Apropå nånting...
« Föregående · 2516372 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Tyvärr tror jag Rahimi spelar nästa match. Det ökar Djurgårdens chanser drastiskt.
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Är det ens spelbart med ett matchstraff på Rahimi i nån match i semifinalspelet mot DIF?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Alltså vad jag förstår enligt Elitp. så har Bernarth kontrakt 22/23, sitter han på ett hemligt kontrakt också eller är de inte bara muntligt överens.
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Han har ett SHL-kontrakt med Modo. Men spelar inte Modo i SHL i höst så gäller det inte.
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Jo det står så på Elite Prospect. Men av nån anledning har det blivi fel info där bara.
Som det står i artikeln och hans agent bekräftar så har han ett gällande kontrakt med Modo om de går upp.
Som det står i artikeln och hans agent bekräftar så har han ett gällande kontrakt med Modo om de går upp.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik:
Det kan vara så att man gjorde precis samma som t.ex Lööke har med Vasa.
Han har två separata kontrakt påskrivna, ett som gäller för detta året i HA sedan ett separat kontrakt som gäller för SHL och nästa år. Det kontraktet går ju inte att hedra från Modos sida ifall man inte spelar i SHL så därför bryts det med automatik.
Gissar att Elit Prospects hämtar info från officiella källor och där finns bara HA kontraktet som gäller över denna säsong som källa.
Tror Woods har samma upplägg med sitt kontrakt, spelar vi i SHL tillhör han oss, går vi inte upp är det SAIK han kommer representera.
Förstår fortfarande inte varför vissa spekulerar i att han ska vara fri att gå från Modo ifall vi går upp. Alla inblandade parter har ju bekräftat att så är fallet och de som sett kontrakten borde ju veta.
Det kan vara så att man gjorde precis samma som t.ex Lööke har med Vasa.
Han har två separata kontrakt påskrivna, ett som gäller för detta året i HA sedan ett separat kontrakt som gäller för SHL och nästa år. Det kontraktet går ju inte att hedra från Modos sida ifall man inte spelar i SHL så därför bryts det med automatik.
Gissar att Elit Prospects hämtar info från officiella källor och där finns bara HA kontraktet som gäller över denna säsong som källa.
Tror Woods har samma upplägg med sitt kontrakt, spelar vi i SHL tillhör han oss, går vi inte upp är det SAIK han kommer representera.
Förstår fortfarande inte varför vissa spekulerar i att han ska vara fri att gå från Modo ifall vi går upp. Alla inblandade parter har ju bekräftat att så är fallet och de som sett kontrakten borde ju veta.
Sv: Apropå nånting...
Rytter: I dagens samhälle så verkar folk avfärda alla former av uppgifter som inte stämmer överrens med deras egna önskemål. Om så Bernie själv går ut och säger att han har gällande kontrakt med Modo om de går upp så kommer det säkert dyka upp nån som säger "står inte så på eliteprospect" eller "ja men det måste ju gå att lösa". Jag har i a f förlikat mig med att OM ni går upp så spelar han inte för Timrå.
Tråkigt i s f men jag tror inte Kapanen står med byxorna runt fotlederna om så sker.
Själv kommer jag att avfärda alla former av information som säger att Kinnvall är klar.
Och ser jag honom i röd vit tröja i mitten på September så kommer jag avfärda det som en optisk illusion, alternativt nåt jävla AI genererat fejk
Tråkigt i s f men jag tror inte Kapanen står med byxorna runt fotlederna om så sker.
Själv kommer jag att avfärda alla former av information som säger att Kinnvall är klar.
Och ser jag honom i röd vit tröja i mitten på September så kommer jag avfärda det som en optisk illusion, alternativt nåt jävla AI genererat fejk
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Hade vi blivit utsatta för detta mot Plastbro hade vi blivit skogstokiga. Ingen utvisning men anmäld i efterhand.
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Modo suktar efter spel i SHL och i vanlig ordning vallfärdar publiken till arenan. Eller nåt?
Ikväll väntas knappt femtusen pers dyka upp. Var i helvete håller resten av lagets s.k "supportrar" hus? Kom inte och tala om hur mycket stan "behöver" ett lag i landets högsta hockeyserie, inte när det ser ut såhär. Nåt skevt snack om att det "bara" är Mora man möter och att det inte är final än håller bara inte, jag är ledsen. Lite känslan att dyker man inte upp nu så kvittar det om man gör det sen heller. Sånt här gör mig så jävla förbannad!
Ikväll väntas knappt femtusen pers dyka upp. Var i helvete håller resten av lagets s.k "supportrar" hus? Kom inte och tala om hur mycket stan "behöver" ett lag i landets högsta hockeyserie, inte när det ser ut såhär. Nåt skevt snack om att det "bara" är Mora man möter och att det inte är final än håller bara inte, jag är ledsen. Lite känslan att dyker man inte upp nu så kvittar det om man gör det sen heller. Sånt här gör mig så jävla förbannad!
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Helt sjukt att alla domare missar den, puckbärande spelare och allt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Jag tycker inte det där var något särskilt allvarligt. En helt vanlig slashing mot benen, inte värre än den på handleden (var det pääjärvi?) som de släppte mot oss.
Sen ser allt illa ut i slowmotion när man inte kan bedöma kraft.
Sen ser allt illa ut i slowmotion när man inte kan bedöma kraft.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: då har ju ändå modos snitt legat nånstans runt 3200 många år, denna säsong är man ändå över 4000. Sen kanske mikrofonerna inte är så nära klacken men det enda man hör från övik är trumman. Ingen sång direkt.
Det är verkligen en förbannelse att bli kvar i HA, vi hade inte så bra snitt heller innan Dahlén kom hem. Man kan förstå att det är svårt att locka marginalpublik till hemmamatch mot Tingsryd. Sen är ju övik en ganska liten stad också som är på nedåtgående i många avseenden, det är inte helt oviktigt i sammanhanget.
Det är verkligen en förbannelse att bli kvar i HA, vi hade inte så bra snitt heller innan Dahlén kom hem. Man kan förstå att det är svårt att locka marginalpublik till hemmamatch mot Tingsryd. Sen är ju övik en ganska liten stad också som är på nedåtgående i många avseenden, det är inte helt oviktigt i sammanhanget.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Det är ju i slowmotion man verkligen ser att han tar i med båda händerna likt ett yxhugg, inget litet rapp det handlar om utan ansats.Det är ingen vanlig "spelförstörande" slashing det är ett fult hugg i knävecket med ett syfte, att skada en spelare. Så ser jag på det iaf.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Ja men Vejdemo bedömde nog den som rätt kraftig ändå eftersom han fick halta av isen. Fast om man håller på det andra laget tycker man väl bara att Vejdemo filmar/förstärker.
Sv: Apropå nånting...
Och att tillägga, inte nog med det så drar han ju med han på en solklar tripping på vägen ner, kanske t.o.m kan klassas som slewfoot. Han låser fast benet bakom hans helt med mening.
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag skulle bli väldigt glad om Weigel blir avstängd från hockey för evigt, vidrig typ. Jag tycker bara inte att det är något som ska anmälas.
Vejdemo filmade inte, fick ont men spelade vidare. Jag hade till och med kunnat köpa en 5+GM på den. Men anmälan och avstängning för den där är bara fånigt när man samtidigt inte anmäler alla huvudtacklingar. Det hade inte inträffat om inte DIF kontrollerat SIF.
Vejdemo filmade inte, fick ont men spelade vidare. Jag hade till och med kunnat köpa en 5+GM på den. Men anmälan och avstängning för den där är bara fånigt när man samtidigt inte anmäler alla huvudtacklingar. Det hade inte inträffat om inte DIF kontrollerat SIF.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Det blir en låååååååååååååååång väntan fram till nästa säsong.
Det är alldeles tydligt det.
Det är alldeles tydligt det.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Bara DIF missar gå upp och Växjö missar SM-guldet så blir det bra de här
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: jävligt intressant situation!
Slashing mot en oskyddad kroppsdel och en Slewfoot som tenderar att riskera knäskada med då den kommer ganska högt på foten på DIF spelaren.
Vilket jävla smuts från burkölsspelaren.
Men AIK’s tränare blev kölhalad för uppvigling.
Slashing mot en oskyddad kroppsdel och en Slewfoot som tenderar att riskera knäskada med då den kommer ganska högt på foten på DIF spelaren.
Vilket jävla smuts från burkölsspelaren.
Men AIK’s tränare blev kölhalad för uppvigling.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Lägger den härinne med, ingen Kinnvall vad det verkar. Långt gångna förhandligar med Brynäs enligt Silly surr på Aftonbladet.
"Även Johannes Kinnvall, som haft en tuff säsong, men som för bara några år sedan skickade in 40 poäng i SHL från sin backposition, ligger i långt gångna förhandlingar."
"Även Johannes Kinnvall, som haft en tuff säsong, men som för bara några år sedan skickade in 40 poäng i SHL från sin backposition, ligger i långt gångna förhandlingar."
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Undrar om Kapanen avstod pga skadehistoriken då? Eller att Kinnvall kände plikt att stanna kvar denna gången?
Hoppas Kapanen har nått annat roligt på g nu istället då. 👍
Hoppas Kapanen har nått annat roligt på g nu istället då. 👍
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Alltså att Kinnvall ens skulle vara aktuell var väl bara för höken skrev ”drömvärvningen” och hade något 1+1 utlägg i sin artikel om Timrås silly?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: ja var fasen är slutspelsvibben i övik? Det låter som, och ser ut som, en match i serielunken omgång 20.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Var från nån annan media med som det stod vi visat nån form av lite intresse för Kinnvall., Innan Höken skrev det där. Kan ha varit Aftonbladet även där. Litar dock inte lika mycket på den tidningen..
Sv: Apropå nånting...
Hela bortastå är fullt i Örebro av Skellefteå fans.
När Örebro spelar borta är dom 8 st Örebroare på plats.
Är det inte lika långt emellan? Vilket skämt till supportrar. Plast plast plast…
När Örebro spelar borta är dom 8 st Örebroare på plats.
Är det inte lika långt emellan? Vilket skämt till supportrar. Plast plast plast…
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Men HUR kan ett lag ha så sjukt mycket flyt med studsar som gynnar det egna laget??
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Örebro fortsätter med sina styrningar framför mål, verkar funka även mot Skellefteå
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Fast troligen bor det mer gamla skeleftebor och runt Skellefteå på bättre avstånd till Örebro än närkingar i V-botten.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Haha Skellefte ä så kass!!
Dä ha ju inge tempo!
Vi had flått Skellefte i 4 raka 💪💪💪
Dä ha ju inge tempo!
Vi had flått Skellefte i 4 raka 💪💪💪
+ 6
Sv: Apropå nånting...
bök,stök, kamp,rakt mot kassen,
kasta in puckar
domarn är med oxå
verkar funka
kasta in puckar
domarn är med oxå
verkar funka
+ 1
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Ja puckuslingen ska ju in å dä räck mä å skjut högt å dänn gå in 💪
Sv: Apropå nånting...
{297}: Hoppas att vi tar hit Juolevi ja. Har velat ha hit honom länge. Då blir vi ännu mer att räkna med. Gärna både Juolevi och Bernhardt dom ersättare för Eronen ocj Stenqvist
+ 4
« Föregående · 2516372 · Nästa »
Tror Kapanen helst värvar Bernie till rätt hyffsad peng med bang for the buck potential i så fall, om inte Modo går upp vill säga.