Anders Eriksson
Sedan behåller vi svensson, värvar viinanen, murley och eriksson :P
Ett lag i vårat läge (tabell och rent generellt) får nog finna sig i att betala mycket för utländska spelare med goda meriter för att sedan se nån/några falla bort.
Bredare trupp, ok men när vi balanserar mellan slutspel/kvalserie varje år så ser jag det som en jävla risk att hålla på att fylla laget med allsvenska chansningar. Mitt i säsongen finns det inte många Corsos, Sonnenbergs eller Pyöräläs och då spelar det ingen roll hur mycket pengar man har. Kolla på Frölunda.
Edit: En sak till. Nödlösningar ser man ju i nästan varje klubb, inte bara i Timrå IK. Det ska bli spännande att se vad en klubb som Modo vaskar fram på spelarmarknaden. Jag skulle vilja säga att deras situation är snäppet värre än vår. Kolla sen på AIK som inte har varit i behov av någon sådan men man värvar Toskala och sätter honom på bänken (måste kosta en hel del pengar om han nu inte är ett lån)
Redigerad kommentar
Dom tillför jätte mycket för oss andra !
Skulle vara intressant att veta hur man tänker egentligen, Varför behöll man inte Owuya tex.
Nog för att lönerna rusar, kanske därför Timrå valt att dra i handbromsen. För nu kommer det gå sakta på backen, Kolan o Eriksson blir nog bra det.
Redigerad kommentar
Time will tell....
Anders Eriksson + Mattias Karlsson = Sant!
Med undantag för Timander.
Nu saknar man Mats Hansson. Världens bästa 21:a
Redigerad kommentar
Kolan har varit en stor plopp, nej förlåt en flopp menar jag.
De matcher Kolan får beröm är ju i princip då han inte gör självmål eller slår 4 indianare.
När det gäller Erixon får han ju skit om han inte gör 10 solorajder per match.
Erixons få problem är just skottet och lite för överkonstruktiv ibland. Kolans storhet kan jag bara inte hitta. Hur många baklänges har inte kommit till för att kladdat med pucken istället för att spela ifrån sig pucken i tid. Han kan ju inte ens tackla.
Som ersättare till M Lehtonen hade man väl lite större krav.
Jag tycker inte att kolan förtjänar den mängd skit han får här inne, om man klassar honom som en all round back och jag tycker faktiskt att Erixon inte får tillräckligt mycket skit för tillfället. Erixon spelar arrogant och inte alls lika moget som han gjorde förra säsongen och i början av denna.
Jag kan hålla med om att kolan är ängslig i sitt spel, han avvaktar när han borde kliva på MEN han kliver sällan på när han borde avvakta. Det är mycket viktigare för honom att göra avvägningarna eftersom han är så långsam, ärligt talat så tycker jag att han gör detta bättre och bättre. Sen tacklar han inte sönder några plexiglas men jag tycker iaf den han sänkte Abbot med var trevlig att titta på.
Kolan är (i dom flestas ögon) våran nya RJ eller vår nya Lotvonen. Han som bara ska få skit. Jag tycker att det börjar bli en ganska orättvis bild av honom.
Sebbe är en landslagsspelare och har varit våran bäste back överlag.
Men vi tycker olika.
Supportrar jaja
Jag ställer mig frågande till dessa värvningar på sista tiden. För även om det handlar om ett par korttidskontrakt (Viinanen, Murley & Eriksson har väl korttidskontrakt). Så är ju spelarna inte gratis ändå.
Var inte planen att gå plus den här säsongen?! Jag hoppas verkligen man har full koll på spenderandet.
Jag säger inte att du är "hemmablind" kanske bara att du, liksom jag, väljer att blunda för vissa faktum ibland. Landslagsback, ja visst men med handen på hjärtat så tror jag att han måste spela upp sig rejält innan han får en chans till. Han gjorde det inte nämnvärt bra i blågult och han gör det inte strålande nu heller. Det är helt ok att han har 12 poäng på 24 matcher men det är inte coolt att våran bäst producerande back har minusstatistik. Jag bryr mig inte om han gör 50 poäng i år så länge han är inne på fler bakåt än framåt, speciellt inte när det ser ut som det gjort dom senaste matcherna.
Jag gillar sebbe skarpt och jag tror inte att det krävs mer än en knäpp på näsan eller en utskällning för att han ska börja spela bra hockey igen. Han lever på farten och spelsinnet och tack vare såna saker som att han kan transportera puck genom mittzon på egen hand så tror jag också att han blir alldeles för övermodig i egen zon och i uppspelen. Han tror lite att han kan göra vad han vill...åtminstone har det sett ut så på slutet.
Han visade sig inte vara någon poängspruta, visst, men han sköter sina backsysslor betydligt bättre än vissa andra som får oförtjänt lite skit.
Är Skogs frisk snart? Jag förväntar lite mer fart och offensivt spel från honom nu, dom defensiva pjäserna finns redan i laget och vi just plockat in en till.
Edit: Ok inga defensiva giganter om man ser till statistiken men Halonen, Jokela, Karlsson och Eriksson får väl hamna i det facket.
Redigerad kommentar
Grattis Roger Federer!
Ja, man har suttit och kollat på Masters-finalen i London (Federer - Nadal).
I stället för att hänga här och klaga på allt...
Olle: M. Karlsson är ingen gigant på något sätt men jag tycker han spelat upp sig betänkligt på slutet. Mycket av kritiken mot honom verkar ligga kvar från fjolåret. När han nu slipper Jokela som backpartner tycker jag han fått bättre fart i sitt eget spel också. Jokela är i mina ögon en större flopp.
Om man ska kommentera Kim H så har han långt ifrån infriat mina förväntningar på honom även om det rullar in assists på löpande band. Tycker precis som där att han fått mer fart i sitt spel då han fått Viinanen och Pikkarainen bredvid sig istället för då Pärssinen flankerat honom. Det har blivit lite rakare. Dessutom har han ju höjt pucktempot i PP avsevärt vilket bidragit till fyra PP-mål på de två senaste matcherna. Det finns nog nåt i den där kroppen också.
Frella: Håller med angående Jokela. Inte att för att jag tycker att han är kass eller något men han har inte varit den där klassbacken jag trodde man värvat. Jag hoppas han kan höja sig.
Vad gäller Kim så var det väl en skada som stört hans försäsongsträning. Minns inte exakt men jag minns tydligt att han påpekat att han haft en skada som påverkat hans träning. Folk underskattar grovt hur jävla viktig en ordentlig försäsong är för en spelares säsong.
Redigerad kommentar
Ja det är ju bra av timrå oh värva spelare som inte kan köra en försäsongsträning.
Vågar dom då värva spelare?
nixXz: jo men dom har ju inte negativt eget kapital än så länge. Det var ju +1.5 inför säsongen.
Blizzard: jo men han kanske inte var skadad när han värvades?!
Redigerad kommentar