BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24
Jag tycker fortfarande att fokus skall ligga på att våga vinna hemma. Vinna hemma betyder inte bara poäng utan betyder väldigt mycket mer i form av fler supportrar på plats, mer korv, mer öl, mer mat, mer souvenirer o.s.v.
AIK i nästa blir ju lite av upp till bevis. Vi har 3 vinster av 4 på hemmaplan, vi fortsätter att imponera borta. Vinner vi mot AIK tror jag att det där hemmaspöket litegrand är besegrat. Jag minns tillbaka till den fart vi hade i början av vår elitseriesessior i mitten av 2000 där allt för bortalaget handlade om att stå emot första 10...
Man ska kanske inte dra några högre växlar av att laget har lite medgång för tillfället. På ett par matcher kan det vända. Men jag ser ändå tendenser i hur laget agerar, hur linjerna blir bättre, hur fler spelare växer in i det här. Även om jag inte sett matchen ikväll så är det ändå en bedrift att få med sig två pinnar från Karlskoga.
Vi får inte glömma att det är unga spelare vi har, flera av dem med liten rutin från spel på den här nivån. Jag tycker dom gör det med den äran.
Tar gärna emot en kort analys av matchen från någon som såg den. Själv befann jag mig i Lill-strimma för att se framtidens 12-åringar träna och innan det följde jag J20 (som vann med 7-3 efter 4-0 i sista akten).
Hur uppträdde Norja i målet? Han såg mycket bra ut senast mot Karlskrona (släppte få returer och ingav mycket mer lugn än tidigare). Vad hände vid kvitteringen på slutet? Såg att vi spelade med en man mindre sedan Berglund hamnat i utvisningsbåset. Bra/dålig utvisning? Var Timrå tillbakapressad i tredje perren och spelade på resultatet eller hur uppträdde laget? Fanns det spelare som utmärkte sig mer än andra? Speglade 1-1 vid full tid spelet på isen eller var det något lag som "var värd" att vinna vid full tid?
Är verkligen serien så sjukt jämn? I så fall finns det 8-10 lag som i dagsläget kan ta steget upp.
Vinner vi inte så äter jag upp Norja
Jävla domarskandal!!
BIK bränner som tur är en straff de aldrig skulle fått
Vi spelar som ett SHL-lag.
1984 på läktaren hörde jag nu.
Men det är uppenbart att det är lättare att hålla en spelplan borta än hemma
Så känns det här också. Kanske att vi äntligen har hittat rätt på tränarsidan igen? Det vore på tiden efter ett par halvmesyrer. Timrå spelar smart nu. En period kvar...
Springer runt som en iller, kritar så det ryker på taktiktavlan och manar på grabbarna. Foppa känns helt rätt för våra unga grabbar.
Timrå har tydligen ett suveränt boxplay i höst... Kanon!
stoff:
Varför inte? Vi tycks ju vara i slag och BIK Karlskoga är inget lag som skrämmer mig i alla fall. Match om en halvtimme nu - Rock on, Tikers!
Redigerad kommentar
Matchen sänds i TV10, så "alla" kan titta. Alternativet är väl Syrianska - Ljungskile i TV4 Sport, men jag orkar fan inte följa Giffarnas toppkonkurrenter så här i slutet och särskilt då inte LSK med deras stopptidsvinster.
Lönehelg förresten... Är det verkligen bara jag som aldrig har sett det speciella med denna? Jag har alltid känt att man kan unna sig ungefär samma saker, oavsett om man nyss har fått sin lön eller om man kommer att få den om en vecka. Nej, jag har aldrig riktigt förstått det där och det har ingenting att göra med att jag är miljonär eller nåt.