Apropå nånting...
« Föregående · 2619816 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Modano: Mina polare? Dom som gillar mitt inlägg är väl bara folk som är trött på ditt jävla tjatande om att vi bara har mjuka spelare.
Precis hur vi än spelar och hur dåliga vi är på att sätta chanser ser du bara ETT problem, det är fysiken, det blir ju tröttsamt.
Precis hur vi än spelar och hur dåliga vi är på att sätta chanser ser du bara ETT problem, det är fysiken, det blir ju tröttsamt.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Modano: Är det inte jobbigt att tjata om exakt samma sak jämt ? Senast du fick som du ville var väl när vi värvade Ilka Pikkarainen
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Synct: Och ändå fattar du inte bra du får ett + av mig också så du kan känna dig trygg med ditt inlägg som dina polare + för felfri pajas 💯
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Ikväll blir det poäng! Bra tillfälle att lugna och tysta ”supporterskaran”. Vi har visat många gånger att det är när vi är i det här läget vi faktiskt har en förmåga att kunna vända skutan något så när rätt. Forza Tik!!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Modano: Tror du har fått fram DIN sanning med 2500 inlägg om att vi har mjuka spelare med handväskor.
Sv: Apropå nånting...
Andersson: är det han som alltid ser så trött och ointresserad ut, typ motsatsen till Patrik westberg?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Modano: Men du att vi behöv ett par Ioan Ursut i lage så liksäcken vänt???
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Han är ju ett psykfall, en till avstängning och man borde ju stänga av han hela säsongen för spelarnas säkerhet.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Modano: Behöver vi mer fysiska spelare? Och att vi har rädda spelare med handväskor nu i laget? Skriv det en gång till så att man verkligen förstår, tror inte du fått fram poängen under precis ALLA år. Det är fan helt sinnessjukt, du har ju hamnat i en evig jävla loop.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
The great one: Hållander har naturligtvis många år kvar dessutom en av få Forwards som klarar fysiskt spel men övriga nej nej de skiter på sig om det blir tufft spel. För tunna mjuka snälla skolpojkar minst 5-6 st måste Kapanen klippa med efter säsongen och få in större tuffare spelare då kan vi vinna något 💯💪
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hanzl ? Ja , sådär jättemånga 30+poängscentrar som kan teka kanske inte finns på marknaden med vår budget . Osäkert . Åldern är en sak , men nån säsong till håller han . Erbjud 2-års kontrakt
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Modano: Jag skulle väl anse att de som nått sin topp sett till ålder är Hanzl och till viss del Pääjärvi och Lander i så fall.
Både Wedda och Emil.P skall väl vara sin prime nu typ.
Wedda med en karriär kantad av skador som stört.
Hanzl är grym, men jag är osäker på vad Kapanen känner med att förlänga. Han har inte jättemånga år kvar på toppen, även om han inte varit så skadedrabbad och på så sett kanske har några fler år i sig.
Men jag är osäker på om Kapanen är sugen på att lägga allt for stor lön på typ ett 2 årskontrakt.
För jag har känslan av att det är nått sånt Hanzl är ute efter då han sagt att han gillar att stanna längre i de klubbar han spelar i, plus att han har ett litet barn som är jobbigt att flytta runt med.
Jag tror att vi kan komma att se rn liten föryngring på spelarfronten med Jokinen in.
Kanske en ny "förstacenter" och nån/några lovande forwards till på det. För grunden har vi som sagt.
Både Wedda och Emil.P skall väl vara sin prime nu typ.
Wedda med en karriär kantad av skador som stört.
Hanzl är grym, men jag är osäker på vad Kapanen känner med att förlänga. Han har inte jättemånga år kvar på toppen, även om han inte varit så skadedrabbad och på så sett kanske har några fler år i sig.
Men jag är osäker på om Kapanen är sugen på att lägga allt for stor lön på typ ett 2 årskontrakt.
För jag har känslan av att det är nått sånt Hanzl är ute efter då han sagt att han gillar att stanna längre i de klubbar han spelar i, plus att han har ett litet barn som är jobbigt att flytta runt med.
Jag tror att vi kan komma att se rn liten föryngring på spelarfronten med Jokinen in.
Kanske en ny "förstacenter" och nån/några lovande forwards till på det. För grunden har vi som sagt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Johan Edlund som kommentator är totalt knäckande för moralen. ”Åååååådär gör Skellefteå 6-0 dom har FULLSTÄNDIG lekstuga mot Timrå som ser TOTALT chockade ut”. Fast han säger det på ett totalt ointresserat sätt.
Sen har väl Skellefteå ett gäng spelare på JVM och några skador men inte för att det brukar spela så stor roll mot oss. Är det 15 år sedan vi vann i Skellefteå senast?
Sen har väl Skellefteå ett gäng spelare på JVM och några skador men inte för att det brukar spela så stor roll mot oss. Är det 15 år sedan vi vann i Skellefteå senast?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Man kan alltid efter en förlust ikväll standardskylla på att Skellefteå är bra och att har hemmaplan och att vi inte förväntas att vinna en sån här match. Men jag tror nog tyvärr att de börjar brännas för tränarstaben med Ante i spetsen om vi förlorar stort ikväll och spelar lika dåligt som de 2 senaste matcherna. Intressant blir det. Rasar vi ihop nu eller kommer vi igen? Upp till bevis!
Vore förövrigt inte roligt om JJ får chansen igen och släpper in många puckar pga dålig hjälp eller misstag.
Vore förövrigt inte roligt om JJ får chansen igen och släpper in många puckar pga dålig hjälp eller misstag.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
SAIK är ett pisslag. Ikväll tar vi de tre enklaste poängen i våra korta, gemena jordeliv.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Två baljor mäktar vi med ikväll. Men det kvittar helt, för Skellefteå sätter fyra. 4-2 till Skellefteå!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Grewe fick 5 matchers avstängning. Lite klent ändå kan jag tycka med tanke på att det här var första matchen han spelade sen förra avstängningen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tips ikväll gällande resultatet? Jag säger 4-0 till Skellefteå. Är alltid positiv och hoppas på vinst, men tror att Antegate fortsätter att tynga. Hoppas jag har fel och grabbarna motbevisar mig. Det vore underbart. Ert tips?
Sv: Apropå nånting...
Modano:
Den är ju inte ålderstigen direkt, alla ska vara i sin prime nu förutom Hållander som knappt är torr bakom öronen.
Den är ju inte ålderstigen direkt, alla ska vara i sin prime nu förutom Hållander som knappt är torr bakom öronen.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Tycker allt snack om att sparka Molinder och Marklund samtidigt som man skriver att vi inte vet vad de gör blir fel. Skulle jag veta vad dom gör och att det dom gör är skit, absolut, sparka på. Men om man inte vet kanske man anklagar de som funkar bra. Att man inte ser dom aktiva i båset är ju inte heller något unikt, berätta för mig vilka andretränare i SHL som är mer aktiva =P
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ja hoppas vi kan spela ett sånt där tillknäppt försvarsspel och ligga på kontring. Exakt det spel som skördade stora framgångar på bortaplan förra säsongen. Sedan gäller det att vinna kampen kring kassen. Får SAIK forwards stå och skymma så lär ju en sån som Pudas hänga ett par baljor
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Synct: Yes. Det är många matcher på en säsong och det går upp & ner för alla lag. Vi får hoppas att bitarna faller på plats framöver.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Har vi sådan fantastiskt Forward sida egentligen? Tycker den är överskattat de flesta börjar bli till åren och nått sin topp bra namn betyder inte att man vinner. Ett problem med den som backsidan vart vem fan är de tuffa hårda stora grisspelare som alla lag i SHL har ? Tycker det är för mycket peta glida undan istället för att ta fajten i dueller vi förlora för många sådana i anfallszon för att bli ett topplag nä för mycket mellan mjölk är det
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: När det gäller Jokinen. Tror att bara han kan locka en del talanger o även etablerade till Timrå.
Det är ju inte vem som helst liksom…
Det är ju inte vem som helst liksom…
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vi vann 5 av 6 matcher i november. Gäller att hitta tillbaka till det spelet. Inte så lätt att bara trycka på en knapp. Men vi vet ju att vi kan. Frågan är om och när vi hittar tillbaka till detta spel. Juel var bra då också men fick fin hjälp av backarna och vi höll ihop laget bra.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Molinder och Marklund har inte lyckats jättebra enligt mig. Dock känner jag inte till 100 hur de jobbar och vad exakt de gör. Men inte ser de överdrivet aktiva ut i båset det måste ni hålla med om. En lösning vore att kicka dessa två och ta in någon annan som får fart på det offensiva spelet och kan stötta Ante. Knappast troligt att Jokinen kommer in på en sån roll redan i år, men någon bättre än de vi har borde det finnas tycker iaf jag.
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Känslan säger mig att Kapanen och Ante kanske inte helt har samma synpunkter på vilka spelartyper man vill ha in till nästa säsong till exempel.
Tror att vi kommer få se en rätt stor rotation på spelare in och ut denna gång i allafall.
Spelare som Erik Andersson och Lundin lär kunna ligga pyrt till oxh jag tror att en av de 2 inte lär få förlängt.
Även kanske Hanzl, beroende på löneanspråk.
Så 2 nya centrar in tror jag inte är omöjligt vi får se faktiskt.
Tror att vi kommer få se en rätt stor rotation på spelare in och ut denna gång i allafall.
Spelare som Erik Andersson och Lundin lär kunna ligga pyrt till oxh jag tror att en av de 2 inte lär få förlängt.
Även kanske Hanzl, beroende på löneanspråk.
Så 2 nya centrar in tror jag inte är omöjligt vi får se faktiskt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kan vi hitta tillbaka ikväll till det så framgångsrika spelet där vi är mer tillbakadragna och kontrar när läge ges och hålla ihop laget? Omöjligt är det inte, men utan Lyytinen blir det svårare. Vår chans är att hitta tillbaka till det spelet. Inte spela för offensivt och gå bort oss framåt och få långt mellan lagdelarna.
Lutar väl åt att JJ står ikväll va? Vinn!
Lutar väl åt att JJ står ikväll va? Vinn!
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Förut spelade vi kanonbra men brände för många lägen, styrde matcherna allt som oftast, nu spelar vi sämre men fortsätter bränna lägen och har sämst effektivitet, klurigt värre.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Funderar bara om vi presterar enligt förväntan eller inte, sett över säsongen hittills. Väger man in allt så tycker inte jag det är så dåligt.
Med det sagt så blir det ju spännande att se vad finnen kan uträtta nästa säsong.
Med det sagt så blir det ju spännande att se vad finnen kan uträtta nästa säsong.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: "Tycker ante hanterat försvarsspelet helt ok, även med alla våra skador."
Tror även att Marklund har en stor del i försvarsspelet att göra såklart. Han lär väl också ryka är känslan, lär bli helfinskt.
Tror även att Marklund har en stor del i försvarsspelet att göra såklart. Han lär väl också ryka är känslan, lär bli helfinskt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tycker ante hanterat försvarsspelet helt ok, även med alla våra skador. Sen blir det tafflig speluppbyggnad och många anfall som raseras redan i uppspelsfas men man kan inte kräva så mycket med den situation som råder på backsidan.
Andra sidan av myntet är att ante Karlsson har en av SHL’s bästa offensiver, på pappret, och vi är SÄMST i hela ligan på att göra mål utifrån antalet avslut som tas på mål. Så den offensiva spelidén är ett fiasko. I min värld blir helhetsbedömningen ”icke godkänt”. Dahlén, Hållander, Wedin och Lander skulle komma tillbaka som stjärnor i SHL men dom har presterat som medelmåttor. Jag utelämnar så klart EP, han levererar riktigt bra. Finns tendenser hos både Dahlén och Hållander, jag tror dom kan höja sig några snäpp men hela timrålaget behöver hitta en stolthet och ett självförtroende igen, det finns överhuvudtaget inte just nu. Oavsett om man är team Ante eller Team Kapanen så ser det ut som att hela laget är i behov av en ”pånyttfödelse”.
Andra sidan av myntet är att ante Karlsson har en av SHL’s bästa offensiver, på pappret, och vi är SÄMST i hela ligan på att göra mål utifrån antalet avslut som tas på mål. Så den offensiva spelidén är ett fiasko. I min värld blir helhetsbedömningen ”icke godkänt”. Dahlén, Hållander, Wedin och Lander skulle komma tillbaka som stjärnor i SHL men dom har presterat som medelmåttor. Jag utelämnar så klart EP, han levererar riktigt bra. Finns tendenser hos både Dahlén och Hållander, jag tror dom kan höja sig några snäpp men hela timrålaget behöver hitta en stolthet och ett självförtroende igen, det finns överhuvudtaget inte just nu. Oavsett om man är team Ante eller Team Kapanen så ser det ut som att hela laget är i behov av en ”pånyttfödelse”.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Ta det inte bokstavligt. Det var en liten överdrift för att poängtera lite. En hyperbol… ungefär som att jag skulle säga:
”Jag har ju sagt till dig 1000 ggr.”
”Jag har ju sagt till dig 1000 ggr.”
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: ”inte fått ut hälften” Vart hade vi legat om laget hade presterat på 100 %? Och är laget verkligen så bra att slåss i absoluta toppen? 🤔
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Själv framhåller jag mig lite ödmjukt i att jag har högsta licensen i soffcoachutbildningen. Kan det mesta om ingenting..
Det finns dock en jag aldrig kommer rå på. Han finns i Modoboken och har aldrig haft ett fel i hela sitt liv.
Det finns dock en jag aldrig kommer rå på. Han finns i Modoboken och har aldrig haft ett fel i hela sitt liv.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Vi är soffcoacher… och många av oss dessutom proffesionella soffcoacher.
Vi har iaf lite hum om saker o ting men visst… du har rätt i att vi inte vet allt o det är väl som det ska vara? För det som sägs i omklädningsrummet ska egentligen stanna där men det läcker ibland o det är väl ofrånkomligt egentligen?
Hursomhelst är vi alla mer eller mindre överens om att det nåt som skaver.
I det här fallet så måste jag lita på Kapanen o styrelsen.
Ante får inte sparken men han kan få sparken… däremot får han inte förlängt kontrakt.
Ante har inte tagit en timeout i rätt tid på flera år men nu mot Örebro… kors i taket, säger jag. Plötsligt händer det. Men varför nu? Varför får han inte spelarna påkopplade till match? Jag är förvånad med tanke på spelarmaterialet. Dom kanske inte vill spela som Ante vill. Kan det vara så enkelt?
Vi har ingen general i båset. Däremot har general Kapanen o styrelsen börjat lessna… eller?!
Äh jag vet inte. Jag ska ladda inför matchen ikväll! Krossa SAIK… det är på tiden nu!
Vi har iaf lite hum om saker o ting men visst… du har rätt i att vi inte vet allt o det är väl som det ska vara? För det som sägs i omklädningsrummet ska egentligen stanna där men det läcker ibland o det är väl ofrånkomligt egentligen?
Hursomhelst är vi alla mer eller mindre överens om att det nåt som skaver.
I det här fallet så måste jag lita på Kapanen o styrelsen.
Ante får inte sparken men han kan få sparken… däremot får han inte förlängt kontrakt.
Ante har inte tagit en timeout i rätt tid på flera år men nu mot Örebro… kors i taket, säger jag. Plötsligt händer det. Men varför nu? Varför får han inte spelarna påkopplade till match? Jag är förvånad med tanke på spelarmaterialet. Dom kanske inte vill spela som Ante vill. Kan det vara så enkelt?
Vi har ingen general i båset. Däremot har general Kapanen o styrelsen börjat lessna… eller?!
Äh jag vet inte. Jag ska ladda inför matchen ikväll! Krossa SAIK… det är på tiden nu!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag skulle säga att det ändå varit lite av Antes styrka att sätta ett tryggt spelsystem, framförallt ett försvarsspel. Det tycker jag han visade det förra säsongen. 3:e minst insläppta mål av alla lag bevisar ändå att det finns nån form av struktur.
Men offensiven har aldrig riktigt tagit fart och med tanke på hur lite vi ändå får ut av våra offensiva hemvändare så är det nog nånstans där Kapanen vill få till en förändring och skruva till det lite ytterliggare.
Men offensiven har aldrig riktigt tagit fart och med tanke på hur lite vi ändå får ut av våra offensiva hemvändare så är det nog nånstans där Kapanen vill få till en förändring och skruva till det lite ytterliggare.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Här är vi ju också liiiite självkritik att ta till oss av. Precis som du säger, det har klagats i flera år över hur spelsystem och bristande sådant sett ut.
Under Freddan var laget så bra så vilken tränare som helst bör fixat det.
I kvalet mot DIF var de så dåliga att vi klarade oss kvar pga det.
Förra säsongen och denna säsong har vi så bra lag att slutspel är givet.
Medantid har vi kvalat oss upp från HA, slagit ut DIF för att hålla oss kvar, tagit oss till kvartsfinal och sånär semi, och nu slåss vi om samma möjlighet.
Dessa år av klagan över spelsystem, kan det finnas någon sanning i att vi helt enkelt inte har speciellt bra koll?
Under Freddan var laget så bra så vilken tränare som helst bör fixat det.
I kvalet mot DIF var de så dåliga att vi klarade oss kvar pga det.
Förra säsongen och denna säsong har vi så bra lag att slutspel är givet.
Medantid har vi kvalat oss upp från HA, slagit ut DIF för att hålla oss kvar, tagit oss till kvartsfinal och sånär semi, och nu slåss vi om samma möjlighet.
Dessa år av klagan över spelsystem, kan det finnas någon sanning i att vi helt enkelt inte har speciellt bra koll?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: I dagens hockeysamhälle så är det snudd på omöjligt att hålla saker hemligt så länge.
Jag tror det snarare skapat ännu mer fokus och spekulationer då Ante och Kapanen fått stå i tid och otid och svara på frågor om hur det blir med tränarlösning till nästa säsong.
Det har ju redan komlit ut att Rönnberg är klar för Schweiz. Ja för säsongen 25/26. Då skall han avverka ännu en säsong av sitt kontrakt med Frölunda. Det känns ju ännu mindre optimalt.
Jag tror det snarare skapat ännu mer fokus och spekulationer då Ante och Kapanen fått stå i tid och otid och svara på frågor om hur det blir med tränarlösning till nästa säsong.
Det har ju redan komlit ut att Rönnberg är klar för Schweiz. Ja för säsongen 25/26. Då skall han avverka ännu en säsong av sitt kontrakt med Frölunda. Det känns ju ännu mindre optimalt.
Sv: Apropå nånting...
Många spekulationer nu.
Men en sak kan vi alla vara överens om… Ante har inte fått ut hälften av vad den här truppen kan. Vems är ansvaret där? Man kan skylla på backskador o annat men spelarna spretar. Vi har klagat i flera år över hur spelsystemet ser ut… eller snarare vilket spelsystem?
Överlev säsongen nu o sen kommer vi att få se ett Timrå som vi aldrig sett på många år… i positiv riktning.
Men en sak kan vi alla vara överens om… Ante har inte fått ut hälften av vad den här truppen kan. Vems är ansvaret där? Man kan skylla på backskador o annat men spelarna spretar. Vi har klagat i flera år över hur spelsystemet ser ut… eller snarare vilket spelsystem?
Överlev säsongen nu o sen kommer vi att få se ett Timrå som vi aldrig sett på många år… i positiv riktning.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Sen kan det mycket väl blivit en höna av en fjäder. Jag tror inte många i laget har problem med Ante som person, snarare tror jag han är väldigt likeable. Men sen kan det uppstå friktion i det taktiska, eller hur Ante ser på saker och ting, vilket kanske inte alltid samspelar med spelarnas syn och det uppstår frustration.
Det har liksom målats upp som att Ante får kicken när han bara inte får förlängt, sen har grejer blivit så enormt uppförstorade.
Det har liksom målats upp som att Ante får kicken när han bara inte får förlängt, sen har grejer blivit så enormt uppförstorade.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Tror tyvärr det "golats" från båda sidor denna gång. Från både Timrå och Jukurits håll alltså.
T
ellan på Hockeysverige har ju spelat med Jokinen och haft Tarvainen som målnvaktstränare, så det finns en god chans att det sipprats från andra sidan viken med.
T
ellan på Hockeysverige har ju spelat med Jokinen och haft Tarvainen som målnvaktstränare, så det finns en god chans att det sipprats från andra sidan viken med.
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Efter lite lyssningar har jag fått en förklaring, tror det kan vara så..
+ 1
Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Blir förvånad som de flesta andra om vi vinner ikväll. Men de har några skador och juniorer borta på JVM vilket ökar våra chanser något.
« Föregående · 2619816 · Nästa »
”För att skingra eventuella funderingar och kanske också för att runda av vår diskussion kring Timrås tränare och dennes framtid så kan jag nu upplysa att det har kommit till min "kännedom" att stora delar av truppen riktat missnöje mot honom. Så var det med den saken. Hade själv fel.”