1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614828 inlägg · 6214 ämnen
3038547 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Skulle hålla Djurgårdens trupp högre än våran. Inte jättestor skillnad, men snäppet bättre.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Håller med, Hartmann vill hem med familjen.
Löste sig perfekt med DIF för honom.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS:
Om du skulle bli kontaktad av en konkurrerande arbetsgivare som vill vill att du börjar jobba hos dem skulle du då tacka ja till det plus att du går med på en lönesänkning?
Jag tycker det låter som att Hartmann själv har bett om att få bli såld för att han vill hem till Uppsala. Du kan kalla mig naiv om du vill, men jag tror att det är på det viset.

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: ja och de verkar ju pröjsa media för att hype'a upp alla sina värvningar. Kollade just in expressens genomgång av DIF och spelare för spelare är de ju inte ett dugg bättre än Timrå. Ändå lyckas "experterna" alltid tippa oss på plats 12-14 medan DIF hamnar 7-10. Hoppas Hellberg suger lika mkt som i VM så att aporna får spela derby mot råttorna 27/28... (ja ä inte bitter)

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby:
Så gör de alltid på vår hemsida. De försöker sälja in värvningen till supporterna. Han lär hamna i en andra eller tredjekedja.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det som varit återkommande säsong efter säsong vad gäller Barre är ju uttagningarna till "landslaget" och spel i ett flertal fullständigt meningslösa småturneringar där knappt någon som spelat senare fått förtroende i VM eller liknande storturnering som faktiskt gäller något. Och detta lyfter nu DIF i sin värvning som något som skulle kunna ge färg åt den rakt igenom svart-vite #94 Hartmann.

Nu har vi inte sett hur det går, men lycka till och matcha in #94 till den förväntan som verkar råda, men jag skulle bli ytterst förvånad om DIF spelar honom högre upp än i en tredjekedja.

Sv: Apropå nånting...
Frågor att ta med för er som kommer att närvara på årsmötet:

Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?

Tack på förhand.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Du verkar naiv ur flera aspekter.

Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.

Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.

Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.

Det stärks både här och där.
Uppladdat:

500x0-messengercreation1519582402988854.jpeg

500x0-screenshot20260623170557.jpg

500x0-screenshot20260623170617.jpg

500x0-screenshot20260623170645.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Det kallas de nog i alla klubbar, men när man köper ut någon från ett kontrakt är kvarvarande kontraktstid det viktiga (det är inte direkt så att klubbarna får några pengar om kontraktet har gått ut även om de varit tio år i klubben). Du får också tänka på att i det här fallet ville kulturbäraren själv bort från klubben, men att det var två år kvar på kontraktet lär ha genererat en del.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: hos oss kallas en sån spelare för kulturbärare!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
De har nog fått en hyfsad peng för honom, däremot lär det viktigaste vara att det var två år kvar på kontraktet inte att han varit där i sju år.

3038547 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.