Apropå nånting...
« Föregående · 2515834 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: just Valtteri Puustinen spelar ju med Filip Hållander. Borde finnas på radarn.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Han satt iaf ofta med Kimmo på Timrås hemmamatcher men just nu lär säkert han å Jukka scouta många spelare till timrås lagbygge 23/24
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Kapanens son som är riktigt bra och spelade i JVM vore ju drömmen att få hit ;)
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Tur man inte är från Växjö, för då har man inte haft nått hockeylag att hålla på.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{9566}: bäst idag när Rosen ligger och filmar och Frölunda fansen sjunger "köp en ny, köp en ny".
+ 12
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Det är man visst, och det har man visst.
Har hållt på Timrå sen jag var 8-9 år och det är fortfarande laget som upptar hela hjärtat.
Däremot är jag inte hundra objektiv angående Lakers, men tycker dom får oförtjänt mycket skit.
Definitivt det av kvarvarande lag som spelar renast hockey. Inga jävla ryggsäckar eller tramsiga förstärkningar.
Men då kommer kommundopingen upp, men lag som Leksand och Skellefteå får bra mycket mer stöd än vad Växjö får.
Och som timråit är det farligt nära med det där med stenar i glashus.
Har hållt på Timrå sen jag var 8-9 år och det är fortfarande laget som upptar hela hjärtat.
Däremot är jag inte hundra objektiv angående Lakers, men tycker dom får oförtjänt mycket skit.
Definitivt det av kvarvarande lag som spelar renast hockey. Inga jävla ryggsäckar eller tramsiga förstärkningar.
Men då kommer kommundopingen upp, men lag som Leksand och Skellefteå får bra mycket mer stöd än vad Växjö får.
Och som timråit är det farligt nära med det där med stenar i glashus.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Ett forum är till för alla kommentarer, du tycker så och jag tycker så. Olikheter är bra.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Så korkat av Folin att riskera en femma i det läget.
Lika korkat att påstå det är en filmning.
Inget med moral att göra. Ren dumhet.
Lika korkat att påstå det är en filmning.
Inget med moral att göra. Ren dumhet.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Mm nu fick jag en uppenbarelse, att Örebro vinner SM guld, och Timrå var det lag som gav dem mest motstånd på vägen
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:
Skulle det vara något positivt i så fall? Var ju exakt så med MoDo 2007. Blev du gladare av det?
Skulle det vara något positivt i så fall? Var ju exakt så med MoDo 2007. Blev du gladare av det?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nej tolkar jag Kulltorp så är det just det han är ute efter. Tyckte mig snarare tolka lite bitterhet i hans inlägg och att det var en reflektion över att vi varit med om det förut och JA det svider ju egentligen ännu mer när man åker ut på det sättet.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Har dock svårt att se att VF ska rubba Plastsjö över 7 matcher. Tveksamt om ens SAIK kan det i år. Plastsjö vann väl serien och därmed även fördel av hemmaplan.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: så är det tyvärr , men hade HC Plast vunnit idag så hade all spänning i serien varit slut
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Andersson: sett till säsongen i stort bör det ju bli Plast vs Sheleftyou i finalen men nu ska det bli intressant att se vad Blötröven och Surgårn kan bjuda på. Vinnaren i den serien spelar i SHL nästa säsong kanske?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag tror att vinnaren av löven och Djurgården spelar i SHL nästa år. Mycket spännande. Eller kan Modo resa sig och äntligen gå upp? Vi får se
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Modoiterna hoppas att DIF och löven ska göra slut på varandra inför finalen så det lag som går vidare inte orkar. Jag tror det blir tvärtom, det laget som går vidare är så taggade att dom går hela vägen. Modo i sin tur möter ett otroligt ”snällt” Mora, det tacklas överhuvudtaget inte i den matchserien. Det passar Modo FÖR bra, dom kommer gå vidare enkelt och sen tyvärr bli chockade i finalen. Går DIF vidare så tror jag Modo har en viss chans, går löven vidare så är Modo rökta.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: jag tror tyvärr Rahimi och Americanos lär jaga huvuden ända upp till SHL.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Bernhardts insats igår? Femstjärnig. Passet han gör till 4-2 målet det är heeelt jävla sjukt. Bernhardt kommer vara en jävligt bra värvning, när han är påkopplad så är han otroligt bra.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jag är lite ambivalent vilka jag vill ha upp. Modo pga derbyna och publikfester. Men vill å andra sidan gärna att de fortsätter i allsvenskan i många år till :) Björklöven blir halvderbyn och korta resor, men gillar inte löven som lag alls. Djurgården gillar jag inte heller mycket och vill inte att de ska gå upp direkt. Men om de går upp kan jag gå ofta och se matcher i Stockholm (bara 2 ggr per år iofs). Så vet inte vilka jag ska hålla på faktiskt.
Håller med dit Tikarn tror Bernhardt kan göra succe i Timrå. Därför hoppas jag att Modo inte går upp lite extra ;)
Håller med dit Tikarn tror Bernhardt kan göra succe i Timrå. Därför hoppas jag att Modo inte går upp lite extra ;)
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Tikarn97:
Det är inget medvetet pass utan han säger själv i modos eftersnack att det var en rensning då vi vade varit inne länge i egenzon, sedan kom Aagaard perfekt på pucken.
Det är inget medvetet pass utan han säger själv i modos eftersnack att det var en rensning då vi vade varit inne länge i egenzon, sedan kom Aagaard perfekt på pucken.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Harald före match (om Björklöven): "- Björklöven har varit i tre raka finaler och man vill nog gärna spela en fjärde."
Spännande analys där. Alltså tror han att Löven kommer lägga sig 🙈😆😅
Spännande analys där. Alltså tror han att Löven kommer lägga sig 🙈😆😅
+ 2
Sv: Apropå nånting...
En solklar avstängning i efterhand på Psykfall-Weigel? Extremt hård och full slashing i knävecket. Inte något man kan kalla ett litet tjuvnyp direkt.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Synct: Det här är bara början, kommer att bli många skador innan denna serie är över.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Underbart för en neutral åskådare! Eller neutral, jag vill se Löven och Modo i final.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Synct: Han är bra på att vara irriterande och spela lagom fult. Kommer ihåg när vi mötte AIK och han lyckades slänga sig själv in i sargen i varenda närkontakt och fixa utvisning.
En spelare som alla motståndare hatar.
En spelare som alla motståndare hatar.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Synct: man ser ju direkt att det här är ”finalen”. 4-1 till löven kommer den här matchserien att sluta.
Sv: Apropå nånting...
{297}: bara att gratulera Löven till shl-platsen när orakel-Olle har uttalat sig.
Moraliska finalen my ass.
Moraliska finalen my ass.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: fattar inte heller hur Modo ska stå upp i det fysiska spelet mot löven. Dom hade smärre problem med AIK och löven är ju AIK på steroider plus en vass offensiv.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Modos hopp är nog att den här serien går till 7 matcher, det kan nog bli en skada eller fem för vinnaren dessutom.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9233}: Det var inte meningen att såra dina känslor Todd, jag skriver bara vad jag tror. Men ja du kan lägga in en tusing på löven på oddset redan nu.
+ 2
« Föregående · 2515834 · Nästa »
AHL - samtliga med 70,000$ i lön per år.
Samuel Fagemo 50m, 30p
Lauri Pajuniemi 63m 36p
Valtteri Puustinen 66m 53p
Markus Nurmi 48m 24p
Liiga
Joni Ikonen (c) 56m 33p
Markus Oden 40m 16p (talang)
Kasper Puutio (d) 48m 11p (talang)
Hockeyallsvenskan
Jonathan Lekkerimäkki 29m 9p (talang)
HockeyEttan.
Emil Lindblom 34m 57p (try-out)
Just AHL-spelarna behöver absolut inte vara så dyra då dessa bara hovar in under miljonen per år där borta. Många kommer nog ändå få förnyat och kanske ges möjlighet till NHL. Men de flesta vill väl gå vidare därifrån och spela i Europa kanske.
Liiga-spelarna är enbart unga lovande spelare där jag tror det finns en skitstor uppsida hos. Ikonen går från klarhet till klarhet trots att han inte får jättemycket minuter per match! Duktig som fan!
Oden är spännande! Gjorde slarvsylta av Kärpät senast på några få minuter bara. Råtalang!
Puutio är en favorit jag har. Gillar den backtypen. Snabb, bra teknik, rätt stark, bra passningsspel. Talang där å.
I HA har jag inte alls bra koll på. Vancouver vill ta Lekkerimäkki till en klubb som ger honom mer minuter. Varför inte hos oss? Eller jag vet inte.
Emil Lindblom snackades det väl härinne om att han kanske ska testa hos oss framöver. Det känns jättespännande!