Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Haha, en fundering. Vad hade Boork att göra på Frölundas årsmöte och varför bryr han sig ens?
Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..
Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Iblann begrip mann ingenting!
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ett rakt igenom "vuxet" agerande på torghandlarnas årsmöte igår kväll.
"Det hettade till ordentligt när Frölunda höll årsmöte under måndagskvällen.
Den tidigare tränarprofilen Leif Boork dök oväntat upp på klubbens årsmöte. Kort därefter gick han till angrepp mot sittande ordföranden Mats Grauers och ifrågasatte både hans framtidsplaner och ålder.
Grauers, som var valberedningens enda kandidat, hade precis meddelat att den kommande mandatperioden blir hans sista när Boork begärde ordet.
Har du tackat ja? frågade Boork.
Annars blir man inte föreslagen, svarade Grauers.
Boork fortsatte därefter att pressa Grauers om framtiden.
Ska du jobba i tio år till?
Du fick nyss beskedet. Det är mitt sista år. Släpp det, det är mitt besked, svarade Grauers.
Diskussionen övergick därefter till Grauers ålder. När Boork ifrågasatte om den 80-årige ordföranden verkligen orkar fortsätta svarade Grauers:
Annars hade jag inte tackat ja.
Boork gav sig dock inte.
Men det vet du inte. Du är en gammal man.
Om du anser att jag är senil, kom med ett annat förslag, sa Grauers.
Ordväxlingen fortsatte innan valberedningens ordförande Roger Wier tog till orda och försvarade Grauers kandidatur.
Kort därefter valdes Grauers om som ordförande för ytterligare ett år."
Herregud, väx upp nån jävla gång.
"Det hettade till ordentligt när Frölunda höll årsmöte under måndagskvällen.
Den tidigare tränarprofilen Leif Boork dök oväntat upp på klubbens årsmöte. Kort därefter gick han till angrepp mot sittande ordföranden Mats Grauers och ifrågasatte både hans framtidsplaner och ålder.
Grauers, som var valberedningens enda kandidat, hade precis meddelat att den kommande mandatperioden blir hans sista när Boork begärde ordet.
Har du tackat ja? frågade Boork.
Annars blir man inte föreslagen, svarade Grauers.
Boork fortsatte därefter att pressa Grauers om framtiden.
Ska du jobba i tio år till?
Du fick nyss beskedet. Det är mitt sista år. Släpp det, det är mitt besked, svarade Grauers.
Diskussionen övergick därefter till Grauers ålder. När Boork ifrågasatte om den 80-årige ordföranden verkligen orkar fortsätta svarade Grauers:
Annars hade jag inte tackat ja.
Boork gav sig dock inte.
Men det vet du inte. Du är en gammal man.
Om du anser att jag är senil, kom med ett annat förslag, sa Grauers.
Ordväxlingen fortsatte innan valberedningens ordförande Roger Wier tog till orda och försvarade Grauers kandidatur.
Kort därefter valdes Grauers om som ordförande för ytterligare ett år."
Herregud, väx upp nån jävla gång.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Cluben har ju ett gäng företagare som brukar trycka in några miljoner varje år till nyförvärv. Men jag tror att dom har börjat lessna! Det har ju inte direkt gett någon effekt!
+ 2

Jag kan tänka mig att han inte är gratis om man säger så, men nog skulle alla lag i ligan kunna betala det inklusive Timrå, frågan är bara hur det går ut över resten av truppen. Brynäs har ju fördelen att de har några hemvändare som spelar billigt så de har nog lite extrapengar att lägga på något toppförvärv.