Apropå nånting...
« Föregående · 2541966 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Vi slänger in ett pris till i potten på utlottningen.
Vinnaren dras 26:e Maj.
Vinnaren dras 26:e Maj.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det där kan ju vara random Öviksbo! Reklamkeps, Helly Hansen och taskig tandhygien!
+ 8
Sv: Apropå nånting...
+ 14
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det är snart bara deras inhyrda legoknektar som är kvar från laget som avancerade till SHL 😂
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: För er som inte har koll: En gång i tiden så hade Sovjetunionen v ä r l d e n s bästa ishockeylag - alla kategorier. CCCP. Ett unikum som världen aldrig skådat såväl före som efter.
Man totaldominerade världsscenen från 1951 i en förvisso ganska smal sport som ishockey fullständigt. Sovjets spelare var dock hela tiden professionella och mötte mest amatörer i VM och OS. Men även när Kanada kunde ha alla sina bästa spelare med vann Kanada bara ett par turneringar mot Sovjet i Canada Cup. Även Sverige och Tjeckoslovakien hade med sina bästa professionella spelare med minusstatistik mot Sovjet.
13-1 då? Ja, när Sverige arrangerade VM 1981 i Göteborg spelades matcherna om medaljerna i serieform där alla mötte alla 2 gånger. Sovjetunionen tappade poäng genom att spela oavgjort i två av matcherna, men vann resten skoningslöst. Däribland 13-1 mot stackars Sverige, som ändå hade 0-0 efter en period.
Man totaldominerade världsscenen från 1951 i en förvisso ganska smal sport som ishockey fullständigt. Sovjets spelare var dock hela tiden professionella och mötte mest amatörer i VM och OS. Men även när Kanada kunde ha alla sina bästa spelare med vann Kanada bara ett par turneringar mot Sovjet i Canada Cup. Även Sverige och Tjeckoslovakien hade med sina bästa professionella spelare med minusstatistik mot Sovjet.
13-1 då? Ja, när Sverige arrangerade VM 1981 i Göteborg spelades matcherna om medaljerna i serieform där alla mötte alla 2 gånger. Sovjetunionen tappade poäng genom att spela oavgjort i två av matcherna, men vann resten skoningslöst. Däribland 13-1 mot stackars Sverige, som ändå hade 0-0 efter en period.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Skulle Anttilla kunna räta på ryggen så skulle han bli 2,40 lång. Siktar nog på att bli skräckfilmsskådis efter hockeykarriären. En blandning av Frankenstein och Quasim0d0.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Nej SMÅLAND, dealen är att man får ”hört en skål” antingen när Timrå signerat ett spännande namn, när säsongen är igång, på helger och/eller helgdagar, samt när någon Timråspelare gjort det bra i landslaget.
Inte på en trupp-oförändrad jävla dömåndag för långt från löning 😉
Inte på en trupp-oförändrad jävla dömåndag för långt från löning 😉
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Nattsudd på Vhsen å full fart i hemmabaren 🍻🥳😎
Hört ja en skål rabbuslingar 🍻☺️
Halleluja 🙏🙏🙏
Hört ja en skål rabbuslingar 🍻☺️
Halleluja 🙏🙏🙏
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Trodde Larmi skulle va bättre på straffar . Aja de var gruppsegern de , tackar
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Häll öl på bastustenarna istället så får du en trevlig nybakt tunnbröd känsla i bastun.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Han tänker väl att publiken får mycket tid till att kolla på fotboll på sina telefoner.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
De här är en match helt i publikens smak - vad tuggar Härenstam på under matchen ???????
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Finn dä hink hemmkört å basta!!
Svensk dä bar gull jävlas fjantar!)))
In mä fanskapet!!
Svensk dä bar gull jävlas fjantar!)))
In mä fanskapet!!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Sverige - Ungern 13-1. Ungrarna får tidigt 1-0 och ser ut att stjäla matchen. Men tillslut lossnar det och Sverige gör 13-0 sista fem.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Inte så säker på de 1-1 nu
Fan vad man ska gulla med Johansson, han släpper in ett skitmål vid en stolpe han ska ha täppt igen
Fan vad man ska gulla med Johansson, han släpper in ett skitmål vid en stolpe han ska ha täppt igen
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Herminator: Sverige - Ungern på torsdag , gissar 2-0 . Båda målen i tredje
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{10299}: Jo, inte många stora namn där. Och stjärnvärvningen Kalle Kossila spelade inte hälften av matcherna.
Bara det att Ludde Nilsson tillhörde dom bästa under säsongen säger rätt mycket.
Bara det att Ludde Nilsson tillhörde dom bästa under säsongen säger rätt mycket.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi stal Eurovision från finnarna, nu är vi på väg att stjäla 3 poäng.
Törs man hälla vatten på bastustenarna i fortsättningen?
Törs man hälla vatten på bastustenarna i fortsättningen?
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Vi tråkar ut finnarna med konsekvent Plastsjö-hockey.
SamHall gläns över sjöochstrand..
SamHall gläns över sjöochstrand..
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Haha, nu är du allt lite taskig.
Med truppen Växjö hade det varit hjärndött att spela på ett annat sätt.
Klart bästa backuppsättningen, kanske den svagaste forwardsditon i årets SHL.
Finns ingen tränare i världen som spelat annorlunda med dom förutsättningarna.
Annat var det 17/18, med allas vår Elias i spetsen vann dom med en offensiv som Skellefteå eller nåt annat lag inte varit i närheten av på många många säsonger.
Är imponerad av vad dom gör med spelartrupper som långt långt ifrån den dyraste år efter år. Hoppas att Timrå kan bygga upp nåt liknande på sikt.
Med truppen Växjö hade det varit hjärndött att spela på ett annat sätt.
Klart bästa backuppsättningen, kanske den svagaste forwardsditon i årets SHL.
Finns ingen tränare i världen som spelat annorlunda med dom förutsättningarna.
Annat var det 17/18, med allas vår Elias i spetsen vann dom med en offensiv som Skellefteå eller nåt annat lag inte varit i närheten av på många många säsonger.
Är imponerad av vad dom gör med spelartrupper som långt långt ifrån den dyraste år efter år. Hoppas att Timrå kan bygga upp nåt liknande på sikt.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tänkte precis samma sak. Haha.
Växjö kan vara det sämsta som hänt svensk hockey sen Lill Strimma dog.
Växjö kan vara det sämsta som hänt svensk hockey sen Lill Strimma dog.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller med , ska all hockey vara Växjö-stile nu ? Bra försvar , inget framåt
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: 0-0 alltså. Är det SM-finalen all over again? Känner att allt som förknippas med Väcksjö håller på att dränera mitt intresse för hockey totalt. Hallam är en sopa
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Har hört det finns en OS kapten som blivit dissad. Vilken tur att han inte ser ut att behövas. 🤷
« Föregående · 2541966 · Nästa »




