Agera Nubben?
Angående Josef Boumedienne - känns inte särskilt aktuell för Timrå. Hur ska Nubben klara av vad ingen sportchef har lyckats med sedan 98/99? Han har inte spelat mer än en säsong i någon klubb sedan dess och som jag förstått söker Nubben spelare som kan bära ett last minst en säsong framöver.
Kan tänka mig att han resonerar annorlunda med bakgrund av de skador som föreligger i dagens trupp men eftersom det ser mest prekärt ut på forwardssidan förutsätter jag att det är där den mesta energin läggs.
Vi minns Pavel Rosa från fjolåret. Kan Nubben matcha den värvningen?
Okej!
Men Nubben pratar om en långsiktigare värvning i tidningarna.
Han säger att han vill ha en rutinerad forward som kan tänka sig 1,5-2,5 år i TIK. Sen säger han att en backvärvning kan komma i fråga längre fram.
Han ser uppenbarligen långsiktigt på sitt "fiskande".
Jovisst vore Josef B ett kanonförvärv.. Men vi har ganska bra backuppsättning.. när alla är skadefria.
Dock kan man nog räkna bort Strålman nästa sässe.. Om inte hans NHL-klubb "lånar ut honom" till oss ett år till. Å då skulle Josef sitta som en smäck!
På forwardssidan tror jag att Henrik Ö är ett halvt nummer för liten nästa säsong. Han kan vara aktuell som extragubbe och sitta ombytt i båset. Man han är lite liten o nätt och måste antingen lägga på sig några kilo eller bygga upp sin teknik som "pyttespelare" (som Näslund, Pärsinen, Lakkonen och andra dvärgar) .. Att viga en ordinarie plats till Österholm redan nästa säsong tror jag är optimistiskt.
Nubben har sagt att han vill värva långsiktigt redan nu.. Inte en "stand in"
Hoppas han lyckas skriva 1,5 år med Lillnyllet.
Angående bristen på forwards tycker jag det är dags att ge junisarna chansen nu. Österholm och Johansson kan säkert lira tillräckligt bra i ett par veckor och samtidigt så får de ovärderlig rutin från ES.
Jag har för mig att Josef B kan spela forward också..
jag kanska är ute o cyklar men jag har för mig att jag läste nån artikel om honom i samma veva som han "valde landslag"..
Om det stämmer så vore han ett kanonförvärv.
Ja...Robban har redan opererats för diskbrock...men det kanske redan är känt...
Att låna spelare är en sak.. Värvningarna kan vänta tycker jag.
Är det någon som tror att Kåberg/Ledin mfl kommer att ta hänsyn till tex Hallins Axelskada? nä dom kommer smälla på ännu hårdare och oftare och sticker då Nylander till Russia jag då är det riktigt tunt.
Ang juniorer javisst matcha max en till två juniorer som avlastning men att tro att dessa ska kliva fram och dominera matcher ja då är ambitionen att vara ett lag för den övrehalvan borta.
Om vi nu inte lyckas hitta några nyförvärv inom de närmaste dygnen då står timrås vara eller icke vara på fyra st spelare och de är Sund,Svensson, Hedström och Nilsson, de är dessa fyra fysiska spelare som MÅSTE kliva fram annars är jag övertygad om att vi inte är på slutspelsplats till Nyår.
Nu tycker säkert de flesta att jag är löjligt negativ. Men de som lever få se.
Lite som när Strimmas tröja skulle hängas upp i taket, skedde typ en halvtimme innan nersläpp och var allmänt lojt, senare samma kväll hyllades den där skidskytten för nån medalj och folk skrek i allmän eufori. Fyfan vad pinsamt det var
It´s now or never!
Nån jävla ordning på torpet får det väl ändå lov att vara!
HEJA LEKSAND!
Är nu Robban borta länge så räcker det inte med en ersättare, vi måste ha in 2-3, av KLASS
Kan man värva spelare från Nordamerika för miljoner, så borde väl ett Allsvenskt topplag släppa en spelare för en ekonomisk kompensation också!
Sedan om inte bombom hamnar i Finland så hoppas jag på Timrå honom vill man inte ha i motståndarlagen.
Ska dom ges chansen nånstans så är ju TIK perfekt! Rätta laget att lotsa in lovande spelare i, en riktig språngbräda i karriären har det visat sig för fler än en talang!
Ja, fast nu har du sabbat det iom med att du nämnde det. Nu blir det inte han. ;-)
Ähh...värva Brad Defau från Björklöven. Där får vi en klasspelare och målskytt av rang!
nån till förstalinen..de lär inte växa på träd den här tiden.
går ju att prova fler än Hallin..i förstakedjan ingen är ju i närheten av T.P s..kapacitet men det går ju att prova sig fram öm vi inte har nåt val just nu.
Skulle kunna tänka mig att man provade någon av Sundh Mange el. Nyllet.
Mange fungerade ju hyfsat för några år sedan med Jonte även om han inte är en teknisk spelare.
Jag skulle personligen hellst vilja att man provade Sundh..är det för naivt?..kanske...
När det gäller Nyllet så kan vi nog vara lugna då det här enbart är ett sätt för honom att få ett hyggligt kontrakt.
Sen tycker jag att en sån "expert" som TR på AB kan säga upp sig eller hängas i taket i E.ON. Man går inte ut med såna lögner som Tenkrat-grejen.
Hammarbys 22-åring Jonathan Persson verkar det ha lossnat rejält för i år
han är både teknisk målfarlig o välväxt nog för E.S..
Två andra är ju så klart tidigare nämde P. Berglund Västerås (dock väl ung att hoppa in direkt kanske)..samt vår vän Lauritzen!
Kan ju bli svårt förstås att få loss någon nu..
Vad är det för fel i att släppa fram de egna produkterna i första hand.
Eller att värva någon annan SVENSK spelare.
uhahl: Hur många av dessa namn känns igen och skapar respekt?
Desmarais James, Roy Stéphane, Lefebvre Patrice, Cormier Derek, Barras Steven, Tremblay Alexandre, Belanger Jesse, Koreshkov Evgeny, Larouche Steve, och Roy Jonathan.
Då kan vi hålla tätt bakåt.. ännu bättre.. nu då vi är decimerade framåt..
BomBom är inte spelklar förrens om 3 veckor vilket är efter JUL, han rehabtränar fortfarande, så hon kan vi glömma den närmaste tiden och efter Jul har vi Pärssinen i alla fall tillbaka och ev, Carlsson och maby Wennerberg och Koskinen och Svebban lär redan spela innan JUL. Efter Jul om inga fler blir skadade är nog då laget ser ut som det gjorde första fem matcherna när vi krossa lag efter lag.
Tänk bara om Heddan skulle blivit skadad och borta ngn vecka med tanke på sin munskada, Hemska tanken det, vilken tur att han är den underbaraste kille på denna jord som tar smällen och kommer tillbaka.