Apropå nånting...
« Föregående · 2515146 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Nån som har koll på Sandrud? Verkar ha gjort ett riktigt starkt slutspel hittills. Bra size också för att vara målvakt, 192cm!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Tycho: Där spräcktes nollan för Enroth också. Var väl mer en tidsfråga när...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Svårt att se att Örebro tar mer än en match i serien mot Skellefteå faktiskt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja jag vet inte vad det är med mig, men jag stör mig fruktansvärt mycket på hur spelarna i Örebro ser ut i ansiktet efter förlusten, ta nr 29 med Don Juan mustaschen, vafan?
Det har gått för långt..
Det har gått för långt..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Degenerate: Tänk om det blir Växjö-Örebro i final. Det hade varit en lika stor förlust för svensk hockey som när man ställde in Corona-slutspelet. Är ju bara att hoppas på Skellefteå-Frölunda nu, något sevärd final iaf.
HA Semifinalerna är ju STEKHET i jämförelse, där ska jag se allt.
HA Semifinalerna är ju STEKHET i jämförelse, där ska jag se allt.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: värmhed har nog imponerat mer på mig av det jag sett. Var ju ett tag sen jag såg OJ dock
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Degenerate: Tycker nästan den delen var lika jobbig som faktumet att vi åkt ut. Att Örebros skitsupportrar får mysa vidare i en sport dom knappt förstår medan vi som hade ställt till med folkfest på läktarna har åkt ut.
Fast med det resonemanget hade väl leksandssupportrarna fullständigt gått i taket över deras säsong 😅
Fast med det resonemanget hade väl leksandssupportrarna fullständigt gått i taket över deras säsong 😅
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: I Timrå skyllde man på vår dåliga "bur".
Vad skyller man på denna gång?
Vad skyller man på denna gång?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Meduza: nä jag har sågat EP’s andra halva av grundserien. I slutspelet har jag hyllat honom. Min poäng är att du har själv ganska ofta varit framme med stora sågen så du kanske ska tänka till ett par varv innan du försöker måla upp andra skribenter som ”forumets fiende nr.1” Konstigt nog har du aldrig nämnt något sammanhang där jag varit positiv till en spelare, jag undrar vad det beror på? 🧐
Sv: Apropå nånting...
Är Örebros bortafölje ett jävla skämt, i en semifinal 4 pers på plats!!!??
Vart är rättvisan?
Vart är rättvisan?
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Annaaa: Värmhed gjorde det bra han å. Har en helt annan roll i detta lag. Vill alltid producera och letar alltid efter luckor.
Frågan är ju vem man vill ha som center i A-laget. Värmhed eller OJ?
Frågan är ju vem man vill ha som center i A-laget. Värmhed eller OJ?
Sv: Apropå nånting...
+ 6
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Japp, semin kommer jag att titta på. Var ser man matcherna? Skönt att få trappa ner lite innan hockeyabstinensen sätter in..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: värmhed då? Tycker han har sett bra ut när han spelat med A- laget
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: "Bänka Dahlén" sa jag för jag misstänkte att hans senaste skada skulle vara en stor belastning för både JD och laget. Men där hade jag fel, tror han var poäng bäst i TIK strax före EP som du konstant sågat vid fotknölarna i stort sett hela säsongen!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Greven: Och troligen blir det trean Leksand i semin. Grabbarna bara kör, kul.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Zäta75:
Utifrån de spelare vi vet/antar spelar i TIK nästa säsong skulle jag vilja se att vi startar ungefär såhär:
1/2a Hållander - Lander - Dahlen
1/2a EP - Hanzl - MPS
3e Hartman - Miehlo - Wedin
4e Boyce/Lundin/OJ/WallE/EA- Lundin/Boyce/OJ/EA - Lundin/Boyce/OJ/WallE/EA
Exakt vem som tar vilken position i de två första ledande lajnen får väl kemin på försäsongen avgöra och Ante lär pröva lite olika kombinationer för att hitta rätt.
Det jag gillar med den här uppställningen är 3e lajnen som kommer vara riktigt tung att möta och som blir en enormt viktigt shuttingdowlajn. Ev skulle Lundin kunna ta Miehlos plats som C här. Även Hanzl skulle kunna gå som C i 3dje om vi hittar en speldosa till C som skriver långt avtal med Timrå.
Det som vore optimalt, om ekonomiska resurser finns, vore en högerskytt med sniperegenskaper för topp6 och då tror jag det skulle vara på MPS plats ovan en sådan skulle gå in. MPS skulle då skapa en konkurrenssituation mot 3e kedjan och alla spelare i 3dje skulle utmana top 6.
Det som oroar mig är kvaliteten på 4e där jag tror vi skulle behöva ha en nivå till jämfört med hur det ser ut nu för att på allvar kunna konkurrera om en topp4placering både i grundserie och i slutspel.
Utifrån de spelare vi vet/antar spelar i TIK nästa säsong skulle jag vilja se att vi startar ungefär såhär:
1/2a Hållander - Lander - Dahlen
1/2a EP - Hanzl - MPS
3e Hartman - Miehlo - Wedin
4e Boyce/Lundin/OJ/WallE/EA- Lundin/Boyce/OJ/EA - Lundin/Boyce/OJ/WallE/EA
Exakt vem som tar vilken position i de två första ledande lajnen får väl kemin på försäsongen avgöra och Ante lär pröva lite olika kombinationer för att hitta rätt.
Det jag gillar med den här uppställningen är 3e lajnen som kommer vara riktigt tung att möta och som blir en enormt viktigt shuttingdowlajn. Ev skulle Lundin kunna ta Miehlos plats som C här. Även Hanzl skulle kunna gå som C i 3dje om vi hittar en speldosa till C som skriver långt avtal med Timrå.
Det som vore optimalt, om ekonomiska resurser finns, vore en högerskytt med sniperegenskaper för topp6 och då tror jag det skulle vara på MPS plats ovan en sådan skulle gå in. MPS skulle då skapa en konkurrenssituation mot 3e kedjan och alla spelare i 3dje skulle utmana top 6.
Det som oroar mig är kvaliteten på 4e där jag tror vi skulle behöva ha en nivå till jämfört med hur det ser ut nu för att på allvar kunna konkurrera om en topp4placering både i grundserie och i slutspel.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Man har alltså slagit ut ettan och tvåan nu i nationella top 10. Hur imponerande är inte det :-)
+ 18
Sv: Apropå nånting...
Tror Wedin - Lander - Hartmann kan bli en vass kedja , förutsatt att Hanzl är kvar och centrar första
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Riktigt bra match av J20! Men jävlar vilken omställning att se denna match när man har sett A-lagets slutspel. Som att pucken är 10kg tyngre i j20.
Märks att Edfeldt, OJ och Forsmark har spelat A-lagshockey. Mognare i spelet. Sjöholm och Falberg är spännande. Kling gjorde det riktigt bra!
Satt och jublade vid varje mål vi gjorde.
Märks att Edfeldt, OJ och Forsmark har spelat A-lagshockey. Mognare i spelet. Sjöholm och Falberg är spännande. Kling gjorde det riktigt bra!
Satt och jublade vid varje mål vi gjorde.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Det här var ju kvartsfinalen som Timrå gick segrande ur. Alltså är man nu i semifinal 👍
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Luleå gör 1-3, men Oliver Johansson sätter 1-4 med knappt fem minuter kvar.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Luleå - Timrå 0-2. Dennis Wärmhed 👍
(målskytt ändrad på Timrås första mål. Ska vara Devin Kling) #rättskavarätt 😁
(målskytt ändrad på Timrås första mål. Ska vara Devin Kling) #rättskavarätt 😁
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Meduza: ”I näringslivet sparkar man inte en anställd som är sjuk/skadad” det gör man visst. Det sker hela tiden men det står naturligtvis inte som skäl på uppsägningsbrevet. Det strider heller inte mot några ”etiklagar” men det strider möjligtvis mot LAS om man är korkad nog att ange det som skäl för uppsägning. Nu är hockeyspelare inte en utsatt grupp i samhället, tvärtom är dom en grupp extremt välavlönade och deras prestationer på arbetet är mycket närmare sammankopplat till klubben/föreningen/företagets överlevnad än i fallet med en arbetare eller en tjänsteman. Därav får individen ett mycket större ansvar och vi ser ju ofta hockeyspelare bli sparkade till höger och vänster för att dom presterar för dåligt. I världens bästa hockeyliga använder man hockeyspelare som bytesvaror. Det är väl ingen som strävar efter att bli kallad för ”plastlag” men det räcker väl med att titta på vilka lag i svensk hockey som är framgångsrika just nu och inse att deras organisationer skiljer sig ganska markant från vad dom gjorde för 20 år sedan. Hockey är en business.
Vad snackar du om ”syndabock”? Det är ett faktum att Wedin är skadebenägen, det är inte min subjektiva bild av läget. Sen ser man saker på olika sätt. Du tycker jag är extremt negativ, jag tycker du är extremt naiv. Man får tycka olika. För en vecka sedan ville du bänka Dahlén. EA och Lundin sågar du friskt. Är det dina syndabockar det? Är det ok för dig att vilja bänka Dahlén men det är inte ok för mig att ifrågasätta Wedins skadebenägenhet för då är jag negativ och letar ”syndabockar”? 🤡. Kolla dig själv i spegeln för fan.
Vad snackar du om ”syndabock”? Det är ett faktum att Wedin är skadebenägen, det är inte min subjektiva bild av läget. Sen ser man saker på olika sätt. Du tycker jag är extremt negativ, jag tycker du är extremt naiv. Man får tycka olika. För en vecka sedan ville du bänka Dahlén. EA och Lundin sågar du friskt. Är det dina syndabockar det? Är det ok för dig att vilja bänka Dahlén men det är inte ok för mig att ifrågasätta Wedins skadebenägenhet för då är jag negativ och letar ”syndabockar”? 🤡. Kolla dig själv i spegeln för fan.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Haha, jo! Sjödda var lagom glad :)
Edit: var nog inte mot Timrå kom jag på nu. Men kul intervju är det iaf.
Edit: var nog inte mot Timrå kom jag på nu. Men kul intervju är det iaf.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Gjorde inte Brynäs ett sånt självmål när Timrå spelade mot dom för en herrans massa år sedan?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Avdelningen märkliga mål. Timrå spelar just nu den tredje och avgörande matchen mot Luleå i J20 kvartsfinalen. Timrå drabbas av en utvisning och när man spelar i den avvaktande utvisningen gör ju Luleå som alla andra lag gör, man plockar målvakten. Men Luleå lyckas samtidigt göra självmål. 😄😆 Luleå - Timrå 0-1 just nu 👍Noel Edfeldt målskytt, för övrigt.
+ 24
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Nu är det ju det där "Om han är hel" vi har fastnat för här. Lite svårt att komma runt den lilla detaljen. Hans kapacitet annars är det nog ingen här som ifrågasätter
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Om Wedin får bygga upp sig på gymmet nu och bli fri från skadan tror jag att han kan komma tillbaka starkare än någonsin. Han lär ha grym revanschlusta iaf nästa säsong.
Får fundera på vilka han bör spela med, de lära testa sig fram på försäsongen.
Kanske
Dahlen Lander Hållander
Wedin Hanzl EP
Hartmann i 3:e
Kan också tänka mig
Wedin Lander EP/Hartmann
Dahlen Hanzl Hållander
Det blir ett pusslande. Vissa vill nog se Wedin i 3:e då han är den som kan skapa mest från ingenting, har iaf varit så.
Skulle iaf vilja se Lander eller Dahlen eller kanske båda med Hållander det tror jag blir bra.
Får fundera på vilka han bör spela med, de lära testa sig fram på försäsongen.
Kanske
Dahlen Lander Hållander
Wedin Hanzl EP
Hartmann i 3:e
Kan också tänka mig
Wedin Lander EP/Hartmann
Dahlen Hanzl Hållander
Det blir ett pusslande. Vissa vill nog se Wedin i 3:e då han är den som kan skapa mest från ingenting, har iaf varit så.
Skulle iaf vilja se Lander eller Dahlen eller kanske båda med Hållander det tror jag blir bra.
Sv: Apropå nånting...
{297}: Wedin kom ju igång på slutet efter sin skada som han kom tillbaka ifrån. Om han är hel tror jag att han kan göra iaf 0,7-0,8 p per match, kanske t.om bättre beroende på vilka han spelar med. Har stora förhoppningar på Wedin som är en personlig favoritspelare. Han är inte alls slut eller för gammal.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: Förstår inte varför du hela tiden måste hitta nån syndabock att peta? I näringslivet (som du hela tiden refererar till) sparkar man inte en arbetare pga att den är sjuk/skadad.
Det strider mot de etiklagar som vi som tur är har i Sverige.
Du vill "sparka" spelare hit och dit och istället köpa in nya vilket jag tycker är "plastmentalitet"!
Se framåt istället och försök att va lite positiv, intala dig att vi är ett topp 6 lag i SHL och att vi siktar nästa säsong på final och eventuellt ett GULD.
Det strider mot de etiklagar som vi som tur är har i Sverige.
Du vill "sparka" spelare hit och dit och istället köpa in nya vilket jag tycker är "plastmentalitet"!
Se framåt istället och försök att va lite positiv, intala dig att vi är ett topp 6 lag i SHL och att vi siktar nästa säsong på final och eventuellt ett GULD.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tycker det är skittrist med Wedin, han har lika mycket hockey i sig som dom absolut bästa spelarna i laget. Kanske bästa skottet i hela laget också. Men ska man vara realist (eller negativ idiot som vissa tycker) så undrar jag om det var så smart att signa Wedin till säsongen 26/27 med hans historik. Jag vet inte hans prislapp, han kanske är billig med tanke på skadorna, men det är sannolikt en ansenlig lönepost vi har på läktaren där under i snitt 20-25 matcher/säsong. Han förtjänar mycket bättre än sitt skade-öde, grabben.
+ 6
« Föregående · 2515146 · Nästa »

Det finns nivåer vad gäller uselhet och man blir egentligen bara förbannad 😡 Pinsamt är en underdrift jävla plastlag!