1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614834 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
{10299}: Sam Hallams största kända last är att han har kopplingar till Solna.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: "Jag har aldrig sett en 18-åring med den skäggväxten."

Antingen bor du ute på Solsidan, eller i en stuga långt upp i Norrland med matleverans.

Sv: Apropå nånting...
{10299}: Nr 9 i Kanada måste vara minst 25, Jag har aldrig sett en 18-åring med den skäggväxten.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Man kan annars nästan förledas att tro att han de senaste matcherna börjat inse att han kan förlora chansen att representera De Vackraste

Sv: Apropå nånting...
Tre kronors framtid ser ljus ut! Med bra juniorlag och en ny era med Sam Hallam vilket är en riktigt duktig coach!

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ja, det ramlade in lite mål i andra.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Verkligen. Nu 6-2. 2:a perioden slut. Ser avgjort ut. Dock ska Kanada spela i numerärt överläge i fem minuter från början av tredje.

Sv: Apropå nånting...
Sverige - Kanada 3-2 15 kvar av andra. Det verkar vara en bra årskull detta.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Jo såg den. Vet inte vad den syftar på som sagt.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Vad sysslar Foppa med i Åre eg kan man ju undra 🤔

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Jo, DIF har flytet nu. De har fler gamla rävar som vi saknar. Gillar dock att Bernie visar stort hjärta, cool skalle och verkligen vill vinna imorrn.

Sv: Apropå nånting...
Sverige - Kanada 2-2 En och ½ minut kvar av första perioden och 5 minuter utvisning. Det blir inget 8-0 idag iaf.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Att Peter är ishockeyns Leonardo DiCaprio?

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: man behöver ju inte spekulera, bara ett konstigt fokus från djurgårdens supportrar i en match 6 i finalen kan man tycka.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Det är fördel Djurgården nu. Modo har hemmaplan och känner säkert större press. Dels har de förlorat två matcher idag och vill inte förlora detta när de hade 3-1. Ingen har förlorat när de haft en 3-1 ledning i en playoffmatch tidigare som sagt. Dels har de inte varit SHL på länge vilket Djurgården har. De åkte ur ifjol och kan gå upp direkt.

Det blir en väldigt spännande match att följa. Men skulle jag satsa pengar skulle jag satsa på Djurgården.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ligger ju nära till hands att tolka det på ett negativt sätt, men eftersom jag inte känner till det låter jag bli att spekulera. Foppa är en av mina stora idoler inom ishockey tillsammans med bl.a Zäta.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla:
DIF är bra och stör oss rejält. Tortyr imorrn, men nu gäller det.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja jäkligt märklig.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: en lång banderoll som det stod ”PETER FORSBERG DET MEST SKRÄMMANDE I MODOS SUPPORTERLED - LÄMNA ÅRES TONÅRINGAR I FRED”.

Vad den syftar till vet jag inte, tycker bara det var en jäkligt märklig banderoll.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Alkohol hjälper för stunden bara. Vi får se imorgon om Modo har det som behövs, jag är tveksam.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Modo klarade verkligen inte pressen senast på hemmaplan men då hade dom iofs 3-1 i matcher. Pressen torde inte vara mindre nu och nånting säger mig att djurgården känner att dom har allt att vinna. Säsongen blev inte så lyckad som dom hade trott, dom slutar blott 4:a, men nu har dom vunnit två raka och är en match från SHL. Å andra sidan har Modo mer individuell skicklighet. Spelar Krüger så är det 60/40 till DIF, annars tvärtom.

Tycker båda målvakterna har varit underkända för att vara en så viktig serie. Många tabbar från båda två.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Missat det där. Vad har Foppa gjort?

Sv: Apropå nånting...
{297}: De har jag missat.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: djurgårdens Peter Forsberg-banderoller, slag under bältet? Bu eller Bä?

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ove dricker alkohol. Det hjälper. Lyssnar på "The MoDo takes it all. Djurgården standing small"

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ja Skansen har momentum nu, Modo är nog lite skärrade nu.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: bonde lag gör ofta större avtryck än city lag.

Sv: Apropå nånting...
Ska vi säga 60-40 till DIF imorrn , fast det här kanske inte är nått %¤¤% sportcasino ?

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Vi är bönder, men vi ska vara stolta bönder!

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Haha 🤣

Positivt är ju ändå att Dahlén uppenbarligen inte är bra nog att få lira tråk-VM. Leo Carlsson, däremot, bara öser man lovord över. Fine by me. Rent spekulativt så tar han då en plats i VM. Väl där får han chans att spela ut och visa hela sitt offensiva register. Och som belöning blir det en flytt till NHL redan till kommande säsong. Så blir vi av med ett hot i Örebro 👍🤭😆

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Sverige kommer definitivt inte vinna guld.å

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Såg det nu. Då stänger jag av. Samhall kan inte hockey.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: JJ är inte med i laguppställningen, dom har ju med Frölundas Johansson

Sv: Apropå nånting...
Bra koll
Uppladdat:

500x0-screenshot20230429131409twitter.jpg


Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Skrattretande. De La Rose 😂

Sv: Apropå nånting...
Ser att Lander hade velat spela i VM men är inte uttagen. Samhall har tydligen sagt att han har andra före Lander.
Jaha?! Vilka då? Rasmussen, Sörensen, Linus Johansson?

Sv: Apropå nånting...
Dagens rysare: Ska JJ hålla nollan i sin tredje match i rad i Tre Kronor tröjan?

Jag räknar med att han står idag annars är det tjänstefel av Samhall…

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Vikten av status kombinerat med en enorm trendkänslighet leder till ett liv i konstant tunnelseende från stressen. Då har en inte tid att stanna upp och tänka till ordentligt.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Det är ogenomtänkt att hålla på Djurgården och försöka få det till att det är dåligt att andra är bönder.

Men tankeverksamhet är bevisligen inte prioriterat, se LED-gate.

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: är det verkligen nån som tar åt sig av att bli kallad ”bonde” av en stockholmare i 22-årsåldern utan utbildning och fast jobb och som bor hemma hos mamma i en tvåa i Väsby? Jag skulle kategorisera det som ett ganska osofistikerat hån.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Man får hoppas att DIF får ännu större vattenskallar än dom redan har.
Och när MoDo spelat bra är dom bättre än ett bra Djurgården, men nu är allt ett raffinerat mind game.

Och nu har faktiskt båda lagen lika mycket att förlora.

Go Ove, go!

Sv: Apropå nånting...
AndersN: De få matcher man sett så är iaf jag inte så speciellt imponerad eftersom folk verkat höja han till skyarna ... Som sagt defensivt och fysiskt blir det säker lite tufft för han när svårighersnivån skruvas upp..
Har man lite tur med utfallet så kanske det iaf blir en llite sämre version av laleggia.. 🙄
Har väl lite svårt att se att han skulle förstärka ett shllag som Timrå sådär jättemycket.
Skulle isåfall vara i pp.

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Haha de lever i någon förlegad bild att den som blir skitig om händerna på jobbet är servicepersonal. Istället är det åtråvärt att ha påhittade titlar som ”Chief of sampling executive”, där din regelrätta arbetsbeskrivning är att du åker ut och fyller på Red Bull på bensinmackskylarna typ. Ingen skam åt detta yrke, men tragikomiskt att de måste tvinga på avancerade titlar för att känna sig betydelsefulla.

Inte alla stockholmare osv. Men mentaliteten i Stockholms innerstad är otroligt toxisk. Majoriteten av mina barndomskompisar och nuvarande umgänge blev kvar där efter ungdomsfasen där man flyttade dit för att det var coolt med ställen som stänger 05, och de har ju tyvärr anammat en del av detta.

När krisen kommer på riktigt, kommer dessa vara de som ryker först :-) Deras bubbla med lättillgänglighet och komfort fostrar svaga människor!

Sv: Apropå nånting...
Absolut att det kan gå hur dom helst, men den oerhörda besvikelsen som Modo kände efter matchen igår är att nu MÅSTE vi hem och vinna och klara pressen. DIF är mentalt mycket starkare nu. Tyvärr så har nog bussen gått för Modo. :(

Sv: Apropå nånting...
sargad: Du kan hockey!

Sv: Apropå nånting...
AndersN: Märkligt det här med föraktet mot bönder, utan bönder skulle stockholmarna varken kunna baka surdegsbröd eller brygga öl, de skulle ju svälta rent allmänt men det är de väl för dumma för att förstå.

Nuförtiden består väl Stockholm dessutom till en majoritet av inflyttade ”bönder”.

Sv: Apropå nånting...
Vad tror ni om Bernhardt? Jag är ingen agent direkt men är inte imponerad (defensivt), hoppas han överraskar positivt.
Skönt för alla som ser sig själv som dumma lantisar om DIF vinner på söndag.
Uppladdat:

500x0-ab5bb594-9416-4d4d-8984-8eba685b6dd4.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Det kan gå hur som i en 7e, men Ove ska upp. Det är han värd.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Modos båda vinster i början av serien var förkrossande. 5-0 hemma, 4-0 borta. Jag gissar att många nog kände att det här leker vi hem. Match 5 i Ö-vik vinner Modo med 7-1. Men det skulle ju sättas på sin spets tillslut. Till Modos nackdel.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ok men helt sjukt var det. Leksand var ju helt utspelade i nästan varje match men ändå vann de i bäst av 7.

« · 2534770 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.