Apropå nånting...
« Föregående · 2536410 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Njae, i trakterna kring Gävle/Sandviken var det högst mängd amfetaminmolekyler i avloppsvattnet utav de europeiska kommuner som var med i mätningen. Region Gävleborg skriver dock ut ADHD-medicin som innehåller dessa molekyler, så det är inte juridiskt att klassa som knark heller.
Det ska poängteras att inga andra svenska kommuner deltog i studien under 2022.
www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/gavle-och-sandviken-varst-i-europa-nar-amfetamin-mattes-i-avloppsvatten
Det ska poängteras att inga andra svenska kommuner deltog i studien under 2022.
www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/gavle-och-sandviken-varst-i-europa-nar-amfetamin-mattes-i-avloppsvatten
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Det är som om det inte funnits syre i Övik på flera år men helt plötsligt så verkar alla kunna andas igen, och alla krupit upp ur sina hål och fortfarande verkar tro att det är 2007. Kul att se att dom håller en jämn nivå i sin klassiska hybris.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Läste i Modo-boken att någon oroade sig över att Bernhardt kunde försvinna till NHL.
Enligt en färsk undersökning så knarkas det mest i trakterna kring Gävle/Sandviken. Kanske är det sant. Men de mest potenta grejerna har de utan tvekan i Övik.
Enligt en färsk undersökning så knarkas det mest i trakterna kring Gävle/Sandviken. Kanske är det sant. Men de mest potenta grejerna har de utan tvekan i Övik.
+ 17
Sv: Apropå nånting...
Mustard Tiger: Ja och frågar du mig så ska Eronen+Stenqvist pengarna läggas på EN ENDA riktigt jävla bra back. Sedan kan vi chansa i inledningen av säsongen på att nån av Edfeldt eller Forsmark steppar upp lite. Jag vill inte se nån värvning av 2 st mediokra blaha blaha backar
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Han skrev ett år när han värvades. Sen förlängde han med en säsong + om vi gick upp.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Det är ju mycket luddigt kring själva kontraktet, helt klart. Det måste vara ett "muntligt" kontrakt om SHL spel då det aldrig kommit nått officiellt mer än uttalanden i media som sagt.
Sv: Apropå nånting...
{10015}: Så: han skrev två år + något år till vid händelse av SHL-spel? Redan 5/11-21?
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Anledningen till den är ganska enkel. Kontraktet gäller bara vid SHL-spel.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{10015}: Ja, det betvivlar jag inte. Men det som har rört till allt detta är att Modo (från officiellt håll) aldrig kommunicerat ut att hans kontraktslängd sträcker sig även över nästkommande säsong.
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag kan vara ganska nöjd med att vi slipper Bernhardt. Med Stenqvist + Eronen out måste väl pengarna räcka till en tvåvägsgeneral? Känns som det + någon välscoutad billig forward som är rightare från typ ettan så blir det bra det här!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: vad han tjafsar Emil Forsberg, han får va med på Modos försäsong och köra pullups i hockey målet
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jo jag har läst flertal ggr under säsong där även Bernhardts agent bekräftat att Bernhardt har kontrakt med Modo om de gick upp. Sen att det är luddigt med att det inte står på EP att han har kontrakt, det gör det ju extra otydligt, helt klart.
Detta är från en artikel i Januari där det kom ut att det blir Timrå om inte Modo går upp.
"Men som alla vet har David kontrakt med Modo nästa år och han hoppas att han ska spela i SHL med Modo, säger hans agent Morten Green till ÖA. "
Detta är från en artikel i Januari där det kom ut att det blir Timrå om inte Modo går upp.
"Men som alla vet har David kontrakt med Modo nästa år och han hoppas att han ska spela i SHL med Modo, säger hans agent Morten Green till ÖA. "
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Enligt vad Modo/Gradin säger, ja. Men inte enligt vad klubben officiellt kommunicerat. Jag gissar att det är av den anledningen han står som klubblös på Eliteprospects.
Det är vanligt att man ser att ett tvåårskontrakt egentligen är 1+1, desto mer sällsynt att ett tvåårskontrakt egentligen är ett treårskontrakt. Om nu Gradin har 100% koll på grejerna, det är en smula märkligt detta.
Det är vanligt att man ser att ett tvåårskontrakt egentligen är 1+1, desto mer sällsynt att ett tvåårskontrakt egentligen är ett treårskontrakt. Om nu Gradin har 100% koll på grejerna, det är en smula märkligt detta.
Sv: Apropå nånting...
{297}: Förstås är det så. Jag ville bara spela på ryktet om att han redan var "klar" för FBK.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: han och Bernhardt sitter väl i samma båt, dom måste ju stanna kvar då dom har gällande kontrakt?
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Nån som vet vart ifrån infon om att Hedström blir assisterande tränare i J18 kom ifrån? Kan inte hitta nånstans där det är bekräftat.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Bagenda känns lite som en Albin Lundin-typ. Han lär inte få lika mycket speltid som han haft i aik denna säsong direkt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Nä nu blev det fel . Djurgården missade , det såg jag igår. Däremot skjuter Wennerholm upp sin pensionering ett år till
+ 3
Sv: Apropå nånting...
modomille: Härligt att du läser alla mina inlägg, jag behöver fler fans. Ska jag signa upp dig på mitt nyhetsbrev, det heter ”Sarg ut hela 2023 Modo hockey”?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Svensk medias gullegris är tillbaka i SHL, nästa år vinner de Stanley Cup, OS-Guld och Nobels fredspris om man får tro experterna.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Så är det, Bagenda, känns som om det finns lite utvecklings potential där.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Hmm inte så konstigt att man tror det när alla dina inlägg handlar om MoDo. Du är välkommen att skriva i våran bok om du vill.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Bagenda är väl en kille för en 4:e lina i SHL i bästa fall? Halloran och Woods är spelare för HA.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Tror Aftonbladet skrev det redan igår, att Bagenda skall vara klar. Säkert en bra värvning men Modos lag består ju redan av idel 3:e och 4:e kedjespelare.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Såg att Bagenda kom upp i Modoboken, där har Hinken gjort en bra värvning, en spelare med bra spelsinne, även kraftfull och stor. Slår lätt ut Woods och Halloran i hockey kunnande på isen. Enligt mitt tycke.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
modomille: jag förstår att du tror det, eftersom du är modoit. Då menar jag inte att jag är besatt av dig utan att modoiter av natur tycker att det mesta kretsar runt dom 😅
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Saknas väl bara att Brödernas Väsby tar steget upp. Möter mycket heller Växjö, Örebro m.fl än en massa föreningar som bytt till företagsnamn.
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Är väl ingen större skräll om ryktet om Foppa stämmer. Tobias Wiklund eller vad han heter är väl anmäld för att ha slagit på tjejen hans dessutom. Sen har vi Bartosak och Hanses på det. Nånting fel är det i i vattnet där uppe.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Ingen tillfällighet att HBO Max nylanserar filmen ”Den sista färden” nu när Modo åter hörs och syns i högsta serien;)
+ 16
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag byter gärna Molinder mot Jonte Hedström i båset. Annars kan Hedström dra på sig grillorna och spela igen för oss ;)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: Alternativt kan ju Molinder vara aktuell för att spela igen? Back,forward och spelande tränare.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Utdrag ur ST:
Intervju med Henrik G
Att Modo tar steget upp till SHL igen betyder också att det för första gången på tio år blir länsderbyn på högsta nivå nästa säsong.
? Det ska bli skitkul. Timrå är ett av SHL:s allra bästa lag. Det lag de har på pappret är fantastiskt, allt ifrån ledare till spelare, men vi är gärna med och mäter oss med dem, säger Henrik Gradin och fortsätter:
? Det ska bli att kul att få det här gamla surströmmingsderbyt igen.
Hur ska ni göra för att ta steget förbi Timrå?
? Vi måste bygga långsiktigt. Vi måste se oss i spegeln och nästa år måste vi slåss med näbbar och klor för att hålla oss kvar. Det är naivt att tro något annat. Men vi ska göra vad vi kan för att ställa ett slagkraftigt lag på benen i höst.
Vad tror du att det här betyder för Norrlandshockeyn?
? Jag tror att det är jättebra. Jag tror både Luleå, Skellefteå och Timrå tycker det är bra. Det blir lite mer supporterkultur, med resor och sådant.
Per Svartvadet, stor Modoprofil och numer radioexpert, tror att klubbens tid i Hockeyallsvenskan har varit nyttig.
? Ibland kan vissa klubbar må bra av att få tag ett steg ner. Timrå har gjort det, HV71 har gjort och Brynäs får göra det nu.
? Modo nu har bra koll på ekonomin och allt, så det kommer bli intressant hur de nu kan ta det här vidare.
Svartvadet tror precis som Henrik Gradin att Modos avancemang betyder mycket för Norrlandshockeyn.
? Jag tror det är jättebra. Jag skulle önska att alla norrlandslag gick upp i divisionerna. Jag tror Timrå jublar jättemycket över det här. Det här kommer bli väldigt bra.
Intervju med Henrik G
Att Modo tar steget upp till SHL igen betyder också att det för första gången på tio år blir länsderbyn på högsta nivå nästa säsong.
? Det ska bli skitkul. Timrå är ett av SHL:s allra bästa lag. Det lag de har på pappret är fantastiskt, allt ifrån ledare till spelare, men vi är gärna med och mäter oss med dem, säger Henrik Gradin och fortsätter:
? Det ska bli att kul att få det här gamla surströmmingsderbyt igen.
Hur ska ni göra för att ta steget förbi Timrå?
? Vi måste bygga långsiktigt. Vi måste se oss i spegeln och nästa år måste vi slåss med näbbar och klor för att hålla oss kvar. Det är naivt att tro något annat. Men vi ska göra vad vi kan för att ställa ett slagkraftigt lag på benen i höst.
Vad tror du att det här betyder för Norrlandshockeyn?
? Jag tror att det är jättebra. Jag tror både Luleå, Skellefteå och Timrå tycker det är bra. Det blir lite mer supporterkultur, med resor och sådant.
Per Svartvadet, stor Modoprofil och numer radioexpert, tror att klubbens tid i Hockeyallsvenskan har varit nyttig.
? Ibland kan vissa klubbar må bra av att få tag ett steg ner. Timrå har gjort det, HV71 har gjort och Brynäs får göra det nu.
? Modo nu har bra koll på ekonomin och allt, så det kommer bli intressant hur de nu kan ta det här vidare.
Svartvadet tror precis som Henrik Gradin att Modos avancemang betyder mycket för Norrlandshockeyn.
? Jag tror det är jättebra. Jag skulle önska att alla norrlandslag gick upp i divisionerna. Jag tror Timrå jublar jättemycket över det här. Det här kommer bli väldigt bra.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jag vill se rejäla slagsmål när vi möter Modo nästa säsong. Chansen/risken är nog väldigt stor att det blir starka känslor och handgemäng i alla matcher mot Modo. Ser fram emot dom mycket :)
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Foppa och Nicole gör slut. 3 barn har de tillsammans. Kanske har det något att göra med avslöjanden från Åre och tonåringar att göra? Inte vet jag. Foppa var medvetet inte på plats igår för han är skrockfull och när han varit på plats har de förlorat varje gång. Det funkade för Foppa. Han lär synas på några matcher nästa säsong. Kanske mot Timrå?
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{297}: Man trodde ju i sin enfald att skörbjuggen i hövvet skulle ha läkt under den här tiden. Majoriteten hade den i viloläge… tyvärr.
« Föregående · 2536410 · Nästa »

Nu blir han ju dock hemvändare till MoDo så de fick säkert en bättre deal än vad vi hade fått.