1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614757 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Häll öl på bastustenarna istället så får du en trevlig nybakt tunnbröd känsla i bastun.

Sv: Apropå nånting...
Fy fan!

Sv: Apropå nånting...
Ut mä målvakt för fan Montana!!!

Sv: Apropå nånting...
hallam, 4 mot 3 in med bästa spelare
händer nada i 1min

Sv: Apropå nånting...
17 omgångar straffar . Larmi vs svt-guden Johansson

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Timrå PP vettu

Sv: Apropå nånting...
Sverige vinner på straffar

Sv: Apropå nånting...
skönt 2poäng, cha cha cha

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Haha! 2-0 Sverige nu xD CHA CHA CHA

Sv: Apropå nånting...
Trodde Larmi skulle va bättre på straffar . Aja de var gruppsegern de , tackar

Sv: Apropå nånting...
Nattsudd på Vhsen å full fart i hemmabaren 🍻🥳😎
Hört ja en skål rabbuslingar 🍻☺️
Halleluja 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-b2bcf1c3-9ad2-4a56-800d-662498568f93.jpeg


Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Nej SMÅLAND, dealen är att man får ”hört en skål” antingen när Timrå signerat ett spännande namn, när säsongen är igång, på helger och/eller helgdagar, samt när någon Timråspelare gjort det bra i landslaget.

Inte på en trupp-oförändrad jävla dömåndag för långt från löning 😉

Sv: Apropå nånting...
Andersson: gruppseger? Säker på att vi slår USA då?

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Skulle Anttilla kunna räta på ryggen så skulle han bli 2,40 lång. Siktar nog på att bli skräckfilmsskådis efter hockeykarriären. En blandning av Frankenstein och Quasim0d0.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: För er som inte har koll: En gång i tiden så hade Sovjetunionen v ä r l d e n s bästa ishockeylag - alla kategorier. CCCP. Ett unikum som världen aldrig skådat såväl före som efter.

Man totaldominerade världsscenen från 1951 i en förvisso ganska smal sport som ishockey fullständigt. Sovjets spelare var dock hela tiden professionella och mötte mest amatörer i VM och OS. Men även när Kanada kunde ha alla sina bästa spelare med vann Kanada bara ett par turneringar mot Sovjet i Canada Cup. Även Sverige och Tjeckoslovakien hade med sina bästa professionella spelare med minusstatistik mot Sovjet.

13-1 då? Ja, när Sverige arrangerade VM 1981 i Göteborg spelades matcherna om medaljerna i serieform där alla mötte alla 2 gånger. Sovjetunionen tappade poäng genom att spela oavgjort i två av matcherna, men vann resten skoningslöst. Däribland 13-1 mot stackars Sverige, som ändå hade 0-0 efter en period.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Nu måste du ha blandat ihop det, är det inte modo du menar?

Sv: Apropå nånting...
Modo skeppar Ingman och åtminstone en Modoit blir besviken....

😂
Uppladdat:

500x0-img20230516190956.jpg


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det är snart bara deras inhyrda legoknektar som är kvar från laget som avancerade till SHL 😂

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Hahahaha!!

När vi ändå delar humor: Garvade läppen av mig till den här.
Uppladdat:

500x0-img4429.jpeg


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det där kan ju vara random Öviksbo! Reklamkeps, Helly Hansen och taskig tandhygien!

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ingman är ju lik som bär med Robin Jonsson.

Sv: Apropå nånting...
JJ anmäld till VM-truppen👊

Sv: Apropå nånting...
Vi slänger in ett pris till i potten på utlottningen.

Vinnaren dras 26:e Maj.
Uppladdat:

500x0-9b64c88b-a5c0-4028-aa90-79239957bb52.jpeg


Sv: Apropå nånting...
VST: Ett tips på ett pris som skulle spränga lotterikassan 😉
Uppladdat:

500x0-doodle2023-05-17t073209z.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Summa summarum: Kusinbarn

Sv: Apropå nånting...
Tröjnummer 23/24.
Hållander byter från #11 till #29.

Fan #11 låg riktigt bra hos mig. Men nu gör han Matthiasson sällskap. Så numret har ju gått bra förr!
Uppladdat:

500x0-img4449.jpeg


Sv: Apropå nånting...
{9908}: Nån annan på gång in som Hållander bereder plats för nr 11? 🥸

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: 11 är pensionerat.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Det kontot är riktigt roligt. Ännu roligare tweet från honom är den med Patrick Laine.

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Oki, vem var det som hade nr 11 som blev penionerat?

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Bert-Ola Nordlander.

Sv: Apropå nånting...
{10015}: Yes, den är nog bäst hittills!
Uppladdat:

500x0-img4454.jpeg


Sv: Apropå nånting...
{9908}: Hysteriskt rolig är den.

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Är numret verkligen pensionerat? Hissning är väl inte automatiskt pensionering?
Näslunds #24 hade ju Walli flera år.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Har ingen aning om hur det är med Näslunds nummer, men Fille fick inte ha 11 iaf. Kanske är upp till personen som fått sitt nummer hissat att bestämma? Då tolkar jag det som att det är pensionerat iaf.

Summa summarum så är det ju väldigt märkligt att en sån här sak kan gå helt obemärkt genom föreningen, man skapar vedeos och presentationer utan att någon säger något. Man kan ju bara skratta åt hur dåligt det är skött.

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Är det så att det är pensionerat, lägg därtill att det hände denna säsong, så är det ju milt sagt lite halvpinsamt att presentationen av Hållander gick till som den gjorde.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Även jag är en CCCP-romantiker men det där stämmer ju faktiskt inte alls. Räknat Summit Series, Canada Cup och World Cup är Kanada överlägsna historiskt.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Det jag menar!

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Seriöst, hur kan inte modo tippas sist med den trupp de har?
hockeycorner.se/power-ranking-shl-maj/

Verkar ju vara ngn modoit som ligger bakom den rankinglistan.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: MoDo-monstret under din säng, Kullis!

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Den här listan känns ju lite hål i huvudet. Tror inte han får ett rätt.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Toni Panda, som står bakom listan, gör ju att ens Mododetektor ger fullt utslag, mätaren bara spinner hejvilt. Speciellt när man kikar hans Twitter och ser ett han skriver en del om regionen samt befinner sig i Kramfors en del :-)

Så att herr Panda bräkar upp Modo på 12e-plats, utan två toppkedjor och en backsida som får anses som bra med HA mått mätt, samt slänger ner Timrå på en 10e med hänvisning till just backsidan, får nog ses som Öviksintellekt snarare än en respektabel tippning.

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Varför då? Är ju omöjligt att tippa när ligan förmodligen kommer vara jämnare än säsongen som var, kommer finnas upp mot 10 lag som lätt har trupp för att gå till en semifinal.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Kommer enligt hans Linkedin från Linköping, men bor i Lunde, Kramfors. Toni Lappalainen.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: ” Lyckas man hitta rätt med en stabil förstamålvakt och tre forwards av yttersta SHL-klass så kan Modo segla upp och slåss om slutspel.”

Har lite svårt att finna ord när jag läser den där analysen 😅. Men en någorlunda balanserad fråga som jag ändå ställer är: var ska man få tag på tre forwards av yttersta SHL-klass? Alltså då snackar vi Lander-nivå, vi snackar Karlqvist-nivå, vi snackar Suomela-nivå. Den typen av spelare snubblar man inte över varje dag, speciellt inte i form av sista minuten-värvningar mitt i sommaren.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Skulle vara intressant att äta samma svampar som den som gjort den listan.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Käkar du de svamparna så kommer du vakna upp dan efter med en Ingman tatuering

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Och Frankrike chockar direkt efter en minut, Larmi står och sover.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: JAG vill att JJ står i Sveriges mål imorrn

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Tror ni underskattar Karlin och Hinken. Karlin har ju haft sämsta materialet i ligan innan och gjort under.

« · 2541706 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.