Apropå nånting...
« Föregående · 2631103 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Fattar helt ärligt inte denna till synes ohämmade skadeglädje över ett lag som inte berört vår vardag på flera säsonger. För egen del känns det som att vi har tillräckligt med egna bekymmer för att jag ska lägga nåt fokus på hur det går för gamla konkurrenter i lägre serier
+ 15
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja exakt så. Konflikter och grupperingar. Inget som löser sig lätt. Ser Timrå för lätt på detta? Ja, jag tror det. Kan förstöra hela säsongen. Fler sjuka nu lär inte bli några poäng mot Frölunda med en redan skral backsida och 2 till backar sjuka. Kan vi ens gå på 6 backar på torsdag? Väldigt viktig match på lördag mot Oskarshamn. Som det ser ut nu tror jag att vi förlorar den och går närmare och närmare kvar. Är som jag skrivit tidigare väldigt orolig för denna säsong nu. Något måste göras inom kort och ni vet vad jag anser.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Frågan jag ställer mig. Sitter Ante säkert även om vi förlorar mot Frölunda och Oskarshamn och isf får 9 förlust på de 11 senaste matcherna. Vad tror ni andra? Vet ju att ekonomin gör att det inte är lätt att kicka en tränare, men nog måste man göra något om inte detta löses inom kort?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Bör ju göras en ordentlig riskanalys om man vågar nöta vidare och riskera förlora publik som kan bli betydligt dyrare än att anställa en tränare.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Dä bar å låt dä rinn lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳
Vi kann bar låt se vad somm hänn??
Vi kann bar låt se vad somm hänn??
+ 3
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: yrkesmännen på svenskaspel har er som favorit på torsdag. Låter annorlunda här inne
+ 3
Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Yrkesmännen kollade på hur många gånger vi har vunnit mot dem och skiteri att vi har sjukstuga
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: med den sjukstuga vi har nu och den redan svaga backsidan har jag svårt att se hur faan det ska kunna bli annat än 0 pinnar mot Frölunda. Blir det då en förlust mot OINK så kan bara inte Ante och Co få fortsatt förtroende från ledningen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag kommer antagligen att spela mot Timrå på oddset matchen för första gången i mitt liv. 2,69 i odds på Frölundavinst känns lockande. Oskarshamn lär ju ännu mer.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: fast, om det blir 0 pinnar pga att vi kommer till spel med typ 3 backar är det väl knappast Ante & Co som ska hängas för det? Det är väl snarare Kapanen som ska focka sig själv för att han inte lyckats ge laget rimliga förutsättningar att prestera?
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Just nu är känslan att vi vaskade den här säsongen när tränargate briserade. Utan att peka något finger om vems fel det är, eller ens var det gick fel, så är min känsla att hela den vevan tog musten ur en redan skadedrabbad trupp med ryktesvis splittrade viljor. Den beryktade schismen lär ju inte uppkommit exakt här, men innan den mediala cirkus som blev verkade vi ju fixa att leverera, åtminstone tillräckligt att vi tog poäng, och när vi inte gjorde det spelade vi ofta väldigt bra.
Sen kan, återigen, detta i långa loppet vara det korrekta. Men just här och nu har jag svårt att hitta något annat att ta på som gjort att både spel och utstrålning devalverat så sanslöst.
Svacka och skador? Ja, kanske. Men då tror jag ändå svackan uppkom i sviterna av detta.
Känner mig rätt förbannad över det, men vet inte vem jag ska vara förbannad på.
Sen kan, återigen, detta i långa loppet vara det korrekta. Men just här och nu har jag svårt att hitta något annat att ta på som gjort att både spel och utstrålning devalverat så sanslöst.
Svacka och skador? Ja, kanske. Men då tror jag ändå svackan uppkom i sviterna av detta.
Känner mig rätt förbannad över det, men vet inte vem jag ska vara förbannad på.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Antegate framförallt beror det på ja. Till viss del även Lyytinens oturliga långa skada.
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag påstår att det inte är Antegate som är problemet. Inte Antegate så till vida att det är att det kom ut att han inte får förlängt kontrakt. Det kanske inte är det du menar iofs.
Problemet är ju det bakomliggande som gör att han inte får förlängt.
Sen, kanske man då ska flytta över detta på Antes bord, som tydligen har en spelartrupp som krackelerat helt?
Problemet är ju det bakomliggande som gör att han inte får förlängt.
Sen, kanske man då ska flytta över detta på Antes bord, som tydligen har en spelartrupp som krackelerat helt?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Skulle väl snarare vara hur det kom ut. Annars är det ju mäkta märkligt att dippen kom just då.
Om vi ska välja vems bord vi ska lägga det på så måste man nog ha mer konkret info om var och vad som gått fel, än vad jag har. Det kanske du har?
Om vi ska välja vems bord vi ska lägga det på så måste man nog ha mer konkret info om var och vad som gått fel, än vad jag har. Det kanske du har?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9829}: Är det infekterat i en grupp spelar det ingen roll hur bra de är. Kapanen är ansvarig för att lösa detta internt. Ante kan ju inte arbeta fullt ut med en spelartrupp som drar åt olika håll. Inte fel att byta tränare för att ta större steg, men tycker det är lite ruttet att sätta kniven i ryggen på coach och fans bara för att markera.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Kapanen är chef! Och chefen har betalt för att reda upp sånt här! Det är därför man har en chef!
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Läktarproffset: Om man byter tränare och förlora publik då blir ännu dyrare. Svårt läge.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Kapanen sa väl i intervjun under senaste matchen att infon hade nått Ante innan den kom ut i media. Sen hade de väl viljat sköta kommunikationen mot media i ett senare skede på säsongen. Men eftersom det sipprade ut att Kapanen hörde sig för på annat håll så hade de väl inget val än att gå ut och berätta.
För att alla rykten och spekulationer skulle få ett slut.
För att alla rykten och spekulationer skulle få ett slut.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Du får va förbannad på mig ett tag så känns de säkert bättre 😎mig gör de inget 🤬🇺🇿
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Det var inte så jag menade... ja menade att sjukstugan gör att vi förlorar på torsdag och sedan räknar jag med att vi har fått tillbaka lite sjuklingar till på Lördag. Dvs förlorar de på torsdag så är de i a f ursäktade men torsk på Lördag och det blir en "Avgå Alla"
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ja Lyytinens långtidsskada hade extra dålig tajming men frågan om det hade gjort någon större poängskillnad? 2-3 pinnar mer på 10 matcher max.
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Är väl knappast ovanligt med liknande läckor i idrottsvärlden. Man får hoppas att laget och Ante är så professionella att de gör sitt yttersta att vinna för sin arbetsgivare som betalar lönerna. Det får inte bli en bortförklaring för att laget spelar dåligt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Har gärna fel, men tror att detta bara kommer rulla på. Man har gett upp denna säsong, och man räknar med att poängen som är insamlade hittills plus poäng upp till kring 67 kommer att räcka till 12e plats. Det fattas 18p. på 18 matcher. Frågan är snarare hur ev. ny coatch, ev. nyförvärv och befintliga spelare uppfattar denna misär? Kan Timrå behålla Dahlén, Lander och Pettersson? Och vill Olli Jokinen fortfarande ta över?
En annan sak är hur licensen ska räddas med lägre och lägre publiksiffror?
En annan sak är hur licensen ska räddas med lägre och lägre publiksiffror?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja nu skulle det fan vara välkommet med ett sånt där löjligt avbrott för Sweden Hockey Games. Hur många jävla matcher kvar till dess? Ser att skiten startar 8 februari så i värsta fall en 8-9 matcher till dess. Har vi tur så ska CHL spela på tisdagarna men det lär vi inte ha.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag tror att du underskattar Lyytinens påverkan på laget. Men det är min åsikt. Men honom i laget tror jag att vi hade haft 6-9 p mer än nu. En helt annan stadga med honom som vågar gå på kropp och tar sig ur svåra lägen defensivt och för upp pucken och slår fina pass.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Om Anton haft en normal säsong hade vi haft 10 poäng till , men är det Spricka i laget och Pappa coach är det svårt
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag drar en Stefan Sauk på den "det är mycket nu, jag tycker det"
+ 5
Sv: Apropå nånting...
"Timrå kommer erbjuda Boyce ett nytt kontrakt
Jeremy Boyce är oerhört populärt bland supportrarna och har en tydlig roll i Timrås lag som en karaktärsspelare i en fjärdekedja. Dessutom är han väldigt viktig med sitt sätt att få in de yngre spelarna i laget.
Nu kommer Timrå att erbjuda uppskattade "Bojan" ett nytt kontrakt.
Mycket pekar på att han nappar på det. Därmed kommer meste Timråspelaren genom tiderna också att spela fler matcher, och går under nästa säsong över 700 spelade matcher, trots att han i somras fyllde 30 år."
Jeremy Boyce är oerhört populärt bland supportrarna och har en tydlig roll i Timrås lag som en karaktärsspelare i en fjärdekedja. Dessutom är han väldigt viktig med sitt sätt att få in de yngre spelarna i laget.
Nu kommer Timrå att erbjuda uppskattade "Bojan" ett nytt kontrakt.
Mycket pekar på att han nappar på det. Därmed kommer meste Timråspelaren genom tiderna också att spela fler matcher, och går under nästa säsong över 700 spelade matcher, trots att han i somras fyllde 30 år."
+ 24
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: mm Lyytet är ju saknad. Jag tror kanske att man kan bifoga att laget påverkas jävligt hårt av en tunn backuppsättning overall. Du vet ont om spelare gör att dom blir medvetna om att det blir kris om dom går sönder. Det är ju en känsla som bygger stress. Det sista ett lag som har det kämpigt behöver.
Risken är ju att spelare blir mer försiktiga i närkamper och skott-täckningar mm.
Jag tror inte att det är något dom åker runt och upprepar som ett mantra när dom är på isen men marginalerna är så jävla små att det behövs inte mycket för att hamna lite efter…
Inte gå in i en säsong med så tunn backuppsättning igen….
Risken är ju att spelare blir mer försiktiga i närkamper och skott-täckningar mm.
Jag tror inte att det är något dom åker runt och upprepar som ett mantra när dom är på isen men marginalerna är så jävla små att det behövs inte mycket för att hamna lite efter…
Inte gå in i en säsong med så tunn backuppsättning igen….
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8179}: Här snackar vi en spelare som köper sin roll till 100%!
Detta sker då mitt i en period där väl nästan allt som bara går pekar på den osäkerhet och oro som verkar råda inom A-laget. Därför är detta väldigt viktigt symboliskt då det ger rätt signaler om att klubben iallafall gör något jävla rätt!!#!
I övrigt har vi mera plus än minus vad gäller tillgängliga spelare då såväl EP som Tim Erixon är tillbaka. Man har goda förhoppningar även på Per Svensson. Men vi kör väl efter den beprövade devisen: Inget får gå för bra, då Filip Hållander står på frånvarolistan för sjukdom. Ja, plus Ante Karlsson.
En liten detalj, men ingen av EP eller Erixon var borta pga sjukdom nu det senaste. Det var skavanker av något slag. Vad som är bättre eller sämre kvittar väl helt då det är så pass mycket kvar av säsongen fortfarande.
Detta sker då mitt i en period där väl nästan allt som bara går pekar på den osäkerhet och oro som verkar råda inom A-laget. Därför är detta väldigt viktigt symboliskt då det ger rätt signaler om att klubben iallafall gör något jävla rätt!!#!
I övrigt har vi mera plus än minus vad gäller tillgängliga spelare då såväl EP som Tim Erixon är tillbaka. Man har goda förhoppningar även på Per Svensson. Men vi kör väl efter den beprövade devisen: Inget får gå för bra, då Filip Hållander står på frånvarolistan för sjukdom. Ja, plus Ante Karlsson.
En liten detalj, men ingen av EP eller Erixon var borta pga sjukdom nu det senaste. Det var skavanker av något slag. Vad som är bättre eller sämre kvittar väl helt då det är så pass mycket kvar av säsongen fortfarande.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Så länge han lovar att avgå om han inte presterar är jag nöjd ;-)
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Citat Marklund från dagens ST: "– Emil Melander är tillbaka så vi är fem A-lagsbackar. Sedan hoppas och tror jag att Per Svensson kan vara tillbaka, han lät lite piggare i dag, säger Marklund."
Räknar han Melander som A-lagsback? M a o så har vi just nu 4 backar som håller för SHL, att tillgå på Torsdag. 5 om Svensson hinner tillfriskna och 6 med Melander då. Med lite tur så lyckas vi få ihop 6 backar (om nu inte fler blir sjuka/skadade) till på Torsdag och en match går det ju kanske bra men jävlar vad tunn vår backsida är alltså.
Räknar han Melander som A-lagsback? M a o så har vi just nu 4 backar som håller för SHL, att tillgå på Torsdag. 5 om Svensson hinner tillfriskna och 6 med Melander då. Med lite tur så lyckas vi få ihop 6 backar (om nu inte fler blir sjuka/skadade) till på Torsdag och en match går det ju kanske bra men jävlar vad tunn vår backsida är alltså.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Melander har väl A-lagskontrakt. Går väl in som nionde back om alla är friska och hela!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Äh, det är karaktärsdanande. Särskilt under dessa tider av rykten om splittring i laget, det här ställer saken på sin spets så att berörda parter inser att det inte finns utrymme att bete sig som 12-åriga, förpubertala småflickor. Och jävlar vad vi kan skörda frukter kommande säsonger av att ha format blivande storbackar den här
Om jag tror på det jag själv skriver? Fan vet. Men vad annat att hoppas på för att på nåt vis hålla hockeyintresset någorlunda uppe
Om jag tror på det jag själv skriver? Fan vet. Men vad annat att hoppas på för att på nåt vis hålla hockeyintresset någorlunda uppe
+ 11
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: En av de få riktigt bra sakerna med denna säsong är ju Forsmarks utveckling. Jag undrar om han verkligen hade fått samma möjligheter att blomma ut om alla de andra backarna varit hela och friska. Nu har han i lugn och ro bara kunnat fokusera sig på att utveckla sitt spel istället för att oroa sig för att bli petad om han gör minsta lilla misstag.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{8179}: Skööönt med Boycemannnen!!
När nu så mycket är oberäkneliga variabler är det tryggt med konstanten Boyce.
När nu så mycket är oberäkneliga variabler är det tryggt med konstanten Boyce.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
sargad: Ja han lär ju inte vara en av dem som tillhör nån bortskämd, missnöjd grupp av spelare i a f
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Hyfsad storlek också . Kan han spela försvar också eller gör han '' bara '' poäng ?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Han kan försvar 1.a och 1.b. Kan vara sinnessjukt bra i SHL om han får spela på sitt sätt. Medelmåttig som minst om man berövar honom friheten.
+ 4
« Föregående · 2631103 · Nästa »
