven för att släppa nobodyn Alfred Barklund med gällande kontrakt. Blir intressant att höra summan för Hartmann när det sipprar fram

Sv: Silly Season 2026-27
mattias - 74: Helt sjukt att Tkachuk blir invald istället för sådana som Rod Brind'Amour och Zäta

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Nej, men det har ju sagts att spelarbudgeten skall vara den samma i år. Därav får jag inte ihop matematiken?

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Yes och Nubben spånade ju om att det kan bli en till forward som kan lämna, men att varken Hartmann eller denna kommer att ersättas.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen :
Någon som är på årsmötet imorgon bör ställa den frågan.
Hur ser budgeten för lagbygget ut.
Finns det pengar kvar för ytterligare värvningar om det behövs.
Bor själv för långt bort för att medverka.

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Precis, så vi har ju inte så mycket spelrum med budgeten med andra ord.

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda:
Det är väl rätt troligt att Hartmann faktiskt var den som ville bryta kontraktet? Jag tror knappast att DIF, eller någon annan klubb för den delen, jagar spelare med kontrakt i andra SHL-lag om de inte hört att spelaren vill lämna klubben.

3038440 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.