Apropå nånting...
« Föregående · 2515035 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
{297}: Wedin är bara bonus, jag räknar inte in honom på allvar i lagbygget. Där har vi en glaslirare på riktigt. Jävligt synd och frustrerande förstås och det är ju inget han kan hjälpa. Antar jag
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Meduza: lustigt hur det funkar det där med fansens dom.
Lyytinen har 6 st +45 matchers säsonger senaste 10 åren.
”Men vad ska vi med en skadedrabbad finne till? Oj oj vilken miss av Kapanen”
Kinnvall (bara spelat seniorhockey sedan 16/17) har 5 st +45 matchers säsonger senaste 7 åren.
”Men vad ska vi med Kinnvall till, han är ju bara skadad”
Anton Wedin. 3 st +45 matchers säsonger senaste 10 åren.
”Amen snacka inte skit om Wedin! Får han bara en hel säsong här nu så kommer han att bli ett kanontillskott. Vi ser honom i princip som ett nyförvärv inför nästa säsong”
Men en hemmapöjk är en hemmapöjk antar jag 🤓
Lyytinen har 6 st +45 matchers säsonger senaste 10 åren.
”Men vad ska vi med en skadedrabbad finne till? Oj oj vilken miss av Kapanen”
Kinnvall (bara spelat seniorhockey sedan 16/17) har 5 st +45 matchers säsonger senaste 7 åren.
”Men vad ska vi med Kinnvall till, han är ju bara skadad”
Anton Wedin. 3 st +45 matchers säsonger senaste 10 åren.
”Amen snacka inte skit om Wedin! Får han bara en hel säsong här nu så kommer han att bli ett kanontillskott. Vi ser honom i princip som ett nyförvärv inför nästa säsong”
Men en hemmapöjk är en hemmapöjk antar jag 🤓
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja, om man hela tiden ska se saker negativt så håller jag naturligtvis med.
Jag väljer det andra alternativet och ser fram emot en hel Wedda nästa säsong!
Men du har väl tyvärr oddset på din sida.
Den som lever får se?
Jag väljer det andra alternativet och ser fram emot en hel Wedda nästa säsong!
Men du har väl tyvärr oddset på din sida.
Den som lever får se?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag håller en hel Wedda topp 3 bäst i Timrå.
Hartman och Wedda i samma kedja skulle kunna va brutalt effektivt! Kanske med EP som center?
Hartman och Wedda i samma kedja skulle kunna va brutalt effektivt! Kanske med EP som center?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Ja Anton Wedin gjorde en hel säsong senast säsongen 14-15 (50 matcher). Tror en hartmann på 48 matcher bidrar mer än Wedin på 30 matcher.
Faktum är väl, om man får vara lite elak, att Wedin bara gjort en hel seniorsäsong i hela sin karriär?
Faktum är väl, om man får vara lite elak, att Wedin bara gjort en hel seniorsäsong i hela sin karriär?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Hartmann precis som många andra i laget och laget som helhet måste lära sig att bli jämnare. Som det är nu pendlar det mellan högt och lågt både mellan matcherna men även i matcherna. Hur många matcher har inte räddats från fiasko pga av en bra period. Och kan vi få se en Wedda skadefri en enda säsong snälla, snälla. Att Hartmann skulle bräcka Wedda håller jag inte med om. Wedda kan i sina bästa stunder platsa i en 1a femma i Tre Kronor (i euro hockey tour typ), riktigt där är inte Hartmann än men undrar hur de skulle passa ihop i samma kedja?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: hade vi verkligen inte alternativ till att behöva ha en tredjelinaspelare spela halvskadad i 48 matcher? Jag är skeptisk. Hur som helst! Jag tror han är god för 30 poäng om han är 100% i grundserien.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Hartman kommer aldrig att kunna konkurrera ut en hel Wedda!
Även om han är lika bra i spelet utan puck, så har han inte samma sniper egenskaper eller förmåga att på egen hand skapa målchanser och sätta dem.
Även om han är lika bra i spelet utan puck, så har han inte samma sniper egenskaper eller förmåga att på egen hand skapa målchanser och sätta dem.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jo sen var väl Hartmanns säsong inte optimal i stort. Frågan är om han ens skulle spelat indet skick han var med ett knä där han knappt kunde åka skridskor. Med en bredare trupp nästa säsong så lär vi inte spela en spelare i det skicket.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Lomond: nu har jag läst STs betyg och i princip kan man ju köra en karbonkopia på det du skrev.
Texten känns som en blandning av 50% det de flesta här inne är tycker och 50% baserat på vilka som har kontrakt eller nyligen fått förlängt av Kapanen. Och nej detta är ingen kritik av ST jag tycker de har en alldeles utmärkt bevakning av Timrå IK men de får inte bli allt för kompis med ledare/spelar så de inte kan vara tuffa när det krävs.
Texten känns som en blandning av 50% det de flesta här inne är tycker och 50% baserat på vilka som har kontrakt eller nyligen fått förlängt av Kapanen. Och nej detta är ingen kritik av ST jag tycker de har en alldeles utmärkt bevakning av Timrå IK men de får inte bli allt för kompis med ledare/spelar så de inte kan vara tuffa när det krävs.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hartmann gjorde ett bra slutspel även om han, precis som resten av laget, föll bort i match 7. Det Hartmann däremot måste steppa upp med är att leverera en stabil grundserie, han har fått den rollen i Timrå efter många års slit, den måste han kunna axla om han vill ta nästa steg. I min värld ska Hartmann kunna konkurrera ut Wedin i betydelse för laget om han spelar på 100%
Hartmann ska upp på EP’s fjolårssäsong med +30 poäng och EP ska i sin tur upp på Dahlén nivå med ca 40 poäng. Gällande Wedin är det väl bättre att prata snittpoäng eftersom han aldrig gör en hel säsong men Wedins snitt på 0,48p/match (13 poäng på 27 matcher) är för dåligt för att räknas som en ledande spelare.
Hartmann ska upp på EP’s fjolårssäsong med +30 poäng och EP ska i sin tur upp på Dahlén nivå med ca 40 poäng. Gällande Wedin är det väl bättre att prata snittpoäng eftersom han aldrig gör en hel säsong men Wedins snitt på 0,48p/match (13 poäng på 27 matcher) är för dåligt för att räknas som en ledande spelare.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Tänkte samma där...
Nog för att Hartman hade det tufft i början men var ju riktigt bra på slutet o en av de bästa i slutspelet!
En 3:a dvs bra tycker jag han jobbade upp sig till i alla fall.
Överlag ganska överens med ST förutom lite skeptisk till betygen på Erixon o Hanzl...
En 4:a på bägge två dvs mycket bra tycker jag borde vart 3 på båda.
Två 5:or delades ut! Lander o Dahlen!👍
Lander var ju given och Dahlén jobbade nog upp sig till en 5:a får jag säga.
Lyytinen hade nog en 5:a vad gäller slutspelet men en 4:a var nog helt riktigt sett över hela säsongen.
Nog för att Hartman hade det tufft i början men var ju riktigt bra på slutet o en av de bästa i slutspelet!
En 3:a dvs bra tycker jag han jobbade upp sig till i alla fall.
Överlag ganska överens med ST förutom lite skeptisk till betygen på Erixon o Hanzl...
En 4:a på bägge två dvs mycket bra tycker jag borde vart 3 på båda.
Två 5:or delades ut! Lander o Dahlen!👍
Lander var ju given och Dahlén jobbade nog upp sig till en 5:a får jag säga.
Lyytinen hade nog en 5:a vad gäller slutspelet men en 4:a var nog helt riktigt sett över hela säsongen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Måste klaga lite på ST 's säsongsbetyg . Min favorit Hartmann fick bara en tvåa . Sista 10 matcherna av grundserien var han en av lagets bästa , och gjorde dessutom 7 poäng i slutspelet . Ska iaf ha en trea , som Pääjärvi fick . Erixon fick 4
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Gewe: Linus Fagemo har ju varit både sportchef och andretränare (kanske också förste?) på lite lägre nivå. Kanske ska han ersätta någon i tränarstaben? Vild spekulation, men det är ju grundpelaren i Silly.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Den här skulle man nästan kunnat göra om till en Timrå ramsa🤔
"Hej Timrå ik osv osv "
"Hej Timrå ik osv osv "
Länkar:
https://youtu.be/hqysS3pmKg4
https://youtu.be/hqysS3pmKg4
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja eftersom att den här härdsmältan i Harrisburg inte kunde hända eftersom det inte var sannolikt så kan väl inte Brynäs ha åkt ur SHL heller va?
Åk för alla er som är födda på 80-talet eller senare får ni googla Tage Danielsson och Harrisburg för att fatta mina referenser.
Åk för alla er som är födda på 80-talet eller senare får ni googla Tage Danielsson och Harrisburg för att fatta mina referenser.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Läste precis en insändare som hyllade ST:s journalistik under slutspelet. Eftersom åtminstone Jennifer verkar läsa härinne vill jag falla in i den hyllningen. Tycker ST var kanon med sin bevakning och att de överlag lyft sig!
+ 16
Sv: Apropå nånting...
TD: Erixon var ju skadad och kom ej till spel pga det. Du tycker att Timrå hellre skulle spelat på 5 backar? Forsmark gjorde verkligen inte bort sig och var inte anledningen att vi förlorade match 7.
+ 16
Sv: Apropå nånting...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: kanske hade vi vunnit då Eixon Lyttinen var ju helt felfria i matchen innan lite besviken är man coachmatch ingen annan klubb har kasta in en nykomling på backen i game 7en
Sv: Apropå nånting...
Varför är Brynäs inte flyttade till gruppen för Hockeyallsvenskan när man surfar in på Hockeysnack och går in på scrollningslistan för att välja lag?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kan vi börja vinna lite närkamper och holla 0-1 in i paus så kan det gå.
Backarna hårt ansatta första 15.
Sheriffen gör sämsta perren i slutspelet. Han kommer tillbaka.
Backarna hårt ansatta första 15.
Sheriffen gör sämsta perren i slutspelet. Han kommer tillbaka.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Men det var väl ingen holding. Örebrospelaren har ju klubban i midjan på Lyttinen!!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Matchtröja på. Minuter till nedsläpp. Nu jävlar kör vi!
#forzatimråinmedpuckenheyhey ❤️🤍
#forzatimråinmedpuckenheyhey ❤️🤍
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Greven: Det kommer märkas att Erixon saknas idag av det enkla skälet att han aldrig märks när han är på isen, dvs. precis som en bra defensiv back ska se ut.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
För jävligt inte en 7e back eller 13e Forward så typiskt när allt ska avgöras varför inte någon Värmhed och Edfeld med och täcker upp vid skador och avlastning. Vet att J20 spelar ikväll men de får inte gå före er game 7 otroligt
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Som vi såg på Albin Carlson säger ens +/- statistik väldigt mycket i HA!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Ni som är i Örebro och kollar på matchen, se till att sjunga fram laget till semifinal. Gör timrå stolta ❤️🤍
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Lichln: Och Forsmark med Lyytinen
Kul att ställa junioren mot sitt föredetta lag i den viktigaste matchen än så länge
Kul att ställa junioren mot sitt föredetta lag i den viktigaste matchen än så länge
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Ikväll hoppas jag farsgubben som varit Timråfan sedan ungdomen får fira sin 73:e födelsedag med en seger!
+ 17
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Nu kanske jag jinxar, men vi har redan besegrat detta Plastic Dypers i 2 av 3 bortamatcher.
Dessutom har vi en vinst trend och dom har en förlust trend.
Vi borde va favoriter ikväll?
Men av erfarenhet så brukar såna här matcher gå åt helvete.
Men tro och hoppas är ju tillåtet!❤️🤍❤️🤍❤️
Dessutom har vi en vinst trend och dom har en förlust trend.
Vi borde va favoriter ikväll?
Men av erfarenhet så brukar såna här matcher gå åt helvete.
Men tro och hoppas är ju tillåtet!❤️🤍❤️🤍❤️
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Det andra laget gör om i samtliga kedjor. Timrå IK bara kör på. 🤭😆😅❤️🤍
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Det blir en rejäl urladdning ikväll det kan vi räkna med
Som alltid den som vill mest vinner. Vi vill mest eller hur ?! 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
Vilka är bäst när det gäller som mest?
Timrå IK!!! ❤❤❤❤❤
Som alltid den som vill mest vinner. Vi vill mest eller hur ?! 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
Vilka är bäst när det gäller som mest?
Timrå IK!!! ❤❤❤❤❤
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Puckat: "Bernhardt uppe på 25 mål nu, som back, med minst 8-14 matcher kvar av säsongen"
Ja och han har dessutom +26, det skojar man inte bort trots att det är i HA!
Ja och han har dessutom +26, det skojar man inte bort trots att det är i HA!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
JonteD: Njaa, vet inte om jag håller med. Han har gjort det ok, men knappast mer. Dessutom i hockeyallsvenskan. Jag ser inte att han skulle spetsa till vårt lag.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
JonteD: Tycker jag inte, ett löfte som gjorde ett rejält magplask och hade för höga tankar om sig själv.
+ 3
« Föregående · 2515035 · Nästa »

