1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Grattis Karlin och Icing-Ove mfl!

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: surströmmingsderby och vi slipper bernhardt 🥳

Sv: Apropå nånting...
T T: finns vissa supportrar som kan bidra till majbrasan ikväll

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Grattis Ove, det här tappar ni inte.

Ove är en liten forum-favorit, unnar honom detta. Men inga poäng nästa säsong, där är det stopp.

Sv: Apropå nånting...
Bee: Många gårdare kommer att supa sig fulla ikväll 😎😂 Och modoiter också helt säkert

Nu kan Djurgården bli kvar i.5-10 år i allsvenskan

Sv: Apropå nånting...
Är det för sent för att gå ut och se en majbrasa?

Sv: Apropå nånting...
Kapanen sitter på EP och kollar backar nu.

Sv: Apropå nånting...
Mordor 4-0

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Klockan SLÅR för Djurgården! 😎😂

Sv: Apropå nånting...
3 - 0 grattis alla Modo/Timrå fans, dags att korka upp skumpan nu !

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: 3-0 Modo! Klockan går för Gården!

Sv: Apropå nånting...
3-0...

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Grattis till SHL Modo, detta hämtar inte Skansen upp.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: 3-0 Modo.

Sv: Apropå nånting...
1-0 Sverige 👍

Sv: Apropå nånting...
Är det bara jag som kollar på U18 finalen mellan Sverige-USA?
Den andra matchen är totalt ointressant för min del. Nåt lag går upp. That’s it liksom.

Sv: Apropå nånting...
Vill passa på att betona, för våra lite yngre timråiter eller dom som är lite mer jävlig till natur, att det är högst opassande och otroligt respektlöst att håna motståndarfans i deras forum efter en sån här match. Sånt tycker jag vi undviker oavsett utgång av kvällens match.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Kruger skulle jag säga. Känns som djurgårdens version av Anton Lander när det kommer till betydelse för laget.

Sv: Apropå nånting...
Sen ska ju nån utses till slutspelets MVP . Modos kandidat är ju Bernhardt , men vem i DIF ? Klasen ?

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hoppas då innerligt på MoDo ikväll!👊💪👍!
Derbyn o folkfester är då betydligt bättre än dessa kaminjävlar som ska ha en massa fördelar.
Och sen får man väl ta gnabb med en del MoDolidos supportrar.😁
Och är väl lätta poäng att hämta mot MoDo...😜🥳
Norrlandshockeyn före 08;orna!👍

Sv: Apropå nånting...
Nu blir det som de blir ikväll . Folk får heja på vilket lag dom vill förstås . Tror inte att varken Modo eller DIF slår ut oss ur slutspelet nästa år

Sv: Apropå nånting...
Andersson: nja det kanske man slötittar på men det är ju ingen nerv direkt.

Sv: Apropå nånting...
{297}: skippa hockey-vm ?

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Ikväll blir det en High Coast - Berg. Det som händer det händer, det ska bara njutas av sista matchen med nerv i på många månader.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Du lever farligt hör jag

Sv: Apropå nånting...
{9037}: ikväll blir det Cola! Och den tar vi rent!

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Kör pepparsalami med dip chili/vitlök samt vällagrad cheddar. Sköljs ner med några finöl samt en god Amarone

Sv: Apropå nånting...
{9037}:
Har några flaskor Bedarö Bitter , en till varje period.
Viktigaste matchen för båda lagen på årtionden, och själv kan man bara njuta av anspänningen uppe i Hägglunds Arenan.

Vi supportrar vinner oavsett. Antingen får TIK-08 några "hemmamatcher" eller så får vi Klykisar 1,5 h till bortamatcherna i Övik.

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Öl och sprit

Sv: Apropå nånting...
Ikväll blir det Hot Sweet Chili chips med en fresh island dip. Någon som har annan mumsig combo?

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Du tror inte att du hade läst/märkt om det hände i NHC? Järnrörsfolket skulle gå skallgång i jakt på huliganen!!!

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Ja det gick en kille på Mariedals skola8jag gick på böle) Som hade ett gigantiskt skägg redan då, 15-16 år. Han gick på bolaget ryktades det om. Han kallades Skägge, med betoning individuellt på Sk, inte Sch-ljud.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla:
Jag har . En polare odlade sitt skägg när han var 18 så att han såg ut som jultomten.
Handlade på bolaget utan att behöva visa legitimation

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Har kvar 2 dunkar Jelzin från en "affärsresa" för några månader sedan.

Hoppas att inte båda går åt!

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Ja vart dä Bordershop för ett par veckor sen så ja klart ✅ mä! 🥳😂
Dä ä susningen mä å bo i söder…närheten tä kontinäta!!
Ha du vari där å hannla??

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Har du hunnit förbi bolaget i fredags?
Explorern rinner ju extra lätt på Måndag när spritbanken är stängd!

Sv: Apropå nånting...
Hört ja en skål i sommanatta rabbuslingar??😎🎉🥳
Se upp så ni int ramla i Valborgsbrasa!!🔥😵‍💫☀️🥳
Släpp puckuslingen i EON!!🎉🥳
Gå å lägg er för fan!!!
Halleluja 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-ee4511f7-77f6-472c-8fb8-03d92057e5e6.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Haha.. priceless! 😆🤣

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Erol Ateceae: misstänkte att det var så. Men jag blev osäker, har aldrig sett någon åka ut för det i en gallermatch.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

"Men jag gissar att fokus härinne vid den tiden kommer att vara på en helt annan match."

SMÅLAND för MoDo!
twitter.com/mick3lindgren/status/1650173711465566209?t=6MyBU0EsTszpaz2bwbN5CQ&s=09

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Nu vet jag inte säkert, men jag tar för givet att en high stick bedöms som just detta helt oavsett om spelarna bär galler eller inte.

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Regeln är väll densamma. Men i Örebro hjälper det ju föga om en skada uppstår eller inte, domaren måste se att det händer också.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ovanligt att Sverige kör över Kanada på det där sättet.

En sak som slog mig, och kanske en dum fråga, åker man ut på high stick även när dom har galler? Kör man precis som vanligt?

Sv: Apropå nånting...
Synct: Tämligen bra skäggväxt.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-04-29-22-03-34-807comandroidchrome.jpg


Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nu var Kanada alldeles för dåliga för att kunna hota Sverige. USA i finalen blir nog en utmaning.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ja han fick ju en "tackling" i huvudet därav 5 minuter utvisning på Sverige.

Sv: Apropå nånting...
{10299}: Det är ju inga laster. Det är ju meriter.

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: 3 sm guld med Växjö? Spelar en stabil hockey?

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Japp. Tydligen så tvingades Kanada byta målvakt efter första perioden. Oklart varför, men troligtvis en skada. Därefter rasade Kanadas försvarsspel ihop fullständigt och Sverige kunde göra 4-0 i mittperioden.

Slut, 7-2. Sverige möter USA i finalen imorgon kl. 19. Men jag gissar att fokus härinne vid den tiden kommer att vara på en helt annan match.

Sv: Apropå nånting...
Härligt att se svenska killarna dunka upp Kanadensare både fysiskt o målmässigt 💪

« · 2535379 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.