1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: övik idag och övik för 16 år sedan (var väl då dom vann guld och den negativa spiralen påbörjades) är två väsensskilda varelser. Jag tror den där ”derbybesten” är död och begraven men jag har gärna fel. För mig spelar det inte så stor roll om dom på bortastå har vitröda tröjor eller gröngula, så länge det inte ekar tomt som när vi spelar mot Örebro.

Jag tror Timrå - Modo är närmare SAIK - löven och att Modo - löven numera är det Timrå - Modo en gång var. Jag kanske har dåligt minne men jag tycker inte våra möten med Modo i allsvenskan ens kom i närheten av stämningen som rådde för 16 år sedan. Aldrig ens nära.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Tycker tiden i HA och mötena mot Modo visat att det är mycket känslor. Jonte har ju uttryckt hur gärna han slår och "hatar" Modo.

Sv: Apropå nånting...
Modano: det bästa är att DIF åker mot Löven och vi får en ren Norrlands final, dels kanske det borde vara Lövens tur iom den inställda coronasäsongen då de förmodligen vunnit mot Modo och senare även Oink sen mötte dom ett övermäktigt Timrå och Håve (otur) men slår dom DIF är vägen öppen likaså för Modo. Går DIF upp tror jag det blir sämre för oss för dom kan bli ett NHL lag direkt medans både Löven och Modo måste genomgå både första+andra svåra säsongen innan dom blir att räkna med. Andra säsongen hade vi hemvändandarna annars vete fan hur det gått ;)

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:

Hoppas att det blir MoDo i så fall. Unnar dem det. Löven är ena trista hockeymördare. Håller med folket i Ö-vik om det. Ser gärna MoDo vs DIF i HA-finalen.

Sv: Apropå nånting...
{297}:

Timrå och MoDo ska inte mötas i HA. Då blir det mer som Timrå och Sundsvall för typ 25 år sedan. Det vill man inte så gärna ha tillbaka. Den närmaste framtiden får utvisa huruvida det blir till hösten och i bästa fall hittar vi tillbaka till derbystämningen från förr. Tror att hela Ö-vik längtar efter den.

Sv: Apropå nånting...
Någon som vet vart och om man kan se J 20 idag? Är det bara stats swehockey som gäller?


Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Sundsvalls Tidning visar oxå.

Sv: Apropå nånting...
eltifoso:

Tack snälla men tänker inte skaffa premium bara för att se J20.

Är redan medlem på nästan alla sportsajter haha

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Ingår Dala tidningar i Bonnier? Vet att Sundsvalls Tidning gör det och man kan se hockeyn där. 👍

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Falukuriren och Dalademokraten gör det.

Sv: Apropå nånting...
Marodören: så du vill se det där jävla råttansiktet åka runt och slasha och flina mot oss till hösten då?

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Om du är abonnent på Falu Kuriren eller Dalarnas Tidningar i allmänhet så kan du logga in på ST med ditt användarnamn och lösenord

Sv: Apropå nånting...
Steffe:

Fast det är jag inte heller, har bara konto på viasat och C more, dyrt ändå ;)

Sv: Apropå nånting...
pp nu!

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: ja i mitt nästa liv ska jag bli mediemogul. Verkar rätt lönsamt

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: OJs rush enda farliga i PP. Märks att det är J20 då 2 leksingar gick bort sig så högt upp trots att de spelade boxplay

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Synd att han inte fick sätta den :p

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: hoppas vi kommer tillrätta med PP spelet bara

Sv: Apropå nånting...
IFB eller Djurgården går upp, är min känsla. Han Östlund i Dif är riktigt bra👍

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: 1-0 Läxand.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74:

Nöjer mig med C More. Såg tidigare fotboll och hockey på hesgoal.com i mobilen. Snacka om att det nu har blivit ett lyft :)

Men nu blir inga fler abonnemang. Följer kommentarerna på forumet idag. Får vara mitt livescore det.

Sv: Apropå nånting...
Tar man inte betalt på alla PP man har så svider det i baken. 0-1 med 50 sek kvar av perioden

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Hur ser det ut spelmässigt?

Sv: Apropå nånting...
2 matcher var fick dom för på åkningen och spearingen

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: Jämn match. Tycker Timrå ser lite nervösa ut.
0-2 nyss när Timråspelare har kanonläge sen spelvändning där Timrå faller ner alldeles för långt.
Nu nära 0-3 , felaktigt bortdömd. Hög klubba men det är en Timråklubba. :-)
Det kan vara vår väg in i matchen.
Men jämn match där Leksand tagit över. Leksand sätter lägena. Inte Timrå.
Leksand är starka framför eget mål.

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: Leksand för hela slanten. Skulle varit 3-0 lif men döms bort för highstick dock var det en tik klubba

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kan man se Dala-Demokraten så ser man ST på samma inlogg

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: jag blev tvungen att göra annat men spelmässigt kändes det som Timrå förde men att Leksand var vassare.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Skumt, det känns som att varje gång Timråspelarna ska skjuta så studsar pucken iväg. När de slår en fin avgörande passning så missas mottagningen.
Men det kanske är därför det kallas juniorhockey. Men lite irriterande är det att se.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: känns väldigt valpigt stundtals. Speciellt i hur man går bort sig i markeringar

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Är det nåt i Timrås spelsystem som gör att det svårt att komma in i zon. Tycker det liknar a laget. Oftast ser det ut som det inte är nån tanke bakom hur man försöker ta sig i zon.

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: precis som A-laget då m a o

Sv: Apropå nånting...
Nån som kan eller vill snarare … lägga ut vad AB skriver om de bästa tifona i SHL.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Såklart det är valpigt, är ju juniorhockey ändå

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Den som imponerar mest i Timrå tycker jag är Sandrud i målet. Dock har vi det rätt späckat på just målvaktsfronten. Frågan är väl mest hur långt kontrakt Juel kommer få, för det har väl inte nämnts i media nånstans?

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tycker att de här semifinalerna o finalen suger.
Bäst av 3 i matcherna inför sen blir det slutspel o bäst av en?!
Borde ju vara som i åttondel o kvart åtminstone.
Men det är ju vad jag tycker.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Tycker också det är konstigt. Bör ju snarare bli fler matcher ju längre slutspelet håller på.

Sv: Apropå nånting...
Trist med förlust, men laget har väl egentligen överpresterat utifrån grundserien. Får ladda om för en bronsmatch

Sv: Apropå nånting...
Synct: Valpigt är ordet, men visst förväntade man sig att fått se lite mer av de som är aktuella för spel med Timrå i SHL nästa säsong? Tänker på Värmhed, Johansson, och Forsmark? Jag såg förvisso bara första perioden och halva 3:e. Så jag kanske inte har hela bilden så att säga.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: jag skickar i pm till dig :)

Sv: Apropå nånting...
Oakleafer : Tack 🙏

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tråkigt bara att detta var hans sista år som junior. Lär behöva söka sig bort från Timrå nu oavsett hur långt kontrakt Juel får :(

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ja jag såg inte heller 3e perioden men i princip var väl alla som är aktuella att testa SHL spel kommande säsong helt osynliga. Kan förhoppningsvis hända mkt över en sommar men inte var det några framtida NHL stjärnor på isen idag inte.

Sv: Apropå nånting...
Tyckte Leksand såg starkare å stabilare ut hela matchen. Vi fick ju inte ens spela runt i anfallszon. Vårat pp var riktigt under isen

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja det var ingen som stack ut i Timrå enligt mig. Jämngrått?

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jäkla konstigt tid man kör Skellefteå - Öjebjo på, 14.30.

Sv: Apropå nånting...
Åh herregud....AIK har förlorat två bollsparkartävlingar och riksmedia går bananas. Sida upp och sida ner fylls av katastrofanalyser, undergångsreportage, "jagvetbäst-artiklar" etc etc. Patetiskt 😂

Sv: Apropå nånting...
OM Lundin lämnar Timrå.
1. Vore det en bra värvning av Bryäns?
2. Vad skulle man kunna förvänta sig av honom på HA nivå?

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: mycket bra tvåvägscenter på HA nivå! Bra människa och laglojal!

« · 2521161 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...