1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Hmm.. jag som hade för mig att Wedins uppåkning från egen blå resulterade i ett mål?

Nä, för det var ju i Skellefteåmatchen..!! 🫣🫵

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Det var väl Rindell & Hartmann som nätade igår? Wedin blev serverad av Dahlén men bomma.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Jo, där kan jag hålla med! Hjärtat slår några extra slag när han åker i backen! Men jag tycker att han ser starkare ut, så håller han sig hel och ställer in siktet så tror åtminstone jag på en trevlig vår för Wedin!

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Dock så stod väl Anton Wedin för ett klassmål igår. Sedan syns det ju att det finns mer att hämta där. Han behöver tid, javisst. Frågan är bara om han kan nå nivån han hade i Timrå IK, 18-19?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag, och kanske fler, får nog erkänna att man hade för stora förväntningar på våra ”stjärnspelare”. Sämst effektivitet i ligan är riktigt svårt att smälta tycker jag.

Samtidigt är det mycket kvar av serien och vi ligger just nu 6:a i tabellen trots vår offensiv, trots backskadorna, trots turbulensen på ledarsidan. Det är för mig, smått otroligt. Det finns fortfarande hopp om att vi gör en bra säsong av det här, vi har definitivt inte peakat formen ännu.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Mm, det tråkiga är väl att han bränner många lägen likt andra spelare i truppen

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: verkar ju inte bli någon avstängning,så Ante hade rätt där

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
vi har ett bra lag, men de är nåt som e fel

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: " Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig!"

Där är jag extremt orolig, så fort han ramlar ner på isen funderar jag "Jaha, är säsongen över?" Sen kliver han upp, så kan man pusta ut.

Men det syns klart och tydligt att när det väl stämmer så är han våran bästa offensiva spets och kan skapa lägen själv som ingen annan kan.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: när det gäller våra "stjärnspelare" så tycker jag att EP har motsvarat mina förväntningar den här säsongen. Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig! Hållander har varit bra, men får ut lite utav allt sitt slit. Lander, nja. Bitvis så visar han vad han kan. Dahlen, okej. Men alla vet ju att han borde vara minst lika bra som en Elvenes! Hanzl är Hanzl. Il proffezore!

Sv: Apropå nånting...
våra stjärnor har underpresterat hela säsongen
även JJ har svajjat
finns positiva inslag, EA är en av dom
vi har glimrat till ibland*
men de har inte sett bra ut
kommer de se ut så här framöver??
kommer vi lyfta oss rejält??
jaa hm*är tveksam

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ser absolut max 4 lag jag. Med den backsida vi besitter vore det årets bragd att vinna guld. Eller ja, tycker vi saknar rätt mycket för att gå hela vägen, från spelare till tränare.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Gott Nytt år Timråvänner! Fantasin om att stjärnspelarna ska börja leverera stort låter vacker men nu har över halva säsongen gått och handväskorna de bär på verkar bara bli tyngre och tyngre. Jag är skeptisk!

Sv: Apropå nånting...
sargad: Ante tycker inte att det är matchstraff på Lundin, punkt slut.

Ante Karlsson var därför inte alltför missmodig över sitt lags prestation.

– Vi möter Sveriges bästa lag och kunde lika gärna ha vunnit så vi kan inte grina för det, säger han.

Sveriges bästa lag vet jag inte. Men just nu kanske de är det. Fortsätter de spela såhär blir Leksand en allvarlig utmanare om SM-guldet. Som jag ser det finns det en 7-8 lag som kan vinna guldet, inklusive Timrå om vi prickar toppformen och alla stjärnor står rätt. Vi fortsätter att drömma om stordåd under 2024.

Sv: Apropå nånting...
sargad: Gott Nytt År alla Timråvänner!

2024 tar vi nya tag och siktar mot högre höjder. Det blir året när vi får igång våra stjärnspelare som då kommer att leverera stort :)

Sv: Apropå nånting...
Gott ,Nytt År 🎆

Tur att vi har Forsmark 1
Uppladdat:

500x0-screenshot20231231-095956chrome.jpg


Sv: Apropå nånting...
Ny hemmamatch idag och det bör vara helt omöjligt att det inte blir slutsålt. Leksand skulle väl själva kunna fylla SCA ikväll om de bara fick.

Nåt som jag funderar på ibland är vad en fullsatt hemmamatch ungefär genererar för intäkter till klubben. Någon som har ett hum om det eller kan killgissa?

Vad tycker ni om upplevelsen i SCA egentligen? Personligen tycker jag det är fantastiskt när det är spel på isen. Varit förtrollad av känslan i hallen sen -99 då jag såg min första hemmamatch mot Arboga i gamla ishallen.

Dock tycker jag väntan inför och pauserna är jävligt tråkiga. Man pissar kanske, dricker lite bränt kaffe samt nickar åt lite folk man känner. Dock kan jag inte komma på vad man skulle vilja göra under dessa 18 minuter som man ska slå ihjäl innan det blir spel igen. Sen den där bilkön därifrån efteråt.. den har dock blivit bättre. Förr i tiden hann vi lyssna klart på Karlavagnen innan vi kommit ut på E4an.

Sv: Apropå nånting...
JonteD: tack! Skönt att veta att det inte bara är för att man är Brynäsare. Man kan ju lätt bli blind annars :)

Sv: Apropå nånting...
Farsang: Absolut!!!! Enligt mig väldigt stabil o duktig 🏖️🏝️🇺🇿

Sv: Apropå nånting...
Synct: ja han hade behövts i Brynäs ikväll😮‍💨

Sv: Apropå nånting...
Farsang: Ja, han visar stabil allsvensk klass.




Hehe.

Sv: Apropå nånting...
Godkväll på er! Måste bara fråga om jag är Partisk när jag tycker att Lindstein är småkronornas stabilaste back?


Bättre att fråga icke Brynäsare :)

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: Ja Kapanen får nog klippa och klistra om han ska få ihop det med både stark centersida och en lite starkare backsida.

Sv: Apropå nånting...
{10473}: sparar man säg 90 på lundin om det inte förlängs samt får ner hanzl 60 så har vi 150 till ny 2/3 center med samma total kostnad för centersida . Men beror såklart på andra prioriteringar (backar). Om värmehed kan mönstra nästa år ’sprarar’ man lite där. Tycker inte vi har utrymme för en billig chansning på centersidan förutom då som en tredje center.

Sv: Apropå nånting...
Någon som kommer ihåg de fyra mediaskärmar som monterades upp i gamla Timrå Isstadion under mitten av -80-talet (och som har tillgång till bilder)? Det finns säkert någon som postat på FB eller liknande, men jag orkar inte leta.

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: 160 lök har vi nog inte råd med till en 3e center (tror jag) samtidigt som vi då måste ha in en ny 1a center. Hade inte klagat över det dock, att ha kvar både Hanzl och Lander samt ny 1a, men det ser jag som rätt orealistiskt.

Sv: Apropå nånting...
{10473}: tresiffrigt är det nog ingen som spelar för men säg han drar in 230.000 idag så kanske 2-års kontrakt på 160.000 kan funka på ålderns höst. C sidan ser jag som direkt svag nu jmf andra topplag när det gäller djupet. Kan vara värt veta vad man får också då vi annars ska in med en ny andra (eller första beroende på var man ser lander) center samt ev en tredje center (räknar med att antingen ea eller al försvinner).

Sv: Apropå nånting...
{10473}: Fem lakan i böter divingen igår mot Håve för Josh Dickinson. Avdelningen ingen är förvånad.

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: Då ska Hanzl behöva gå ner i lön i tresiffrigt belopp, det har jag svårt att se han acceptera tyvärr. Framförallt när han har varit en toppcenter i flera år i diverse ligor i Europa.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tänker att om man vill uppgrada centersidan är det en bra ide att Hanzl får två år som tredje center? givetvis förutsatt prisnivån är ok men med ett 2 års kontrakt kanske det är möjligt. Sen en ny 1/2 bredvid Lander. Alternativt kanske det är dags for Anton att bli vår Joel och acceptera en roll som 3e center? Om han nu inte studsar tillbaka,

Sv: Apropå nånting...
Vääääldigt skön seger för spelare, ledare, klubb och inte minst fans. Nu får vi hoppas på lite arbetsro.

Tittat på och sammanställt lite stats från SHL oficiella sida..
Först en titt på spelade sekunder per poäng på våra förväntat offensivt vassare pjäser och de som normalt får lite mera tid i PP av våra forwards.
Jonte: 1690
*Hartman: 2679
MPS: 2300
EP: 1296
Wedda: 1936
*Hanzl: 1520
*Lander: 2741
Hålla: 2604
* Spelare som jag tror också bär mer tid i BP vilket inverkar negativt i just denna statistik

Tittar man på GameWinningGoal ser man viktigheten hos Jonte som har 5 GWG och alla övriga i laget har 1 eller 0.

Kollar man backsidan har Forsmark o Sheriffen tydligt bästa stats om man ser över de fyra kategorierna Poäng/Tacklingar/Blockerade skott/+-.

Frågan är hur tillförlitlig all statistik är?
Kan det verkligen stämma att trion Eronen, Wedda o Jonte sammanlagt har 4 tacklingar på hela säsongen?
Då t ex EP har 11...

Högst på tacklingslistan ligger förstås Mieho o Sheriffen följt av, lite överraskande, Rindell och sedan Lander.
Noterbart inom denna kategori är att Ecke Andersson o Boys följer som 5 och 6 trots relativt lite speltid.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Verkligen, Modos förstärkningar är i klass med hur Örebros såg ut under kvartsfinalen förra året

Sv: Apropå nånting...
The great one: Nej och samtidigt har man Eronens nivå i slutspelet i bakhuvudet. Där tycker jag han var riktigt bra,
Så nog finns en extra nivå att hämta.

Vi får se nästa säsong helt enkelt med en ny tränare vad det ger för effekt.

Sv: Apropå nånting...
lyytinen vs rindell,eronen
lyytinen solklart

Sv: Apropå nånting...
Spanskaryttarn: Ska Modo stänga av filmaren Dickinson nu då, som man gjorde med Ingman? 😂
Vi såg ju flera förstärkningar mot oss också, Modo har verkligen satt filmningar i system.

Sv: Apropå nånting...
Timrå IK BÄST i Norrland och modospelare anmäld för solklar diving / förstärkning som gör modosupportrarna helt galna.

Allt är som det ska inför årsskiftet.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Samtidigt spelare ju både Eronen och Hartmann bättre i landslaget än i klubblaget. Det är ju ändå en nivå upp (eller borde vara). Vi får inte ut max av laget ännu.

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ja, men vi har ännu inte fått hit någon. Ser gärna att vi gör det kommande år.

Sv: Apropå nånting...
{10473}: Klart Kapanen har ögonen på HA. Vi skrev ju kontrakt med Bernhardt ett halvår före modo gick upp.
Det finns några spelare där som följs upp såklart.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Svårt att se Rindell motivera en högre lön när han inte blivit ett dugg bättre än i fjol. Tycker han slarvar mer också. Finns några spännande namn i HA helt klart. Hade blivit chockad dock om vi är där och gräver, eftersom vi aldrig plockat in något därifrån förut märkligt nog.

Mora har en hel drös med intressanta unga namn. Brandsegg-Nygård (05a) som förväntas gå väldigt högt i draften är ett namn, ett annat är Ludvig Levinsson (01a) som har tagit stora kliv. Verkar kunna gå som både center och ytter. Dessa är forwards dock.

Roope Lavainen är back dock, 25 år, 91 kg, rightare och finne som ser ut att landa in på över 30 pinnar när säsongen är slut.

Simon Åkerström i Tingsryd skulle kunna vara ett annat fynd. Vet att Kapanen gillar att leta i Finland, men det finns alltid fynd i HA. Varje säsong. Hoppas vi kan gå bägge vägar, istället för enbart österut.

Sv: Apropå nånting...
Fan va skön vinst idag. Grymt jobb av alla tikare på plats hördes som fan genom min ryska fulstream!

Älskar hur Wedda har världens jävla läge i pp 3.e perioden men får inte pucken. Åker sen upp solo å avgör matchen!!
Det här va Molinder seger, dom som vet dom vet }:)

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:Det är väl dock beroende på Rindells löneanspråk. Följer han poängsnittet så ser han ju ut att landa kring 28-30 poäng. Inte helt fy skam ändå. Men det är väl spelet i egen zon som många gånger lämnar en del att önska.

Sv: Apropå nånting...
{10473}: Det här är från samma artikel.

"Sett till att Kapanen själv säger att de försökt locka till sig Eronen sedan september spelade David Bernhardts avancemang med Modo mindre roll – i så fall hade kanske båda backarna fått plats i Timrå IK:s trupp"

alltså var Bernhardt en bonus hela tiden, som dessutom lär ha varitven rätt billig lösning.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Samtidigt förstår jag inte Kapanen där. Hade Modo inte gått upp så hade vi haft Bernhardt istället för Eronen. Så så mycket kan han inte ha velat ha Eronens signatur. För det var ju inte tal om BÅDE Eronen och Bernhardt. Minns att han var väldigt oklar i sina uttalanden vid den tiden.

Sv: Apropå nånting...
{10473}: Jag tycker vi passar på Rindell, även där går det att hitta likvärdig ersättare i typ HA. Hans lägstanivå kan vara skärmmande låg ibland.
Finns ju också en risk att han kommer vilja begära mer än vad han harvi lön nu.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Eronen fick möjligen en smakstart under förra säsongen när han sköt mål på slagga från blå redan i premiären mot Västra Frölunda. Nu har jag usel koll på hans stats, och dessa kanske motiverar denna helt vansinnigt höga lönenivå du pratar om. Men exakt vad i hans spel motiverar den vansinnigt höga lönen?

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ska en toppback in, måste en annan back ut. Om nu inte någon med kontrakt försvinner så handlar det om antingen Lyytinen eller Rindell, vill gärna ha kvar båda då jag är spänd på att se om dom kan lyfta under Jokinen. Rindell är 50/50. Men för den lönen får du ingen toppback, om man tänker på det viset. Går säkert att lösa pengar till en toppgubbe på annat sätt, dock.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Just sånt här klingar väl lite extra illa när man tänker på vad vi får ut och att han vad det verkar tjänar lika mycket som Jonathan Pudas, om inte ännu mer. I allafall om man utgår från info som kommit ut om löner och att man får anta att Eronen ökat sin lön en del.

"Har han varit huvudspåret hela tiden?

– Det har han. Vi ville förlänga redan i september och pratade med agenten redan då. Men han bytte agent mitt upp i allt och sedan behövde jag samla in lite pengar också. Det har skett många händelser i allt det här men till slut hittade vi en bra lösning.

Kontraktet är skrivet över två säsonger."

Att han ville ha Eronen så pass att han behövde jaga in pengar tycker jag som sagt var ett stort misstag.

Sv: Apropå nånting...
Bee: Han har spelat i Liiga hela sin karriär, hans hem. Blir istället en toppback (?) och får en topplön. Vore Inte första finnen som vänder hem tillbaka till Liiga

Sv: Apropå nånting...
{10473}: Unicorns och nybakta bullar. Ja vi vann, inte mer än så. Ser fortfarande bedrövligt ut i uppspelen 5 mot 5, vi har ingen som helst fart i spelet och kan tacka Skellefteå för att de var usla.

« · 2622375 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.