1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614809 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Vi skulle behålla Stenqvist.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Skulle väl snarare vara hur det kom ut. Annars är det ju mäkta märkligt att dippen kom just då.

Om vi ska välja vems bord vi ska lägga det på så måste man nog ha mer konkret info om var och vad som gått fel, än vad jag har. Det kanske du har?

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag påstår att det inte är Antegate som är problemet. Inte Antegate så till vida att det är att det kom ut att han inte får förlängt kontrakt. Det kanske inte är det du menar iofs.
Problemet är ju det bakomliggande som gör att han inte får förlängt.

Sen, kanske man då ska flytta över detta på Antes bord, som tydligen har en spelartrupp som krackelerat helt?

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Antegate framförallt beror det på ja. Till viss del även Lyytinens oturliga långa skada.

Sv: Apropå nånting...
Just nu är känslan att vi vaskade den här säsongen när tränargate briserade. Utan att peka något finger om vems fel det är, eller ens var det gick fel, så är min känsla att hela den vevan tog musten ur en redan skadedrabbad trupp med ryktesvis splittrade viljor. Den beryktade schismen lär ju inte uppkommit exakt här, men innan den mediala cirkus som blev verkade vi ju fixa att leverera, åtminstone tillräckligt att vi tog poäng, och när vi inte gjorde det spelade vi ofta väldigt bra.

Sen kan, återigen, detta i långa loppet vara det korrekta. Men just här och nu har jag svårt att hitta något annat att ta på som gjort att både spel och utstrålning devalverat så sanslöst.
Svacka och skador? Ja, kanske. Men då tror jag ändå svackan uppkom i sviterna av detta.

Känner mig rätt förbannad över det, men vet inte vem jag ska vara förbannad på.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: fast, om det blir 0 pinnar pga att vi kommer till spel med typ 3 backar är det väl knappast Ante & Co som ska hängas för det? Det är väl snarare Kapanen som ska focka sig själv för att han inte lyckats ge laget rimliga förutsättningar att prestera?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag kommer antagligen att spela mot Timrå på oddset matchen för första gången i mitt liv. 2,69 i odds på Frölundavinst känns lockande. Oskarshamn lär ju ännu mer.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: med den sjukstuga vi har nu och den redan svaga backsidan har jag svårt att se hur faan det ska kunna bli annat än 0 pinnar mot Frölunda. Blir det då en förlust mot OINK så kan bara inte Ante och Co få fortsatt förtroende från ledningen.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: dä som hänn, hä hänn

Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Yrkesmännen kollade på hur många gånger vi har vunnit mot dem och skiteri att vi har sjukstuga

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: yrkesmännen på svenskaspel har er som favorit på torsdag. Låter annorlunda här inne

Sv: Apropå nånting...
Dä bar å låt dä rinn lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳
Vi kann bar låt se vad somm hänn??
Uppladdat:

500x0-fbimg1702448059068_0.jpg


Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Bör ju göras en ordentlig riskanalys om man vågar nöta vidare och riskera förlora publik som kan bli betydligt dyrare än att anställa en tränare.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Frågan jag ställer mig. Sitter Ante säkert även om vi förlorar mot Frölunda och Oskarshamn och isf får 9 förlust på de 11 senaste matcherna. Vad tror ni andra? Vet ju att ekonomin gör att det inte är lätt att kicka en tränare, men nog måste man göra något om inte detta löses inom kort?

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja exakt så. Konflikter och grupperingar. Inget som löser sig lätt. Ser Timrå för lätt på detta? Ja, jag tror det. Kan förstöra hela säsongen. Fler sjuka nu lär inte bli några poäng mot Frölunda med en redan skral backsida och 2 till backar sjuka. Kan vi ens gå på 6 backar på torsdag? Väldigt viktig match på lördag mot Oskarshamn. Som det ser ut nu tror jag att vi förlorar den och går närmare och närmare kvar. Är som jag skrivit tidigare väldigt orolig för denna säsong nu. Något måste göras inom kort och ni vet vad jag anser.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Fattar helt ärligt inte denna till synes ohämmade skadeglädje över ett lag som inte berört vår vardag på flera säsonger. För egen del känns det som att vi har tillräckligt med egna bekymmer för att jag ska lägga nåt fokus på hur det går för gamla konkurrenter i lägre serier

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Och ändå var det många som ropade om EP när han värvades: He is back!

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: ..och Löven förlorar, igen 😂😉

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Inget problem för Löven med underläge, de filmar sig snabbt tillbaks in i matchen!

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Precis, och förra säsongen låg vi även 2a när de kom till PP.

Fick vi PP så var de ju garanterat poäng för samtliga som var på isen då.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Poängbästa backen ja. Men han spelades i alla PP mm mm. Han måste ha slagit ngt världsrekord i att skjuta i första täcket.
Han hade träffat en fiskelina om den hade täckt hans skott.
Mycket poäng ska ses mot speltiden.

Sv: Apropå nånting...
Hand upp alla som blev lite lurade när det första man läser på ST online är att Marklund håller i måndagspasset, assisterad av Molinder och Madsen.
Wow är det något på G liksom eller vaddå? Nej det visar sig att Ante är hemma med en feberförkylning. Ser fram emot att höra vad Marklund svarar Lidén sen när han ska fråga varför det ser likadant ut som förra året den här tiden

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Kapanen skrev väl 2 års med Rindell

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ja, han gjorde mest poäng av backarna, i +/- var han tredje efter Didde och Erixon. Märkligt att man inte ville ge honom kontrakt, vet inte om Rindell förnyade då eller om det löpte även i år.

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Jo han var ofta en av backarna vi var missnöjda med men han var faktiskt poängbästa backen. Mig veterligt fick han inget kontraktsförslag av Kapanen
Hans defensiv var väl i klass med den Rindell visar upp i år men i slutspelet lyfte hans sig rätt bra. Känns som ett återkommande tema just nu, dvs vi har för låg lägsta nivå både som lag men även individuellt bland spelarna. Går alla runt och "sparar sig" till slutspelet eller? Ja menar tänkt om vi här inne skulle sluta skriva arga inlägg här på forumet i väntan på slutspel... hur skulle det se ut ;-)

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Bästa back!?
Verkligen inte!
Han blev totalt dissad och inte minst i detta forum!

Sv: Apropå nånting...
Någon som kommer ihåg om vår bästa back förra säsongen (poängmässigt) Jakob Stenqvist lämnade självmant eller inte fick förlängt?

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Om de gör en stor fet jävla banderoll där det står "AVGÅ ALLA" så ska jag sponsra en fem hunka

Sv: Apropå nånting...
RÖTTERNA BLIR STARKA NÄR DET BLÅSER!

Tack för era bidrag, vi är redan uppe i drygt 5000:-

Nu vänder vi det här tillsammans.

Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9

Märk betalningen med ”VSTIFO”
Uppladdat:

500x0-insamling-5k-15k.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Då det är mycket spekulationer nu så skulle det vara intressant att lyfta på locket på grytan Timrå och se vad som kommer ut.

Sv: Apropå nånting...
jhnd91: Kloka ord !

Sv: Apropå nånting...
Stryparn: Jag skulle vilja se jättebanderoller som tydligt markerar det vi supportrar ser som skillnad just nu mellan oss och laget. Vi ska naturligtvis inte bojkotta, det är ju helt kontraproduktivt. Helst skulle arenan fyllas med 100% kravställare och banderoller i stil med "Timrå IK i med och motgång-en självklarhet för oss supportrar. Hur är det för er som representerar klubben?"

Eller nåt. Går naturligtvis att formulera betydligt mer slagfärdigt än så men ni fattar

Sv: Apropå nånting...
Hedlunn ha dä int lätt!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240112120434facebook.jpg


Sv: Apropå nånting...
VÅG såg lage för fan!!!
Behannla int rabbuslingarna som glas!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240112120017facebook.jpg


Sv: Apropå nånting...
Timrå IK har ju hamnat i en jädra sits där man:
1) Kanske känner att man kört fast lite med Ante och behöver en annan typ av coach.
2) Har spelare i laget som inte vill att Ante ska fortsätta, annars lämnar de laget.

Här valde föreningen att söka en ny tränare. Samtidigt:
3) De spelare som inte vill att Ante ska fortsätta spelar ju som skit just nu och verkar ju inte brinna för klubben. Så beslutet som togs har inte bidragit, ännu, i positiv riktning.

En ganska prekär situation där man i slutändan kanske ändå måste göra sig av med/blir av med spelare som man från början ville behålla men som ändå väljer att lämna eller visar upp så dålig karaktär nu att man inte vill/kan behålla dem.

Hur fan kunde vi hamna här?

Sv: Apropå nånting...
Jag vill se banderollen VI ÄLSKAR TIMRÅ runt hela jävla hallen och ett väldigt liv.

Många hårda ord här inne och det ser ju bedrövligt ut - själv tycker jag det är läge att låta Ante gå redan nu - men laget måste stöttas. Spelarna ska känna fansens stöd även i motgång - Vi är väl inte alla ett gäng medgångssupporters?

Sv: Apropå nånting...
jhnd91: nu är jag inte hemma, så det blir TVn. Men jag kommer att sitta där och svära, jubla förbanna alla hockeygudar och tacka vår herre och det lilla Jesusbarnet! Har jag hängt med Timrå sedan -72 i med och mestadels motgång, så inte ger jag upp nu!!!

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Jag vill se en banderoll med......Nu får det vara nog. Ge allt i alla lägen eller halvera lönen.

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Ja en sådan banderoll vill jag se.

Sv: Apropå nånting...
Jag har haft en groende obehagskänsla i magen sedan jag började uppfatta den nya strategin som att vi ska göra om lite väl mycket. Storleken på Timrå IK gör att resultaten och framförallt utvecklingen senaste åren varit oerhört imponerande. Det har byggt på vad jag hört spelare i laget kalla Timrå-andan. Nu går vi all-in i en annan riktning. Lite som när Linkan började värva dyrt.

Min erfarenhet från arbetsliv är att en fungerande strategi ska vidareutvecklas inte omkullkastas. Därför vill jag verkligen slå ett slag för några saker.
1. Alla som kan till SCA imorgon
2. In med en extern samtalspart, det är människor och skav går att hantera om dialogen kan komma igång
3. Stå upp för Ante
4. Stå upp för laget, framförallt våra "hjältar". Hade jag varit Dahlén som gjort så mycket och givit så oerhört mycket till vår förening hade jag blivit oerhört besviken på tongångarna mot honom. Han har inte sin bästa säsong, han är inte McDavid på skridskorna, han har inte EP40 skott, men han har ett jävla klubbhjärta som jag känner håller på att förloras.

Kortfattat är jag nu rädd för att vi går in i en medeltid där klubbhjärtat försvinner för att det helt enkelt inte värderas. Jag håller helt med om att prestationer inte varit i linje med förväntan och lönekuvert men jag vet också att tillexempel min personal gör ett så oerhört mycket bättre jobb när vi accepterar och lär oss av att vi alltid kommer göra misstag bara försöka undvika att göra dem många gånger. Jag är dessutom den som tjänar absolut bäst på min arbetsplats men jag är ändå oerhört svag i flera områden som jag borde lösa bättre. Konsekvensen där är att jag har andra som är jävligt starka på dessa områden som täcker upp så att jag kan utöva mina styrkor.

Jag vill ha tillbaka Timrå-andan, vinner vi guld med finska landslaget kommer ändå inte glädjas på samma sätt som när vi pissade på Djurgården i kvalet, eller vände mot Karlskrona efter Dahléns uppvisning.

Timrå-andan gubbs. Timrå-andan.

Edit: Vad är det för sköna supporters som tar sig till SCA match efter match för att skrika på spelarna om hur dåliga de är? Är det någon som någonsin upplevt att de presterat bättre (som inte lider av psykisk ohälsa) för att någon skäller på dem eller är det kanske snarare så att det antingen låser sig eller att man bli mer likgiltig?

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Hade varit fint med en banderoll där vi påminner om orden som myntades för några år sedan: "Den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta". Som en påminnelse till de på isen om vad som bör förväntas av ens inställning när man ställer sig på isen redo att representera laget.

Sv: Apropå nånting...
jhnd91: Som sagt en blick betyder mer än 1000 ord. Angående Antes blick igår och de senaste matcherna.

Håller med alla till arenan!

Sv: Apropå nånting...
Btw, wäcksjöprodukten EP gjorde 2+2 poäng inatt, han hade behövts nu.

Sv: Apropå nånting...
jhnd91: Jo en sak: min psykiska hälsa =P

Nu bor jag inte i närheten så det är inte aktuellt ändå men jag förstår din synpunkt.

Sv: Apropå nånting...
Hoppas det kommer något besked under dagen, det är som sagt inte hållbart längre och så håglöst det ser ut nu såg det inte ut förra året, hur mycket man än försöker greppa tag i eventuella tröster om att det här är "normalt".

En annan spaning som vissa skrev igår, om att stanna hemma och bojkotta matchen imorgon. Jag förstår varför man hamnar i sådana tankebanor givet att laget ser ut att strunta i fansen, helt ärligt. Men kom igen, för 9 år sedan låg vi sist i HA och krisen var total. Vi har väl inte blivit bortskämda? Gå på matchen och skrik er hes istället, bojkottning gör precis ingenting bättre.

Sv: Apropå nånting...
Inga direkt muntra kommentarer från Karlstatösera angående Brattströms intåg i laget: 🤭😅

"Brattström har varit en katastrof i HV, i stort sett kastat in pucken i egen kasse, inte stoppat badbollar. Det här känns inte alls bra.... Men det kanske ser helt annorlunda ut att spela bakom ett försvar som håller ihop. Vi får hoppas på ett mirakel."

Sv: Apropå nånting...
denna säsong e körd

Sv: Apropå nånting...
Elias ångar på over there, kul.
Orkar inte fortsätta deppa idag så nu lyfter jag positiva bitar i stället. Oppong klar för lån för Giffers.

Sv: Apropå nånting...
Bee: Nu får du köra full on Silas och späka dig själv resten av kvällen

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag suger åt mig all jinx-energi så att ingen annan gör det av misstag.

Som en sån där katolsk syndätare.

« · 2631129 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.